Mijn mannetje wil absoluut geen broog eten, ik heb echt van alles geprobeerd: wit brood bruin brood brood van een dag oud brood met fruithapje brood in melk leverpastei smeerkaas jam Hij hapt wel, en kauwt enigszins, maar verstopt het dan in de wang. Volgende hapje gaat net zo. Tot die deegbal te groot wordt zodat hij het natuurlijk nooit meer weg krijgt. Het kokhalzen en spugen neem ik voor lief, ik weet dat ze dat bijna allemaal eerst doen. Hij eet verder wel soepstengel, en banaan uit het vuistje, dat gaat prima. Liga etc vind hij ook niks aan. Wie heeft de gouden tip?
Stop er eens mee voor een week en ga het dan nog eens proberen. Begin maar weer bij het begin: een korstje bijvoorbeeld. Geef kleine stukjes (1 cm bij 1 cm bijv) en doe er een beetje boter op. Geef ondertussen zelf het goeie voorbeeld door ook stukjes brood te eten. Ooit zelf wel eens liga gegeten? hihi... ik vind het niet zo raar dat kindjes dat soms niets vinden. Hier ook zo'n klant. Ik vind het persoonlijk ook niet bepaald lekker!
Ik zou er ook even mee stoppen. Misschien een tijdje ipv brood granenpap geven, zodat hij er al wel aan went dat hij tussen de middag vaste voeding krijgt. Onze meid is nu ruim 11 maanden en bij haar ging het ook op en af met brood (vanaf 7 maanden mee begonnen). Het kostte haar gewoon heel veel moeite om het weg te krijgen. Ik heb pas het idee dat het nu sinds een week beter gaat.
Ik denk dat ik inderdaad maar even moet stoppen, want zo gaat het niet. Hij krijgt smorgens pap, dat gaat prima, maar de 2 flessen opvolgmelk vind hij niks. Daarom moest ik ook echt naar de boterham toe. Gek genoeg vind hij warm eten en fruit uit de 8mnd potjes helemaal geweldig! Maarja, er moet toch ook wat zuivel in. Yoghurt krijg ik er trouwens ook niet in.... Lastig soms........
Probeer het brood eens te roosteren en dan in repen te snijden van 1,5 cm. met een beetje ongezouten roomboter erop. Of een beschuit. Gewoon uit het vuistje geven (dat kan hij immers ook al met banaan), dan kan hij er lekker zelf hapjes van nemen. Mijn ventje at met 6 maanden al dikke hompen droog biologisch volkorenbrood, een ander kind eet liever pap. Het maakt niet zoveel uit hoe ze graantjes eten als ze maar graantjes eten. Als jouw ventje wel graag pap lust, dan geef je toch 2x pap? Hij is nog maar 7 maanden, hij gaat echt wel brood eten hoor!
Ik zou idd dan gewoon even 2x pap geven. Alhoewel dat geroosterde brood ook wel goed klinkt.. Misschien een ideetje voor die van ons..
ik lees even mee, want mijn mannetje at vorige week bijna een hele boterham op bij mn schoonmoeder, maar de dag erna bij ons wilde hij bijna nik svan zn broodje en sindsdien eet hij idd bjina geen brood! hij hield echt zijn mond dicht vandaag bij mn moeder, hij moet het gewoon niet! Nou ik probeer nog 1 of 2 daagjes en dan ga ik ook een bord pap geven! Hij wildde vanavond ook inseens zijn papfles neit erg huilen etc terwijl hij nog nooit geweigerd heeft.... Tandjes misschien? Enmisschien wil die hierdoor ook geen brood ofzo? Zo heel verhaal haha maar ik lees verder even mee!
@ ccwoman: dochterlief weigerde ook aantal dagen brood door tandjes. En eet sinds vandaag weer bijna hele boterham op! komt echt wel weer goed dus.. @ brood/pap/etc.: denk idd ook, als je kindje maar 'volledige maaltijd' binnenkrijgt, dat t niet uitmaakt op welke manier. Hier ook wel eens papje gemaakt van brood met melk, en ook wel eens papfles gegeven.... Succes!