Bij mijn dochtertje is het niet gelukt om borstvoeding te geven omdat ze niet wilde happen en de tepel niet vast kon houden. Tepelhoedjes lukte ook niet. Zijn er inmiddels nog andere dingen mogenlijk want bij een -mocht het lukken- tweede kindje zou ik toch graag borstvoeding willen geven ivm de oudste lactose niet goed verdraagt. zou ik ter voorbereiding bijvoorbeeld iets kunnen doen? alle hints en tips zijn welkom.
Van te voren kun je niet zeggen hoe een tweede kindje zal starten en daar zit vaak het succes. Zorg dat je tegen die tijd al in je zwangerschap contact opneemt met een lactatiekundige om te zien waar jouw aandachtspunten liggen. Ook kun je afspreken dat je gelijk begeleidt wordt na de bevalling. Kijk ook naar je verzekering: soms is een volledig begeleidingspakket mogelijk. (FBTO bijvoorbeeld, maar ook andere verzekeraars vergoeden soms best goed in de aanvullende polis) Kolven in laatste weken zwangerschap kan een optie zijn om te zorgen dat er direct melk voorhanden is voor je kindje, om contact met lactose te vermijden de eerste week. Kortom: tegen die tijd contact opnemen, vaak vallen stukjes dan ook op zijn plaats.