Hoe zit dan ook alweer met de tandarts?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tonneke, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Vandaag een stukje kies afgebrokkeld :( dus nou toch maar de tandarts bellen maar mag je nou wel of niet een verdoving? Ben als de doods voor de tandarts maarja moet nu toch wel

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    uhhhh, ik weet in ieder geval dat foto's bij de tandarts niet goed zijn!!! Misschien kunnen ze het lijmen:(???

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

foto's maken mag niet, maar een verdoving volgens mijn vlos wel... ik heb het ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, een verstandskies die er uit MOEST! Foto's maken mocht niet, heb wel een verdoving gehad. Zal het even door je tandarts laten bekijken en overleggen met je vlos.

4. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nou lijmen wordt lastig want heb het stukje tand niet opgevangen ofzo. Had het niet eens in de gaten dat het eraf was. Pffff wist even niet meer of de verdoving nou mocht voor de 12 weken of pas erna. Je ziet nog niet echt dat ik zwanger ben dus zal het inderdaad erg goed aangeven.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Volgens mij mag je toto 12 weken geen verdoving en daarna is het niet meer erg.

xxx

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    bij mij is een vulling kapot, die gaan we 5 augustus vervangen, met verdoving. Mijn tandarts gaf aan dat ze een andere verdoving had voor zwangeren? Geen idee, maar no way dat er zonder verdoving geboort gaat worden hier! ;)

7. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    verdoving mag wel,vriendin dr vulling was dr uit geboort en gevult 2 dagen later begon die weer op te spelen weer zelfde en week later moest ze naar het ziekenhuis moest die dr uitgesneden worden heeft in 1 week tijd dus behoorlijk wat verdovingen gehad, kindje is kerngezond ter wereld gekomen :)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Zo'n verdoving wordt plaatselijk gegeven, waardoor er een minimale hoeveelheid in je bloedsomloop terecht komt. Als je een verdoving nodig hebt, mag je die gerust hebben.
    Ik zou het wel even zeggen dat je zwanger bent, zodat je tandarts wellicht een andere pijnstillende stof kan gebruiken.

Zelfs foto's zouden wel kunnen, als dit écht noodzakelijk is en niet kan wachten, maar dan moet je een loodschort voor je buik krijgen. Dan kan er geen röntgenstraling bij je baarmoeder komen.

9. MissT

MissT Niet meer actief

Ik heb vorige week een wortelkanaalbehandeling gehad, en je mag gewoon verdoving hoor (omdat dit plaatselijk is!).
    Je moet wel even tegen je tandarts zeggen dat je zwanger bent!

Succes!

10. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een stuk kies afgebroken, maar ik ben eigenwijs en ga niet heen haha

11. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ja ik wil normaal ook niet maar laatste keer dat ik dacht het valt wel mee en hoef niet te gaan zat er een ontsteking in me kies en moest ik een wortelkanaalbehandeling. De verdoving werkte niet goed door de ontsteking. Dus voelde de helft :(. Nu ga ik dus maar gelijk.Was nog wel een heel gedoe, eigen tandarts op vakantie, waarnemend arts woensdag terug maar op het antwoordaparaat sprak hij gebrekkig nederlands nou dan durf ik al helemaal niet meer haha. Nu naar de tandarts van me man. Moet morgen om 12 uur

12. MissT

MissT Niet meer actief

Je hebt gelijk hoor, je kan maar beter gelijk gaan dan dat het straks gaat ontsteken, dan ben je verder van huis!
    Ik zag er ook onwijs tegen op, maar het viel allemaal hartstikke mee!
    Nogmaals veel succes morgen, en dan ben je blij dat je er vanaf bent :)

13. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ja die ene keer was echt erg, gelukkig niet nalatigheid van mijn kant ja had eerder moeten gaan maar geen verwaarlosing van mijn kies ofzo. Zat dus een onsteking in en had erge pijn maar dag later was het helemaal weg dus ik dacht pijn weg niks aan de hand. Blijkt nou dat een onsteking vanzelf weggaat maar als de onsteking geen kant op kan net zo hard weer terug komt. Werd dus op een morgen wakker en me hele linker gezichtshelft was helemaal dik. Als ik moest lachen zag je geen emotie meer in me gezicht haha. Week later gingen we op vakantie. Stel dat het op vakantie was gebeurd nou dat had ik niet overleefd.

14. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Bij mij was ook een stukje afgebrokkeld toen ik 6 weken was. De tandarts heeft toen een andere verdoving gebruikt. Je kunt het eventueel ook zonder verdoving proberen? Als het alleen oppervlakkig is afgebrokkeld misschien? achteraf had ik er namelijk een beetje spijt van dat ik verdoving had genomen, je weet maar nooit.

xx

15. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nou hij is echt goed afgebroken. Helft van me kies echt weg en ik kan echt niet tegen het gevoel van boren. Heb dat 1 keer gedaan en nooit meer. Vorige zwangerschap ook verdoving gehad maar wist dus niet meer of dat voor of na de 12 weken was.

16. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Kies is gemaakt en geen pijn gehad! Wel verdoving gehad maar maak me geen zorgen want voelde de kleine tijdens de behandeling flink bewegen. Was wel een fijne afleiding ook

17. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Heb het toevallig gisteren even nagevraagd. Mijn tandarts zei dat het in de eerste en laatste weken niet gedaan werd (bij haar dan) gewoon voor de zekerheid zeg maar en fotos maken doet zij volgens mij ook niet als je zwanger bent.

Maar je bent er iig vanaf! Gelukkig! Is nooit fijn om naar de tandarts te gaan

18. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Heb wel stoer ook een controle gepland halverwege september. Heb ik het hopelijk gehad voordat ik moet bevallen

Deel Deze Pagina