Borstvoeding of flesvoeding en waarom?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2g4e, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij borstvoeding of flesvoeding?

1. Borstvoeding

2. Flesvoeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik weet het nog niet. Heb bij de bevalling van de 1e reuma gekregen (als uiting van een andere ziekte) en zat toen onder de medicijnen. Moest dus de boel stop zetten (niet dat de boel al op gang was gekomen... Ben na 6 dagen overgestapt op de fles).
    Ik denk dat ik het nu weer ga proberen iig. Niet geschoten is altijd mis denk ik dan.

2. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik ben voor bv gegaan. Heb echt moeten doorzetten want ben bevallen met een keizersnee en productie kwam slecht opgang. Mede dankzij mijn doortastende kraamhulp heb ik doorgezet en de bv liep als een trein. Helaas ben ik nu aan het afbouwen omdat ik heel veel migraine heb en mijn medicijnen nu niet kan innemen. Ik vind het vreselijk, had heel graag langer bv gegeven. Het is zo makkelijk, mannetje honger, aanleggen en als ie voldaan is laat ie weer los. Nu loop ik te klooien met flesjes, opwarmen, voeding erbij, ik vind het echt 3x niks! Maar ja het is helaas niet anders en mijn mannetje zal er heus wel groot mee worden!

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Weet je waar ik zo moe van word dat sommige mensen altijd net doen alsof FV zo enorm slecht is voor je kindje ... Heb hier hele discussies over gehad met mijn schoonzusje, zij beweerde dat de weerstand van een kindje met FV slechter slechter word opgebouwd .. Ben het daar echt niet mee eens, die kleine van mij is dus ook een FV en is werkelijk nooit ziek, nooit verkouden tuurlijk hoest hij wel eens of heeft hij een snotneus maar die kids van haar hebben beide BV gehad en zijn altijd ziek zwak en misselijk .. Die kleine van mij sliep en slaapt al sinds dat hij 8 weken oud is klokkje rond, heel soms werd hij wel eens wakker en hoefde ik dus niet elke keer perse mijn bed uit en kon mijn vriend ook gewoon het flesje geven, ideaal toch ... Vind het zo bullshit om dan te zeggen dat FV slecht is .. Tegenwoordig is FV niet slecht meer, en ja je zal midden in de nacht flesjes warm moeten maken maar is dat zo erg ?

4. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik wil graag borstvoeding geven omdat het mij onzettend mooi lijkt. Hiernaast hebben zowel mijn vriend als ik last van eczeem en allergiën en ik hoop dat hiermee ons kind zo min mogelijk mee te belasten.
    Maar aan de andere kant ben ik ook realistische. Weet dat niet altijd lukt en dat het ook veel stress op kan leveren. En dan heb ik ook zeker geen probleem met fv. Maar ga het wel proberen:)

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Bij mijn dochter heb ik bv gegeven en ik hoop dat het nu weer lukt.
    Ik vond het heel fijn om te doen en ook wel praktisch :) Nooit gedoe met flesjes mee enzo.

Het enige waar ik stapelgek van werd is KOLVEN! Echt, wat had ik daar een hekel aan. Ik hoop dan ook dat ik het met dit kindje weer net zo lang volhoud om bv te geven. Maar zo niet, dan niet.

Vind dat er soms wel overdreven wordt gedaan over bv. Als iemand wil stoppen met bv wordt ze zowat aangevallen. Een meisje bij mij op zwangerschapsgym was gestopt met bv. Toen vroeg een ander meisje echt heel agressief waarom dan. Dus dat eerste meisje: 'nou ja, op een gegeven moment kreeg ze meer bloed dan melk binnen'. Pfff... Dan zou ik, denk ik, toch al iets eerder gestopt zijn! :$

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, en een ander nadeel van bv is dat je niet precies weet wat je kindje binnen krijgt.

Zo is mijn dochter in het ziekenhuis beland toen ze een halfjaar was. Ze was gewoon ziek en dronk wel, maar achteraf bleek dat ze veel te weinig dronk. Ze is toen ook bijna uitgedroogd/ondervoed geweest. Nou weet ik niet hoe dat gegaan was met fv, maar ik ga ervan uit dat ik dan eerder had doorgehad hoe weinig ze dronk.

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven, gewoon omdat het me geweldig lijkt. Ik zie mezelf al zitten te voeden in de schommelstoel op de babykamer... :p
    Maar ik ben ook wel van het realistische, als het niet lukt, ga ik niet ten koste van alles (tepelkloven, pijn, humeur en noem maar op :$) ermee door en stap ik over op de fles. Uit mijn directe omgeving (moeder en zus) ken ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen, dus ik vind dat ik er voor moet gaan. Daarnaast zijn wij een familie waarin nogal wat kleine allergietjes hier en daar voorkomen, dus het lijkt mij zowiezo de moeite van het proberen waard.

8. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hier eentje die koste wat kost wel borstvoeding wilde geven en ook heeft gedaan... Bij de volgende wil ik het zeker ook weer doen. Niet alleen omdat het beter zou zijn dan flesvoeding, dat denk ik niet. Mijn zoontje heeft vanaf het begin één flesje per dag gekregen omdat ik niet genoeg melk had en het maar niet lukte om meer te produceren. Vanaf drie maanden kreeg hij steeds vaker een flesje en de laatste maanden kreeg hij nog twee borstvoedingen tot ik stopte toen hij ruim zes maanden was. Wat vond ik het vreselijk om te stoppen. Ik heb twee keer de bv weer helemaal opgezet van nul af aan omdat m'n zoontje niet meer aan de borst wilde drinken. En toen ineens weer wel, toen m'n productie bijna niets meer was.

Wat ik erg frappant vind: hier op het forum lees ik het veel en ook bij de zwangerschapslessen hoorde ik van andere moeders: ik ga proberen bv te geven. Terwijl het toch voor nagenoeg iedereen mogelijk is?! Bijna niemand zegt: ja, ik ga voor bv! Ik heb dat wel vanaf het begin geroepen, ik was de enige van ons groepje die vol overtuiging zei: ik ga bv geven. Gewoon omdat het me zo ontzettend fijn leek. En dat was het ook, hij lekker dicht bij me, dat hij groeide op (merendeels) mijn melk en die momentjes lekker samen 's nachts. En oooh wat was het fijn dat ik hem zo bv kon geven waar ik maar was, en dat ik niet hoefde te ouwehoeren met flesjes en poeder. Tot ik van mensen te horen kreeg dat ik er maar mee moest stoppen, omdat hij nog steeds een nachtvoeding had. Dom dat ik was heb ik daarnaar geluisterd. In plaats van nog eens door te zetten (denk ik nu achteraf), heb ik het opgegeven. Erg jammer, ik baal er nog altijd van :( Hopelijk trek ik me de volgende keer minder aan van wat mensen om me heen zeggen. Ik ga er gewoon weer voor!! En de volgende keer wil ik pas na een half jaar weer gaan werken, door het kolven ging m'n productie ook vreselijk rap achteruit...

Deel Deze Pagina