8,5 maand, na ziekenhuisopname slecht drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Micera, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    #1 Micera, 20 dec 2014
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
    Hallo Heidi,

Na een wat lastige start in verband met de nodige voedsel allergieën, heb ik 8 maanden goed borstvoeding gegeven. Ik werk fulltime en kolf 2x per dag op werkdagen. De rest is live. 1x als ontbijt, en gemiddeld 2x savonds. Hij had dus 5 melk momenten per dag, soms 6.

Tot twee weken geleden. Toen is mijn zoontje opgenomen in het ziekenhuis met een virus op de luchtwegen en daar heeft hij 1,5 week gelegen. Een paar dagen in zeer slechte toestand, waardoor hij een kleine week niet heeft gegeten of gedronken.

Sinds maandag is hij weer thuis, en geef ik weer borstvoeding. Mijn productie is nog prima op peil, dankzij het blijven kolven. Maar mijn zoontje drinkt sindsdien erg slecht. Hij wordt boos, zet zich af, en wil nog maar 3 per dag echt aan de borst. Omdat hij weinig vocht binnenkrijgt, ga ik toch door met aanbieden. Afgekolfde melk is hetzelfde, de fles wil hij ook niet. Dan drinkt hij minder dan de helft van zijn normale hoeveelheid. Groente en fruit gaat wel redelijk.

We zijn een behandeling tegen spruw gestart, vanaf woensdag. Dat werkt bij mij wel (geen pijnlijke tepels meer), maar bij mijn zoontje levert het nog geen verschil op qua verzet tegen het drinken. Dit heeft hij gekregen nadat de antibiotica is afgelopen.

Ik twijfel wat het probleem nu is, of wat normaal is op zijn leeftijd.

Zou het kunnen dat hij minder behoefte heeft aan melk omdat hij nu 8.5maand is? En wordt hij daarom boos als ik het keer op keer aanbied?
    Of is het de spruw die hem nog pijn doet, en is hij daarom boos?
    Of is het de nasleep van zijn ziekenhuisopname, waar hij een week niet heeft gedronken? En moet ik blijven aanbieden en komt het dan weer goed?

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hallo Heidi,

We zijn een paar dagen verder en ik kan goed nieuws melden. Mijn zoontje drinkt weer vrijwel zoals normaal. Ik heb de afgelopen dagen zoveel mogelijk tips opgevolgd die ik online vond rondom langvoeden en borstweigering. Veel aanleggen, maar hem zelf aangeven of hij wil. Niet pushen. Eerst gingen de slaperige voedingen het best, maar nu drinkt hij ook weer (redelijk) goed overdag.

Gelukkig maar! Mogelijk kwamen er een aantal vervelende dingen bij elkaar. Flink ziek geweest in het ziekenhuis en dagen niet kunnen drinken, spruw, boventandjes doorkomen, en tegelijk de hele wereld willen ontdekken behalve mijn borst.

Fijne feestdagen!

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    excuses dat ik niet eerder kon antwoorden, ik zag inderdaad via het andere lijntje dat je antwoord hebt gevonden waar je mee verder kunt!

Geniet er van
    Heidi

Deel Deze Pagina