borstvoeding nog mogelijk

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by ALeV84, Oct 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ik ben deze week overgestapt op kv omdat bv niet zo goed ging. Ik had voldoende melk, teveel zelfs, maar mijn zoon kwam om de uur en dan telkens maar 5 minuten drinken; ook s'nachts. Ik was echt zoo moe dat ik maar overging op flesvoeding zodat mijn man ook eens kon opstaan s' nachts. Nu heb ik dus de hele week geen bv gegeven. In het begin had ik natuurlijk last van stuwing maar sinds een paar dagen heb ik lege borsten. vandaag heb ik wat gekolfd en er kwam maar heel weinig uit. Mijn vraag is of het nog mogleijk is om mijn productie op gang te brengen. Ik wil namelijk nog wel doorgaan met bv.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Al weer een paar dagen verder,hoe denk je er nu over?
    Je kan altijd proberen de productie weer op peil te brengen. Veel aanleggen of evt extra kolven om de productie weer op te krikken.

Houdt wel je kindje goed in de gaten want die mag er niet onder lijden.

Realiseer je wel dat het weer volledig op gang brengen een hele investering is. Je moet voor de volle 100% voor gaan. Dat betekent heel vaak aanleggen of extra kolven. Je lichaam heeft immers zelf al de hele productie afgebouwd.......

Je kan ook besluiten een middenweg te houden. Deels BV en deels fles voor het geval de BV niet volledig op gang komt.

Stel voor jezelf haalbare doelen.

Lees meer over dit onderwerp op:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding weer op gang brengen nadat je gestopt bent, oftewel: relactatie

Succes

Ilse

Share This Page