Borstvoeding of flesvoeding en waarom?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2g4e, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij borstvoeding of flesvoeding?

1. Borstvoeding

2. Flesvoeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Jeetje meiden!!! Als ik een topic open krijg ik nooit zo vaak respons maar ik moet nou gewoon 8 blz. gaan lezen :$
    Super bedankt allemaal voor jullie reacties!!!
    Ik heb besloten om 2 info-avonden bij te wonen en dan waarschijnlijk gewoon met borstvoeding te beginnen... Dat is toch het beste denk ik. Mocht het niet bevallen dan kan ik altijd nog flesvoeding gaan geven! Je hoort soms van die horrorverhalen over tepelkloven, ontstekingen en weet ik het allemaal dus daarom was ik een beetje bang om borstvoeding te gaan geven. Maar dames ga gerust door met reageren... Iedere reactie is welkom!

2. Alita

Alita Niet meer actief

He meid,

Kloven krijg je doordat je kindje niet goed aan de borst drinkt daarom is het ook erg goed dat je info avonden bezoekt. Daar leggen ze je uit hoe je het moet doen, daarbij als je kz krijgt helpen hun je ook erg goed met de bv...
    Ik heb ook een kloof gehad kwam door het zk wat mij niet goed hielp met de bv...eigenlijk helemaal niet hielp!
    Het was erg pijnlijk maar ik heb doorgezet.

Ik vondt het zo bijzonder om te doen...zo mooi om te zien en het is erg gemakkelijk en spaart je een hoop geld en het is het beste wat je je kind kunt bieden om te starten in het leven...

Mooi dat je voor bv hebt gekozen ik wordt er altijd blij van hahaha...ik kan niet wachten tot ik weer mag!!

3. misa

misa Niet meer actief

Ik twijfel ook regelmatig, maar heb ook regelmatig een heel sterk gevoel van: ik ga flesvoeding geven. Niet (alleen) omdat het me makkelijker lijkt, maar vooral omdat me bv gewoon echt verschrikkelijk lijkt. Kan het niet uitleggen, maar zo voelt het. Wel heb ik besloten dat als ik direct na de bevalling toch wil proberen, dat ik het gewoon ga doen. Dus we zullen zien!

4. Alita

Alita Niet meer actief

@Jois ik snap het wel hoor dat je dat denkt bv is gewoon niet voor iedereen...

Maar probeer het eerst en vindt je het echt niks stop je....:D

5. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga flesvoeding geven. Ik kan ivm borstverkleining geen borstvoeding geven. Maar daarnaast... Zelf ben ik ook groot gebracht met flesvoeding omdat bij mijn moeder destijds de productie te weinig was. Dus het is maar net hoe jouw situatie op dat moment is en waar je je zelf prettig bij voelt.

6. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Flesvoeding ivm borstverkleining ;) het gaat niet dus blijft er alleen flesvoeding over :)

liefs Es

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben flesvoeding gegeven (en geven dat nog ;))

Ik heb een vorm van reuma en heb hiervoor geen medicijnen mogen gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik zat op het laatst echt in een rolstoel en wat ik liep was met krukken. Sliep max 1,5 uur en was compleet op en uitgeput. Na de bevalling mocht ik alleen met mijn medicijnen beginnen als ik geen borstvoeding zou geven, de keuze was dus erg snel gemaakt. R&R flesvoeding en ik aan de medicijnen. Het was of dat of wel borstvoeding geven en verder helemaal niet aan de verzorging kunnen doen van de pijn.

8. christa24

christa24 Actief lid

13 jul 2010
    167
    0
    0
    Ik ben peuterleidster
    In Den Haag
    Bij mijn eerste heb ik gekozen voor de fles.
    Ik was net 18 en vond het maar raar om mijn kind aan mijn borst te leggen dacht toen echt ja ik gebruik ze ook met de sex enzo:)
    Vond het allemaal een beetje vreemd vond het niet vreemd als ik het bij andere zag maar gewoon bij mezelf.
    Maar ik heb nog nooit gerookt en had echt een hele gezonde zwangershap gehad veel gezond gegeten enzo en ik had echt heel veel melk!!
    Dus ze probeerde me wel te stimuleren maar toch wou ik het niet.

Bij de tweede ben ik er toch anders tegenover gaan staan en dacht ik probeer het gewoon.
    En ik zou je vertellen ik wou dat ik het bij mijn eerste ook had gedaan!
    Het voelde helemaal niet raar en was gewoon prachtig en zo liefde vol.
    Hellaas was zij erg hongerig en moest ik net voor de 3 maanden stoppen en over gaan op fles.
    Ik zou zeggen probeer het gewoon en als je het niks vind kan je altijd over stappen.
    Maar het is de proberen waard echt!

Als de derde geboren is kies ik ongetwijfeld voor borstvoeding

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik geef flesvoeding, simpelweg omdat bv niet lukte. M'n zoontje pakte de borst niet en de productie kwam ook niet lekker op gang, mede door de uiteindelijke spoedkeizersnee. Ik heb nog wel even gekolfd maar ben daar na 2 dagen mee gestopt. Hij doet het prima op flesvoeding, groeit als kool en ik vind het, eerlijk gezegd, wel handig ook. Zoals ik er nu in sta ga ik bij een (hopelijk) 2e kindje direct flesvoeding geven. Terwijl ik er eerder van overtuigd was dat ik bv zou gaan geven, maar zo zie je maar, het loopt toch anders. Gewoon doen waar je je lekker bij voelt en als bv niet loopt, fles gaan geven.

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik ga voor borstvoeding, tenminste proberen.
    Het is kant en klaar, altijd juiste temperatuur en ik heb het altijd bij me zonder dat ik afhankelijk hoef te zijn van anderen :)
    Als het niet lukt dan wordt het natuurlijk wel flesvoeding.

11. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Ik wilde al borstvoeding geven maar dat werd nog eens versterkt doordat mijn kleintje gehaald werd met 32w en 6d.
    Alle borstvoeding met daarin alle mogelijke weerstand was van harte welkom. Ik heb haar met veel plezier (en hard werken hoor) 14 maanden gevoed. Toen wilde ze zelf niet meer.
    Er zijn genoeg voordelen en tuurlijk ook wat nadelen.
    Ligt eraan hoe je er tegenover staat.

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik wil heel graag bv geven, omdat ik heel erg last heb van eczeem. Ik heb gehoord dat de kans met het geven van bv veel minder is daarop dan met fv.
    Niet dat het alsnog niet kan hoor, maar toch vind ik het het proberen waard.
    En ik wil het ook een keer meegemaakt hebben hoe het is.

13. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik ben er nog steeds niet overuit. Ik wilde persee flesvoeding gaan geven omdat bv echt niets voor mij is. Maar nu ben ik flink aan het twijfelen geslagen... Ik weet het echt niet meer. Ik denk maar alle voor- en nadelen op een rij gaan zetten van beide voedingen..

14. Alita

Alita Niet meer actief

was hier dus ook een grote reden!!

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wat een supergoeie uitspraak van je vlos zeg

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb gekozen voor bv. niet omdat ik dit persee wilde maar gewoon met het idee "lukt het dan is het meegenomen, lukt het niet dan de fles""

mijn dochter dronk 3 a 4 maanden zonder problemen aan de borst en daarna was het ineens zo goed als op en ben in 1 dag overgestapt op de fles. geen last gehad van stuwingen niks niet en alicia was ineens weer tevrede met der volle maagje :). als de voeding niet op de een op andere dag was gestopt had ik zeker langer doorgegaan met voeden. ik denk dat hier de boosdoener de pil is geweest, cerazette.

bij nando weer begonnen met bv en productie was meteen net als bij alicia ruim voldoende. helaas was nando erg klein en had ook een erg klein mondje waardoor goed de tepel in de mond nemen moelijk ging. met hulp leerde hij toch goed drinken maar helaas niet goed genoeg en als snel kreeg ik kloven. dit had ik bij alicia ook wel is en is te doen maar nu was het wel erg extreem. bloede als een rund, vol korstjes en kreeg er ook nog een dubbele borstonstekking bij. live voeden was onmogelijk geworden (bleef het proberen maar de pijn was niet te houden en ook een vies gezicht met al dat bloed). ik heb toen fultime gekolft en dit daarna dus vers van de pers :) aan hem gegeven via de fles. dag en nacht eruit, kolven en voeden. hier bestond mijn dag uit. icm een peuter erg zwaar. toch heb ik dit nog z'n 4 weken volgehouden maar kon toen echt niet meer. uiteindelijk na 2,5 maand was ook nando volledig over op kunstvoeding

vind het fijn dat ik het geprobeerd heb, ondanks de ellende die ik had met voeden bij nando zou ik het zo overdoen. het is z'n mooie ervaring :)

17. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Al 10 pagina's zonder discussie. Wat goed van ons! Super trots!

18. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Ik wist nog niet wat ik wilde bv of fv.
    Ik wilde eerst de bv gewoon proberen, Ik merkte al gauw dat ik er het geduld er niet voor had. Dus is hij aan de fv gegaan.

Nu wil ik het ook weer proberen misschien is het nu anders.. We zien het wel. Ik probeer het wel in ieder geval

19. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ik zat ook heel lang in dubio..
    Na het horen van wat horror-verhalen mtb bv (tpelkloven,bortsonstekingen,niet genoeg melk, lactatiedeskundigen,tepelhoedjes en weet ik het allemaal?!) wilde ik het eerst niet. Ik dacht porberen kan altijd, met een pot nutrilon op achterhand.
    en nU? het gaat hartstikke goed! 's nachts niet naar beneden om flesvoeding klaar te maken...voeding is gezond, altijd de goeie temperatuur en je hoeft niks schoon te koken, en het is gratis!
    Ik zou zeggen, proberen kan altijd..mocht het niet lukken kun je altijd nog overstappen!

Succes met je keuze!

20. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wat een narigheid joh. Hier hadden we ook een aardig fanatieke kraamhulp, maar in het begin was ik dat zelf ook wel meot ik zeggen. Ik wilde zo graag. Maar Ivy had het flink zwaar gehad, dr hele hoofd was 1 grote bloeduitstorting en meisje was er dus gewoon domweg te moe voor leek wel en wilde niet. Uiteindelijk was het hier ook de vk die zei dat we fv moesten gaan bij geven omdat ze teveel was afgevallen en alleen maar suffer werd. Hier was eht kolven net als bij jou, hele kleine beetjes en eht werd steeds minder dus 1 grote frustratie. Heb alles uit de kast getrokken om eht op te krikken, tot speciale neusspray aan toe maar niks werkte.
    Ik vond het moeilijk maar uiteindelijk een bevrijding om op de fles over te stappen. En ook dat is goede voeding, ons dametje is tot ver na haar eerste verjaardag nooit ziek geweest en sindsdien ook alleen maar af en toe s verkouden of koortsig

Deel Deze Pagina