Ook al geef je fv uit gemakzucht vind ik dat nog dat je dat zelf moet weten. Ik wil nu ook fv geven omdat het aanleggen niet ging en ik wanhopig werd van het kolven en de stress. als je het zo ziet wil ik nu ook FV uit pure gemakzucht geven want ik weet dat ik met kolven bv kan geven, al is het maar 2 maanden.
Ik wil niet flauw doen Maar voor hetzelfde geld hapt nummer 2 direct bij de eerste poging goed en heb je dit gedoe dit keer helemaal niet. Zoonlief was een natuurtalent, ik heb geen moment moeite gehad met aanleggen en ik heb ook nooit kloven of iets dergelijks gehad.
ik heb ook voor fv gekozen. tijdens mn zwangerschap van alyssa wist ik al dat ik geen bv wilde geven. ik voel(de) me er niet prettig bij en aangezien ik een controlefreak ben wil ik weten hoeveel mn kindje binnen krijgt. ook zag ik de bui al hangen dat ik ontstekingen en tepelkloven ed zou krijgen (hoeft natuurlijk niet). tijdens deze zwangerschap heb ik gelijk tegen de vk gezegt dat ik fv ging geven en dat begreep ze wel. heb na alyssa een pnd gehad en heb nogal wat stress gehad deze zwangerschap door het overlijden van mn opa, de ziekte en later het overlijden van mn oma. nu had ik het vorige week met mn vk ff over bv en ze zei dat het voor mij niet eens gezond zou zijn om bv te geven aangezien ik nu alweer bijna op mn gewicht ben en daymian mij dus zou leegeten en ik dan nog geen voedingsstoffen genoeg zou hebben voor hem en dus alsnog zou moeten bijvoeden. kortom, mijn besluit voor fv is dus aangevuld met een gezondheids reden. succes met je keuze, doe waar jij je goed bij voelt. liefs doris
BV, voor mij de meest logische keuze. Altijd bij je, altijd warm, precies afgestemd, gezondheidsvoordelen voor kind én moeder, niet bed uit hoeven voor flesjes, kokend water, afmeten.
Het ligt aan mijn tepels vandaar. Maar denk er wel over na om het te proberen hoor maar ik ga niet meer kolven. Mede dankzij al deze reacties denk ik erover na. Als het wel lukt lijkt het me namelijk heel mooi. Moet even met de VK overleggen wat voor mogelijkheden er allemaal zijn die ik nu kan nemen.
Aaah oke, ik snap het Ik heb ook een tijdje volledig gekolfd en vond dat ook niet te doen, dus ik begrijp het wel
Flesvoeding, ben geen type voor borstvoeding. Vind het ook 10x niks, het lijkt mij helemaal niet mooi etc. Flesvoeding is niet voor niets uitgevonden, ik en mn broer en zus zijn er ook heel groot van geworden, zonder allergieen en andere narigheid. Maar voor iedereen die wel borstvoeding geeft, lekker doen, als je gevoel daar heel anders bij is geef ik je groot gelijk borstvoeding te geven.
Hoi hoi, Ik zou heel graag borstvoeding geven maar heb flesvoeding aangekruist. Dit omdat ik geen borstvoeding kan geven omdat er alleen bloed uit komt ipv melk helaas. Dit is al 2x het geval geweest en na een paar dagen kolven nogsteeds dus wij zijn aangewezen op flesvoeding. En ach met de fles komen ze ook niets te kort ze worden net zo goed groot op borst als op fles toch? Dit is echt iets dat per persoon verschillend is als het lukt is het fijn en als het niet gaat dan worden ze net zo groot als anders. Succes met je keuze er zitten bij allebij voor en na delen aan.
Ik geef borstvoeding, ondanks dat het niet makkelijk ging. Bij de start ging het goed, maar ze hapte niet goed aan, waardoor mijn tepels kapot gingen. Heb een lactatiekundige ingeschakeld, en een aantal weken gekolfd. Toen lukte het nog niet echt, ik was het zat, en wilde toen overgaan op flesvoeding, en ben ik gestart met Nutrilon Standaard 1. Hier reageerde ze heel heftig op (enorm spugen). Op het CB vermoedden ze een KMA of intolerantie. Toch maar de BV doorgezet. En nu ben ik heel erg blij dat ik dat heb doorgezet. Het gaat perfect. Zelf heb ik geen moeite met voeden in het openbaar, al zorg ik wel dat het een beetje discreet gebeurt. Ook het kolven op mijn werk gaat perfect. Helaas is de KMA getriggerd door de FV, waardoor ze nu ook reageert als ik melkproducten drink/eet. Een keer een ijsje of een plakje kaas op brood gaat nog wel, maar als ik daarnaast ook nog een glas melk drink, merk je gewoon dat ze zich de volgende dag niet lekker voelt. Maar goed, ik laat het graag staan voor haar. En ik geef nog altijd liever BV dan dieetflesvoeding. Ik hoor vaak uit mijn omgeving dat mensen het knap vinden dat ik nog steeds BV geef. Zelf vind ik het vooral heel mooi en bijzonder dat het nog zo goed gaat. Ze slaapt nu sinds een week 's nachts ook door van 22.00 tot 6.30 uur. Super toch?!
Bv! Bij mijn eerste 10,5 maand bv gegeven. Wel veel last gehad van spruw en pijnlijke en bloedende tepels maar gelukkig bestaan daar oplossingen voor (in mijn geval dan). Ik wou en kon er ook niet mee stoppen. Veelste fijn die momenten samen. Overigens, nu krijgt mijn dochter flesvoeding en ik vind dat helemaal niet handiger. Alles afmeten, op temperatuur brengen enzo. Nee, toen ik nog bv gaf, was het altijd direct klaar, altijd voldoende voor haar. In het openbaar voeden, daar ben ik ook niet. Gelukkig altijd zo kunnen doen, dat dat niet hoefde. Op mijn werk zijn prima kolf mogelijkheden dus ook geen probleem. Bij de tweede ga ik het weer proberen. Net als bij mijn dochter heb ik er geen verwachtingen van, ik zie wel of het lukt en voor hoe lang. Ga geen doel voor mezelf stellen, valt het altijd mee! Succes met je keuze!
Ik ga dus proberen om borstvoeding te gaan geven maar ik heb een vraag: - Ik ga na mijn verlof 3 dagen werken dus ik zal moeten gaan kolven en dan zal ze het uit een flesje moeten gaan drinken. Kan ik dan niet beter vanaf het begin al afwisselen met de ene keer de borst en de andere keer kolven en dan vanuit de fles voeding geven??? Ben anders bang dat ze alleen uit de borst wil drinken als ik haar niet vroeg genoeg kennis laat maken met de fles... Vind het ook leuk als mijn vriend haar dan zo nu en dan voeding kan geven. Graag tips...
Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven, vooral omdat mijn man astma heeft en erg gevoelig is voor allergien. Die antistoffen zijn dus van harte welkom! Bovendien is het gratis en lijkt het me ook heel mooi om te doen. Hopen dat het lukt, al is het maar de 1e weekjes...
Flesvoeding, de eerste heeft 5 maanden Bv gehad, en ik vond het niks. Zodra hij overging op FV sliep hij ineens door. Héérlijk. Hij kwam met BV ook nog rustig 10-11 x per dag voor een voeding, hij had er dus niet genoeg aan. Plus borstontstekingen ect. Nee bedankt
Hoi! Over het algemeen begin je met oefenen met een flesje als je kind zo vier/vijf/zes weken oud is. dan kan het al aardig goed aan de borst drinken en zal je kindje niet meer zo snel in de war raken (tepel/speen verwarring) Meestal oefen je dan ongeveer twee keer per week met een beetje bv in een flesje. dat is genoeg om het niet af te leren. Succes!
Bij mijn eerste 2 maanden bv gegeven en bij mijn tweede 6 weken. Lang genoeg voor mij. Mocht er ooit een derde komen dan begin ik zeker weer met bv en hopelijk dan weer minimaal 6 weken. Ik zie mezelf niet heel lang bv geven en zal daarvoor dus ook niet kiezen.
Ik zou niet tè vroeg beginnen met het oefenen met flesje, ik denk dat je dit even moet aanvoelen... Maar al met 4 weken vindt ik te vroeg hoor...maar hoelang heb je verlof?
Ik heb de volgende tip van de lactatiekundige gekregen. Doordat mijn melkproductie de eerste weken te weinig was, heb ik ons meisje moeten bijvoeden met de fles. Om speen/ tepelverwarring te voorkomen hebben we op aanraden van de lactatiekundige de zogenaamde breastflowfles (via internet te koop) gebruikt. Deze fles wordt ook gebruikt als borstvoedingskindjes de fles weigeren. Het heeft namelijk dezelfde zuigtechniek als de borst en schijnt ook in de buurt te komen qua gevoel voor een baby. Desondanks zou ik niet te vroeg beginnen met de fles mocht het niet nodig zijn. Gewoon voor de zekerheid. Tussen de 4-6 weken schijnen ze volgens de lk geen last meer te hebben van de verwarring en kun je het gaan proberen.
Ik ga voor de fles voeding, bij de eerste heb ik alleen maar zitten kutten met die borstvoeding en gaf ik op den duur meer bijvoeding dan borstvoeding omdat ik weinig melk had .. Nu bij de tweede ga ik direct beginnen met flesvoeding, tegenwoordig zijn de flesvoeding producten net zo goed als borst voeding, mijn kind heeft er niets aan over gehouden dat hij flesvoeding heeft gehad dus ga ik het precies het zelfde doen bij de tweede ...
En wat is daar mis mee ? Ik doe het ook uit gemakzucht, ik heb geen zin om weer nachten wakker te moeten liggen omdat het drinken niet wil lukken en omdat mijn tieten vol met kloven zitten .. Dit ga ik absoluut niet weer mee maken, ik ga gelijk beginnen met FV .. So what, ieder zijn ding toch ?