Borstvoeding of flesvoeding. GEEN discussie!

Discussion in 'Voeding' started by Vlinderbloem, Jan 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat geef jij: Borst of fles?

1. Borst

2. Fles

3. Eerst borst, later fles

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Bij nr. 1 bv gegeven, vrij snel door fysieke omstandigheden overgestapt naar kv.
    Nu, bij nr 2, om die reden gelijk maar begonnen met kv.

2. Skye

Skye Niet meer actief

Hier vanaf dag 1 flesvoeding. Dat borstvoeding is gewoon niks voor mij. Voel ik me echt niet prettig bij, dus lekker gelijk op fles gegaan en geen spijt van!!!

3. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    wegens medische redenen kan ik geen bv geven en heb allebei de kinderen dus meteen vanaf het begin flesveding gegeven..

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Fles en niet anders gedaan.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb gekozen voor borstvoeding ;)!
    Vond dat ik me dat recht wel toe mocht eigenen :D!

6. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik geef borst én fles, ik heb te weinig borstvoeding maar vul het met de fles aan

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,179
    2,302
    113
    Oudste 15 maanden bv, jongste al bijna 10. Sinds kort krijgt hij op werkdagen een flesje kv, omdat ik geen zin meer in kolven heb.

8. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Wilde graag BV geven, maar het is helaas niet gelukt. Na 10 dagen strijd met mijn kleine meid en met mezelf heb ik het opgegeven en ben ik flesvoeding gaan geven. Was niet mijn 1e keuze.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb BV gegeven 11 maanden lang. Ik begon met het idee om het 6 maanden te doen en toen ik dat had bereikt dacht ik, ach waarom niet nog wat langer en zo heeft Luca zelf besloten wanneer het genoeg was. Ik vond het erg leuk om te doen.

10. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Ik heb vanaf dag één flesvoeding gegeven. Tijdens mijn zwangerschap was ik er namelijk van overtuigd dat dàt was wat ik wilde. Achteraf heb ik er zóveel spijt van dat ik het niet eens een kans heb gegeven:(.....

Bij een hopelijk tweede kindje ga ik voor de volle 200% voor borstvoeding!

11. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Ik ben begonnen met BV, maar na twee keer spruw, ontelbare keren een bijna-borstonsteking.. En toen mijn borstvoeding (door omstandigheden die vrij heftig waren) naar 0 ging, was ik er helemaal klaar mee en ben ik de fles gaan geven. Dat gaat prima! Eindelijk was het rustig, zij had geen honger meer (wist ik ook pas achteraf) en mama was niet meer gestresst. De volgende wil ik proberen wel lang zelf te voeden.

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Jeetje wat loopt het gelijk op! Grappig zeg!

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Direct flesvoeding, zelfs nooit over BV nagedacht...vind het niks dus voor mij was de keuze makkelijk.

Al er ooit een 2e komt dan ook gewoon weer flesvoeding.

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Een week bv gegeven. Na ks. In het ziekenhuis heeft ze wel bijvoeding gehad omdat ze teveel was afgevallen.
    Thuisgekomen ging het ook niet echt. Het kwam niet op gang. Heb ook niet/nauwelijks 'last' van stuwing gehad.
    Maar of het nu door de ks kwam of iets genetisch:(, want bij m'n moeder kwam het vroeger ook niet op gang, bij m'n zus niet en bij mij ook niet.

15. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Begonnen met volledig BV en rond 7 of 8 weken geleidelijk FV erbij gaan doen. Nu met 15 weken het laatste beetje aan het afbouwen (geef nog 1 keer BV per dag; de rest gewoon fles).

16. veertje

veertje Fanatiek lid

Bij Lisa 1 dag borstvoeding daarna fles
    Bij Stijn 6 weken bv toen fles.

17. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Tot een jaar ongeveer de borst, en nu de borst afgewisseld met een flesje koemelk.

18. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik wilde heel graag bv geven en gelukkig is het gelukt na een moeizame start! mijn productie kwam pas na 5 dagen goed op gang.
    dus de kleine heeft in de eerste paar dagen wel een paar keer flesje gehad.
    het liefst stop ik wanneer mn zoontje het aangeeft. hopelijk maak ik het jaar vol. (na 9 maanden kolf ik niet meer op het werk)

19. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik geef nu al 5,5 maand borstvoeding. Zolang ik nog niet werk ga ik er nog mee door.

20. ceylon

ceylon Actief lid

Feb 19, 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik heb het anderhalve dag geprobeerd met aanleggen en kolven, maar omdat ik een fikse griep had kwam het niet op gang. De laatst keer dat ik kolfde heb ik 1 borst een half uur gekolfd en als er 3 druppels uitkwamen is dat veel. Wij lagen beide in het ziekenhuis en de verpleegster zei na die mislukte kolfpoging zelf dat ik er maar op moest houden omdat ze zag dat ik het niet trok met mijn koorts. Heb er gelukkig niet echt veel last van gehad, dat ik het voelde als falen ofzo. Ik kon er gewoon niks aan doen dus dan maar de fles. Ook prima!

Share This Page