Nog wat vraagjes !

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mupet, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

was ik weer eens met wat vraagjes! haha

kben nu 37 weken, is het nu verstandig om nu al een goede voedingsbh te kopen, of misschien nog een weekje ofso te wachten? of zal dat weekje niet veel uitmaken?;):)

En nog een vraagje, ik wil als de baby er is en hij moet naar het kdv (december word dat pas) hem daar live borstvoeding gaan geven.

denken jullie dat het dan wel alsnog nodig/handig is om te oefenen na een aantal weken als de bv goed loopt met een flesje? aangezien hij dus eigenlijk altijd bij mij zal kunnen drinken? en ik dan dus ook zou moeten kolven om iets in het flesje te kunnen geven natuurlijk.

Nou goed, vroeg het me maar weer eens af ;)

groetjes en alvast bedankt!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb bij beide zwangerschappen idd rond deze termijn voedingsbeha's gekocht. Puur om het praktische aspect ;). Je weet nooit wanneer je bevalt en ik zag het niet zitten om na de bevalling te moeten gaan shoppen.

Oefenen met een flesje zou ik ook zeker doen als het enigzins mogelijk is. Al is het maar voor de zekerheid.
    Wij doen het hier met Benjamin niet, omdat ik fulltime thuis ben en te lui om structureel te kolven :). Daarnaast was Lucas een fikse flesweigeraar en was dus alle moeite toen voor niks. Maar handig is het wel als je kleine ook uit een flesje kan drinken!

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije thnx voor je reactie:D

oke dan ga ik zo ff lekker voor zo'n bh shoppen :D haha ;)

en ok jij denkt dat het dus wel handig is om dan te gaan oefenen, maarja als ik dat dan zou doen dan zou ik het wel weer uit de brestflow fles willen geven omdat het dan hetzelfde als uit de borst drinkt en ik natuurlijk echt niet wil dat de kleine dan liever de fles als de borst heeft!

maarja, moet ik die dus wel alleen voor het oefenen van de fles gaan aanschaffen...? en dan dus ook een kolf...? (goed, dit bekijk je natuurlijk altijd weer als de borstvoeding goed lukt enal, dus zou dat nog niet nu halen, maarja dan moet het toch gehaald worden dan?)

groetjes!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Kijk weet je wat het is... Je kunt het altijd gewoon aankijken. Wij oefenen hier nu ook niet met de fles met Benjamin, puur omdat ik er gewoon te lui voor ben en het teveel gedoe vind. Ik kan toch altijd live voeden. In geval van noodsituaties tja... dat zien we dan wel weer. Mocht ik in het zkh komen en niet kunnen voeden, komt er echt wel weer een oplossing (bijvoorbeeld).

Men zegt geloof ik wel dat de leeftijd van 6-8 weken de ideale leeftijd is om aan een flesje te wennen. Je kunt dus altijd aankijken of je het nodig vindt en dan desnoods alsnog alles halen.

Ik dacht dat je alles al in huis had, omdat dit je tweede is ;):). Dan is het een iets ander verhaal dan wanneer je alles moet gaan kopen, hihi

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Mupet :)

Ik zou denk ik 1 of 2 hele goedkope voedingsbh's aanschaffen, maar misschien wel helemaal niet. De eerste dagen droeg ik geen bh, wel hemdjes ed. Van Noppies heb je hele leuke voedingshemdjes met een soort ingebouwde verstevigingding, die zijn veel prettiger de eerste tijd, zeker met stuwing. En ook maattechnisch wat makkelijker aan te schaffen.

Ik zou zeker oefenen met een flesje, ook als ik live zou kunnen voeden. Ik zou het een prettig idee vinden: dat ik ook wel eens een avondje kan eten met een vriendin of met mn lief ;). M ging pas met een maand of 6 acceptabel uit de fles drinken, T heeft tussen 5-8 maanden een moeilijke periode gehad. Dus hier ook nooit de angst gehad dat ze mn borst niet meer wilden :)

Hopelijk gaat het lukken!

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije haha ja ben bij de 1e snel over gegaan op flesvoeding, dus flesjes zat, maar dat zijn dan weer gewoon avent flessen en dan ben ik dus bang dat de beeb dat wel lekker snel vind gaan en dus geen borst wilt! kolf heb ik hier ook nog liggen, maar die had ik toen 2ehands gekocht en heb daar (denk ik ) spruw van gekregen! dus die wil ik niet meer gebruiken... waarom ie hier nog ligt.. i donno haha!

@salapio hey! ik dacht jij zit lekker op vakantie? maar nog niet? ;)

ja ik heb hier al wel 1bv bh van de hema, maar die heb ik express en cup te groot gekocht whaha omdat ik bij delano zo veel stuwing had. En ik heb nog 1 bh die ik had gekocht toen bij delano, en die pas ik nu nog prima eigenlijk.

maar goed, wil gewoon graag nog een leuke nieuwe;) en khep ook al een voedingshemdje dus dat is zeker wel handig, al ben ik er niet helemaal zeker van of die antilekpads daar goed genoeg in blijven zitten... bij delano had ik aan 3stuks achter elkaar nog niet genoeg dusja..? hahahaha

maar jij zegt dus ook wel gaan oefenen dan.. maar goed, zou jij dan die avent fles durven gebruiken of dat ook weer niet? en daarvoor dus ook een kolf aan schaffen?

en tuurlijk een xtje eten met vriendin/vriendlief is nooit verkeerd.. maar ik heb zeker meer kans dat als ik Dan ineens wil dat de kleine uit de fles drinkt die dit dus echt niet doet..?

Deel Deze Pagina