Bij nr. 1 bv gegeven, vrij snel door fysieke omstandigheden overgestapt naar kv. Nu, bij nr 2, om die reden gelijk maar begonnen met kv.
Hier vanaf dag 1 flesvoeding. Dat borstvoeding is gewoon niks voor mij. Voel ik me echt niet prettig bij, dus lekker gelijk op fles gegaan en geen spijt van!!!
wegens medische redenen kan ik geen bv geven en heb allebei de kinderen dus meteen vanaf het begin flesveding gegeven..
Oudste 15 maanden bv, jongste al bijna 10. Sinds kort krijgt hij op werkdagen een flesje kv, omdat ik geen zin meer in kolven heb.
Wilde graag BV geven, maar het is helaas niet gelukt. Na 10 dagen strijd met mijn kleine meid en met mezelf heb ik het opgegeven en ben ik flesvoeding gaan geven. Was niet mijn 1e keuze.
Ik heb BV gegeven 11 maanden lang. Ik begon met het idee om het 6 maanden te doen en toen ik dat had bereikt dacht ik, ach waarom niet nog wat langer en zo heeft Luca zelf besloten wanneer het genoeg was. Ik vond het erg leuk om te doen.
Ik heb vanaf dag één flesvoeding gegeven. Tijdens mijn zwangerschap was ik er namelijk van overtuigd dat dàt was wat ik wilde. Achteraf heb ik er zóveel spijt van dat ik het niet eens een kans heb gegeven..... Bij een hopelijk tweede kindje ga ik voor de volle 200% voor borstvoeding!
Ik ben begonnen met BV, maar na twee keer spruw, ontelbare keren een bijna-borstonsteking.. En toen mijn borstvoeding (door omstandigheden die vrij heftig waren) naar 0 ging, was ik er helemaal klaar mee en ben ik de fles gaan geven. Dat gaat prima! Eindelijk was het rustig, zij had geen honger meer (wist ik ook pas achteraf) en mama was niet meer gestresst. De volgende wil ik proberen wel lang zelf te voeden.
Direct flesvoeding, zelfs nooit over BV nagedacht...vind het niks dus voor mij was de keuze makkelijk. Al er ooit een 2e komt dan ook gewoon weer flesvoeding.
Een week bv gegeven. Na ks. In het ziekenhuis heeft ze wel bijvoeding gehad omdat ze teveel was afgevallen. Thuisgekomen ging het ook niet echt. Het kwam niet op gang. Heb ook niet/nauwelijks 'last' van stuwing gehad. Maar of het nu door de ks kwam of iets genetisch, want bij m'n moeder kwam het vroeger ook niet op gang, bij m'n zus niet en bij mij ook niet.
Begonnen met volledig BV en rond 7 of 8 weken geleidelijk FV erbij gaan doen. Nu met 15 weken het laatste beetje aan het afbouwen (geef nog 1 keer BV per dag; de rest gewoon fles).
ik wilde heel graag bv geven en gelukkig is het gelukt na een moeizame start! mijn productie kwam pas na 5 dagen goed op gang. dus de kleine heeft in de eerste paar dagen wel een paar keer flesje gehad. het liefst stop ik wanneer mn zoontje het aangeeft. hopelijk maak ik het jaar vol. (na 9 maanden kolf ik niet meer op het werk)
Ik heb het anderhalve dag geprobeerd met aanleggen en kolven, maar omdat ik een fikse griep had kwam het niet op gang. De laatst keer dat ik kolfde heb ik 1 borst een half uur gekolfd en als er 3 druppels uitkwamen is dat veel. Wij lagen beide in het ziekenhuis en de verpleegster zei na die mislukte kolfpoging zelf dat ik er maar op moest houden omdat ze zag dat ik het niet trok met mijn koorts. Heb er gelukkig niet echt veel last van gehad, dat ik het voelde als falen ofzo. Ik kon er gewoon niks aan doen dus dan maar de fles. Ook prima!