Borstvoeding nou echt zo 'moeilijk'?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mw21, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo meid, keep up the good work!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat raar dat je al deze dingen niet hebt gehoord op je cursus!
    Naweeën bij het voeden is juist een van de eerste dingen waar je over vertelt. En borstvoeding onder byzondere omstandigheden (prematuur, dysmatuur etc) is bij VBN ook een vast onderdeel van het lespakket. Wel geef je daar dan meteen de raad bij om in dit soort omstandigheden zo snel mogelijk te bellen of een lactatiekundige in te schakelen, om te voorkomen dat je onnodig moet gaan wegen (bij elke voeding hoeft in principe niet).
    Ik moest voor mijn jongste overigens 10 weken kolven, omdat ze niet aan de borst kon drinken. Daarna kon ze het gelukkig wel en heeft ze het nog jarenlang gedaan.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wel nee, in de Middeleeuwen of in Afrika was je kind echt niet dood gegaan. Dan had je een ervaren vrouw aan je zijde gehad, was er meteen een moeder met melk opgetrommeld om te zorgen dat je kindje melk zou krijgen en had men met veel geduld je kindje echt wel aan de borst gekregen.

Met een cursus was je waarschijnlijk beter op deze situatie voorbereid geweest en had je waarschijnlijk al telefonisch contact gehad met je cursusleidster (die je waarschijnlijk dezelfde tip zou geven als ik je nu geef: schakel een lactatiekundige in).

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat jammer dat je geen cursus gevolgd hebt!
    Dan was het 'blauwe melk' bakerpraatje meteen uit de wereld geholpen, en had je je kindje nu nog lekker aan de borst gehad.

Moedermelk is van nature lichtblauwig van kleur, dat zegt TOTAAL NIETS over de voedzaamheid. Als je kolft, dan komt er eerst melk uit je borsten die minder vet is (maar wel voedzaam), pas na de toeschietreflex wordt het vet dat zich in de melkkanaaltjes heeft afgezet in de melk teruggeslingerd.

Ik ben bang dat jij gewoon de regeldagen verkeerd geïnterpreteerd hebt (en je moeder destijds waarschijnlijk ook, in die tijd moest alles nog op schema en was het allemaal veel moeilijker voor moeders).

Met een cursus, goed boek of goede begeleiding had je beter geweten!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Autorijden is ook heel makkelijk en handig.
    Toch kun je dat ook niet van nature!

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier geen cursussen gevolgd, vanaf ik de eerste zwanger was vond ik het de 'de normaalste zaak' om bv te geven, ik heb zelfs niet nagedacht over fv of getwijfeld.
    bij de eerste kids heb ik heb ik het enkele maanden vol gehouden, het waren trage drinkers en kwamen om het uur,sliepen amper op advies vd kinderarts ben ik fles moeten gaan bijgeven en vanaf toen ging het goed, op 6mnd ben ik gestopt met bv en overgegaan naar fv, ik hoop het nu beter te doen maar proberen? zeker!

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wat ik ook heel leerzaam vond was dat ik leerde over clusteren en over de bekende regeldagen
    Anders was ik me ook zeker zorgen gaan maken hoor.
    Ze bleef savonds maar drinken en huilen en op de regeldagen kwam ze echt elk uur en leek ze nog niet genoeg te hebben.
    Heeeeel soms gaf ik dan wel ff een gekolfd flesje met 1 schepje rijstebloem vooral voor de nacht dan kwam ze gelukkig om de 2 uur
    En ook toen ze met 2 maanden ineens 1 maand ging doorslapen deed ik er wat rijstebloem bij want anders kreeg ze te weinig binnen en wakker maken hielp niet want dan dronk ze niet.
    Toen ze weer snachts kwam gelijk rijstebloem weg gedaan en weer laten drinken.
    En zoals eerder aangegeven drinkt ze al 1,5 jaar bij me en hoop tot minimaal de 2 jaar door te gaan.

Deel Deze Pagina