borstvoeding niet goed meer?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Dani84, Jan 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik vroeg me af hoe je kunt weten of de BV niet goed meer is, en je het beter net meer kan geven..

Aan de kleur kun je het volgend mij niet zien en ruiken.. tja t stinkt altijd toch?

Ik had vandaag BV die 5 dagen in de koelkast stond en die stonk zo vreselijk.. Ik heb em wel gegeven.. maar nu begin ik te twijffelen of die nog wel goed was..
    Hoe kun je dit zien?

Groetjess

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    ik dacht 48 uur in de koeling en tot 3 maanden in de vriezer. 5 dagen in de koelkast is inderdaad bedorven.

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Overal op internet lees ik 3 - 5 dagen in de koelkast.. Mijn zoontje is nu helemaal van slag :cry: heeft krampjes enz.. Spuugt nog niet.. Hoelang duurt dit ongeveer? Word hij er ziek van?

Bron = http://www.purelijfkracht.nl/node/594

Bron = http://www.gynaecologie.nl/content/bors ... ewaren.asp

Bron = http://baby-op-komst.nl/156/kolven-bewa ... rmelk.html

Dit is van de eerste pagina van zoeken op google gekopieerd. Cb boekje heb ik nog nooit bekeken eigenlijk wat erin staat over bv. Maar ik zie dus niet overal op internet staan dat het maar 3 dagen is ;)! Ik denk dat je zelf een beetje moet kijken tot wanneer jij het vertrouwd. Ik zag na 4 dagen nooit iets geks aan mijn melk, kindjes dronken het smakelijk op en zijn er nooit ziek door geworden. Ik denk dus dat het prima kan!

Liefs, Hanneke![/quote:3qum2prc]

groetjess

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven en mocht het van de vroedvrouw niet langer dan 48 uur bewaren in de koeling.
    Nou was ik na een maand weer "klaar" met borstvoeding geven en heb ik maar heel af en toe gekolfd en binnen een paar uur gegeven.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Drie tot vijf 5 dagen achterin de koelkast. Vijf dagen kan, maar dan wel als je heel schoon hebt gewerkt met alleen gesteriliseerd materiaal.

Maar als het vijf dagen oud is én het stonk, waarom heb je het dan gegeven vraag ik me af?

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Stinken doet mijn melk niet hoor als het vers is, dus ik had melk dat stond niet gegeven.
    Je maag gaat vrij wel direct in overdrive als je iets verkeerds hebt gegeten.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    inderdaad kan het bewaard worden tot max 5 dagen maar wat ik me afvraag als het zo vreselijk stonk, waarom heb je het desondanks toch gegeven?

ik eet of drink zelf niets wat echt verschrikkelijk stinkt (en ook niet hoort te stinken) en zou dat zelf echt nooit aan mijn baby geven.

ik bewaarde het zelf niet langer dan 48 uur als ik het niet gegeven had gooide ik het (hoe zonde ook) altijd weg.

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind verse melk ook niet lekker ruiken, maar van de week had ik melk van 2-3 dagen oud en dat rook echt viessss. Die heb ik dus wel opgewarmd en daarna 2 druppels geproefd. Dacht dat ik over m´n nek ging, dus niet gegeven.

Volgende keer dus op je gevoel/neus vertrouwen. Het is net als met oversteken: bij twijfel niet doen ;)

Kan verder volgens mij niet heel veel kwaad, zure melk wordt hij niet doodziek van, maar hij zal wel flink last van z´n maag krijgen. Heb je nog kunnen voeden daarna voor de smaak?

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Nou ik had al wat gegeven en toen rook ik ineens dat het zo vreselijk stonk, toen heb ik de rest direct weggegooit en hem aan de borst gelegd..
    Voel me best schuldig, maar hij heeft er niet echt last van gehad gelukkig..

Ik bewaar het nu nog maar 2 a 3 dagen en dan gaat het weg.. of het stinkt of niet!

Groetjes

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,068
    2,203
    113
    Brabant
    ik ga uit van 48 uur en binnen 24 uur invriezen. dan zit je altijd save zeg maar. Ennuh, mijn melk stinkt ook hoor:( blegh, naar bloemkool, bah.. maja, ze doet het er goed op he;)

11. Alita

Alita Niet meer actief

5 dagen in de koelkast, heb ikzelf ook wel eens gedaan hoor. bv kan stinken maar hoe stonk het dan? mischien had je wel iets speciaals gegeten voordat je had gekolfd?

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

ja het rook sterk beetje zurig. ik had deavond daarvoor nasi (met kruiden) gegeten, dus dat zat dan in de melk, maar had vandaag melk van 4 dagen oud en deze stonk niet maar ik heb het vor de zekerheid wel weggedaan..

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt je melk prima 5 dagen bewaren in de koelkast. Mits je hygienisch werkt. Dus handen wassen voor het kolven, kolf goed schoon. Verder is het belangrijk om je melk in de koelkast te zetten en dan achterin. Dus niet in de deur. Dit om temperatuurschommelingen te voorkomen.

14. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Het is gewoon melk, dus als het niet meer goed is ruikt het zuur.

Share This Page