Goedemorgen! Volgens mij heeftie onze mini vrij vaak de hik.... ik voel dan een soort van ritmisch getik onderin m'n buik en dit kan zo een paar minuutjes duren, heb het pas sinds een week ofzo, en gebeurt zo'n 2 x per dag... zou dat de hik zijn? zoja, hoe kan dat zo? en kan het kwaad dat het zo vaak is?
hoi Babebabe, Da's inderdaad de hik en het kan helemaal geen kwaad. De baby heeft dan te gulzig van het vruchtwater gedronken, maar tegelijk oefent hij hiermee ook het ademhalingsstelsel. Ik heb ergens gelezen dat het ook betekent dat het kindje zich dan goed voelt dus ik vind dat een heel prettige gedachte. Ik begon het zelf rond 27 weken te voelen, soms 5 of 6 keer per dag, maar nu bij 33 weken begint de frequentie wat af te nemen naar 2 a 3x. Geniet ervan!
Dat is inderdaad de hik, kan geen kwaad. Die van mij heeft zeker 4 keer per dag de hik, volgens de VK is het heel normaal dat dat zovaak per dag gebeurt.
Dat kan best. Mijn jochie had er ook erg last van. Meerdere malen per dag. Pas zo'n 4-6 maanden na de geboorte was dat over. Volgens de arts kwam dat door een middenrif wat nog wat meer moest ontwikkelen.