Hoi iedereen, Ik heb dus last van een pijnlijke/droge keel. Ik vroeg me af of dit door de borstvoeding komt en ik dus letterlijk uitdroog Heb ook droge huid, droge vingertoppen. Ik drink nochtans genoeg ! Op internet vind ik er niet veel over, maar volgens mij is er toch een verband. Heb anders nauwelijks keelpijn, behalve bij verkoudheid of zo. Ik ben niet verkouden of ziek, dus ja... Nog dames met die ervaring ? En antikeelpijntips zijn welkom ! Dankjewel !
Ik heb er nooit langs van alleen tijdens verkoudheid en ziekte enzo. En ik geef al ruim 1.5 jaar borstvoeding
Dirksmama, heb je daar meer info over? Ik vind er niet veel over terug, vandaar Dus meer info is welkom! Merci!
Na de bv wel altijd een droge keel, maar dat schijnt door de oxytocine te komen. Mooi trucje van het lichaam om aan te geven dat je na elke bv moet drinken. Keelpijn niet echt. Misschien weet het cb dat?
De kraamverzorgster zei altijd flesje water naast je zetten als je aan het voeden bent.. op dat moment word er vocht uit je gehaald wat weer bijgevuld moet worden.. ze zeggen ook dat je drie liter moet drinken inplaats van twee om je eigen lichaam op peil te laten houden en te spoelen drink je te weinig zie je dat terug in je urine dus doe ik dat braaf en nergens last van.
Jep, ik drink ook genoeg. In het ziekenhuis zeiden ze mij ook al dat ik dagelijks 3 liter moet drinken en ik geraak daar wel aan. Toch is het raar, die keelpijn. Maar het zal waarschijnlijk zijn wanneer ik iets minder drink (wat 's nachts soms het geval is). Merci!
Handigste is om drinken onder handbereik te hebben voor je aanlegt. Over hoeveelheden die je moet drinken vershcillen de meningen. Beste is om zoveel te drinken dat je je niet dorstig voelt.