pfff,ik kan nie kiezen,men voorkeur gaat meer uit naar flesvoeding,maar iedereen zit er zo achter da je borstvoeding moet geve,en nu weet ik het niet meer,men moeder heeft dit ook nooit gedaan ,en men zus ook niet,dus ken niemand die er ervaring mee heeft
Nou ik zou er nog even rustig over nadenken als ik jou was. Even de voors en tegens tegen elkaar weg proberen te strepen. Zelf ben ik helemaal voor borstvoeding, komt ook omdat ik laatst op mijn neefje aan het passen was en het maken van flessen nog best vervelend vind 's nachts. Dan liever lekker snel plop aan de borst. Meer gemak dus.. Succes en het blijft natuurlijk jouw keuze!
Ik ga voor flesvoeding, volgens mij gaat BV alleen lukken als je er zelf voor de volle 200% voor wilt gaan en denk niet dat dat bij mij gaat lukken. Dus doen waar jij je goed bij voelt ook al zeggen anderen iets anders.
Het is inderdaad je eigen keuze. Dus surf op internet, vraag je VK, en vraag evt. bekenden die je nog hebt die wel Borstvoeding hebben gegeven. En laat je vooral geen schuldgevoel aanpraten als je weloverwogen kiest voor flesvoeding! groetjes, mesaana (die overigens wel voor BV probeert te gaan)
Ik ga voor borstvoeding. Voor mezelf vind ik de voordelen van borstvoeding groter dan de nadelen (en natuurlijk zijn er nadelen). Lees voor jezelf wat sites door en vraag je verloskundige om advies. Voor mezelf heeft het de doorslag gegeven dat de kinderen in mijn omgeving die borstvoeding hebben gehad gezonder zijn dan kinderen die flesvoeding hebben gehad (veel minder griep en verkouden etc). Dit terwijl ik toch best moeite heb met het idee dat mijn borst ineens gaat dienen als voedselbron en dat ik zo'n ding eruit echt niet charming vind. Maar heb wel heel sterk het gevoel dat ik mijn eigen ego niet boven het belang van mijn kleintje mag stellen (is echt mijn gevoel he dus spreek voor niemand anders). Dit is een site die voor mij doorslaggevend is geweest; http://www.borstvoeding.com/voorjebegin ... geven.html Veel suc6 met beslissen. Melanie
Tja ik ga ook voor borstvoeding gewoon omdat ik het de vorige keer zo gezellig vond, lekker even dat stukje voor mij en de baby (egoistisch he?) Heb mezelf ook nooit als melkkoe beschouwd of zo en vond mezelf ook niet minder sexie omdat ik borstvoeding gaf. Mijn man vond het ook geen probleem dat hij het voeding geven moest missen, die kwam er gewoon gezellig naast zitten en genoot van de aanblik Maar je moet gewoon vooral doen waar je jezelf goed bij voelt
Ik ga ook voor borstvoeding, en vind ook dat je er wel volledig achter moet staan dat het lukt. En als je twijfelt moet je er niet aan beginnen, maar dat is mijn mening. Gewoon even de voor en nadelen lezen, flesvoeding heeft ook voor en nadelen. Follow your heart zou ik zeggen. Je gevoel heeft meestal wel gelijk.
Ik ga voor flesvoeding, Ik moet ook weer werken na 10 weken en zie het echt niet zitten om op die dagen te kolven. Iedereen moet gewoon doen waar die zich het fijnst bij voelt. Mijn dochter is er ook mee groot geworden hoor , en ik kan straks s'nachts lekker blijven liggen omdat mijn man de nachtvoedingen doet!
ik ga borstvoeding geven en ik ga kolven zodat mijn vriend ook een voeding kan doen. ik denk dat als je er niet helemaal achter staat dat het niet lukt. veel succes met beslissen
Ik heb heel mijn zwangerschap gezegd dat ik absoluut meteen flesvoeding wou geven! Tot 2 weken geleden... Ons meisje is al aan de kleine kant en als ze dan nog eens te vroeg geboren word wil ik zeker dat ze toch de belangrijkste vitaminen(of hoe je het ook noemt) binnen krijgt. Ik wil wel na een paar weken al overschakelen op flesvoeding zodat de papa ook flesje kan geven(afkolven is echt niks voor mij!)
@ Luna, laat je goed voorlichten! Het is heel persoonlijk en je moet er idd voor gaan. Ik persoonlijk ga ook helemaal voor borstvoeding en hoop dus ook dat het gaat lukken. Zo niet,, dan leg ik me daar ook bij neer hoor!
Ik ga 100% voor BV. Ik kan niet wachten om samen zo intiem te zijn met mijn dochter, lekker tegen mij aan
Ik ga voor 200% borstvoeding maar dat geeft nog geen garantie dat het gaat lukken, bij mijn eerste wilde ik het ook heel graag, had mezelf er helemaal over ingelicht met boeken en cursussen en uiteindelijk wilde Danique met geen mogelijkheid aan de borst, 1 maand en 2 borstontstekingen later heb ik het opgegeven. Het heeft allebei zijn voor en nadelen en je moet voor jezelf afwegen wat voor jou het belangrijkst is, wat een ander er van denkt is absoluut niet belangrijk. Je kan ook zeggen ik probeer het gewoon en bevalt het niet ga je over op de fles. Ik zou in iedergeval aangeven bij de kraamzorg dat je bv gaat geven want dan krijg je meer uren 8)
Ik ga ook 100% voor borstvoeding! Het lijkt me geweldig om te doen en het is ook nog eens de beste voeding voor je kind. Het afkolven op het werk lijkt me minder leuk, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb het in ieder geval al geregeld met mijn leidinggevenden, dus er wordt rekening mee gehouden dat ik ga kolven. Groetjes, Anakin.
hoi ik heb 13 maanden borstvoeding gegeven en ik zou het zo weer doen. Het is zo makkelijk en heerlijk intiem, Echt alleen een moment voor jou en je baby. Je moet er zelf wel 100% achterstaan anders lukt het niet of zal je snel afhaken. Vooral in het begin is het even moeilijk om de handigheid in te krijgen. En als je werkt moet je wel een plek hebben om te kolven. Sommige vinden dat ook helemaal niets, dat kolven. Ik heb er nooit hinder door ondervonden, het hoorde bij het ritme van mijn dag. En weet je, het is zo'n korte periode dat je borstvoeding kan geven voor je het weet zijn ze groot. Ik zou zeggen volg je gevoel en laat je niks aanpraten!
ik ga ook voor borstvoeding, omdat je het altijd bij je hebt en ik ga ervoor lukt het niet dan heb ik het toch geprobeerd groetjes
ik ga voor flesvoeding.... gewoon puur omdat ik me daar beter bij blijk te voelen... heb nog helemaal geen gevoel bij borstvoeding ... heb er ook niet zo'n behoefte aan... En net als wat hier al was gezegt door iemand... Denk dat je er zeker van moet zijn wil borstvoeding geven iets voor jou zijn... Ik heb dat helemaal niet dus ga er ook niet aan beginnen. Maar doe gewoon wat je zelf wil en waar je zelf achter staat! Gr marloes
Ik ga proberen om borstvoeding te geven. de eerste melk zitten hele goede stoffen in voor de baby. ik wil proberen om dit minstens 3 maanden te doen en dan over te gaan op flesvoeding. maar mischien lukt het ook wel langer de tijd zal leren..