vragen om voeding of niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JinxieWeasel, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Ik ben een beetje benieuwd hoe dat bij de andere babietjes gaat.

Mijn dochtertje is nu 2 en halve maand en eigenlijk voed ik haar niet op vraag.
    Meestal doe ik het gewoon om de 3 uur omdat het zo een ritme is geworden, maar eigenlijk bedenk ik me de laatste tijd dat ik het zelfs doe als ze er niet om vraagt ofzo. Uiteraart drinkt ze wel.

Maar ik was benieuwd of jullie voeden wanneer de baby honger heeft, of ook gewoon om de 3 uur?

In de avond gaat ze meestal rond 8-en naar bedje en dan zo tussen 3 en 4 snachts krijgt ze voeding omdat ze dan zelf wakker wordt, en dan wordt ze daarna weer rond zevenen wakker.

Kortom, het gaat wel hartstikke goed met die bv :D

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Hoi

ik voed op verzoek al vanaf het begin zo bepaald de kleine zijn eigen ritme
    vind best vaak om bij 2,5 maand nog elke 3 uur te voeden

denk dat je het ook wel fijn zou vinden als hij door gaat slapen toch?

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In principe is voeden op verzoek altijd goed, dat kan ook betekenen op JOUW verzoek.
    Je hebt een vrolijk en tevreden kind? 1 Nachtvoeding 's nachts? ( welke prima is voor je productie trouwens).

Volgens mij doe je het uitstekend.

4. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik voed grotendeels op verzoek dat is ngeveer om de volgende tijden:
    8.30
    12.30
    15.30
    19.00

23.00 uur. Deze is niet op verzoek

Ik mort wel zeggen dat de middagvoeding per dag verschilt soms 3 uur soms 4 uur

5. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    domme vraag misschien :oops: :oops: :oops:

maar op verzoek: wacht je dan net zo lang tot ze gaat huilen erom?

Nu gaat het vaak zo....dan komt het mij bijvoorbeeld uitstekend uit om ff te voeden, omdat ik daarna dan ff met de hond wil gaan wandelen in het bos, of andere plannen heb, dus dan wacht ik niet tot dat zij het aangeeft.... Dit is vaak om de 3 uur, soms ook wel iets korter.

Mijn dochtertje is inderdaad een vrolijk en tevreden kind :D

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb ook nooit echt op verzoek gevoed. Wat ik wel deed als ik het idee had dat het ritme wat we hadden niet meer aansloot bij de behoefte van mijn zoontje dan liet ik het even helemaal los. Dan liet ik hem het even helemaal bepalen en op basis daarvan kwam er dan een nieuw ritme.

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik voedt om de drie uur. Dan kan ik er beter op plannen en zij wordt er veel rustiger van. Komt ook omdat ze zelf niet echt komt en heel veel af is gevallen. En om te voorkomen dat ze te weinig krijgt geef ik haar om de drie uur.

8. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    soms huilen ze van de honger, maar je merkt het als ze bv heel hard de speen heen en weer zuigen in de mond of als je geen spenen gebruikt dat ze hun handjes wild in hun mondje proppen.

tuurlijk kan je voeden als je wat van plan bent wat te gaan doen.

je doet het prima hoor

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik voed soms op mijn verzoek, soms op op de hare.
    We zitten nu meestal op 5 voedingen per dag, soms nog een nachtvoeding erbij (nee, die niet op mijn verzoek ;)) en dan zijn het er 6.

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Klinkt prima hoor.... op die leeftijd ging ik ook op mijn verzoek voeden en aangezien mijn mannetje dan gretig dronk, was het prima voor ons allebei. Als hij eerder kwam, dan was dat geen probleem trouwens.

11. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Zoals Jingels ook zegt, verzoek kan ook Jouw verzoek zijn. Tis meer het idee dat je haar ook voedt als 'de tijd nog niet om is' zeg maar, dat je niet vasthoudt aan die 3 of 4 uur. Heeft ze eerder hongen, nou dan krijgt ze gewoon eerder. Zoiets..

Mijn kleintje gaf bijna nooit aan of ze honger had, niet door sabbelen of huilen of niks, dus ik deed ook maar wat. Ik probeerde in te schatten of ze honger had of niet en gaf haar dan voeding. Of dat nou na 4 uur was of na 1.5uur bij wijze van spreken.

Het is gewoon een beetje zoeken en wennen he..

12. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    De eerste weken heb ik wel op verzoek gevoed. Nu voed ik om de 3 uur en dat gaat prima.
    S'nachts komt hij vaak om 04.00 uur de laatste voeding heeft hij dan om 24.00 uur gehad.
    dan meld hij zich standaard om 06.00 uur weer.
    Maar ik wil eigenlijk naar 4 uur ertussen, alleen is mijn zoontje daar nog niet aan toe! Soms is 3 uur al moeilijk.
    Maar je doet het volgens mij prima hoor!

Deel Deze Pagina