borstvoeding of flesvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by Justy, Aug 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,309
    36,175
    113
    Ik vond het wel pijn doen, maar zonder morfine wel te doen hoor. Vooral de eerste keer opstaan en rechtop gaan zitten is pijnlijk en naweeen, maar daarvoor kun je ook diclofenac of ibuprofen slikken als je het niet volhoudt. Ik vind het in elk geval erg voorbarig om te zeggen dat het zonder morfine niet vol te houden is. Het doet pijn, zeker, maar high zijn van de medicijnen vond ik erger.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,309
    36,175
    113
    En dat de baby de borst zelf zoekt is echt super! Heb ik dit keer voor het eerst meegemaakt. Vraag je baby ook zo snel mogelijk bij je na de ks. Ik zag hem binnen het uur weer, maar had ook nog sneller gekund, alleen duurde de tweede helft van de operatie bij mij langer door complicaties. Hji heeft ook eerst nog een kwartier bij mij gelegen op de ok.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had heel veel pijn, echt heel veel. En morfine gehad tot 16 uur daarna.

Ik word daar helemaal niet suf van.

Na die middag geen pijnstilling meer gehad; ook niet van die vieze Diclo's die ze standaard naast je bed leggen. Daar word ik dus akelig van ...

Verschilt allemaal per persoon dus je kan adh onze verhalen toch geen keuze maken, want het is jouw situatie, jouw lichaam, jouw baby.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,309
    36,175
    113
    O ja, ben ook de tweede dag naar huis gegaan en ik moet erbij zeggen dat bij mij de meeste pijn door de blaaskatheter kwam. Die zat bij mij verkeerd, waardoor mijn blaas ging verkrampen en dat deed zeer aan de wond, zonder dat was het helemaal meegevallen.

Het gaat wel goed komen als je het graag wilt hoor! Veel succes alvast in elk geval!

5. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Woe das wel erg voorspoedig zeg. Als ik dat zo lees zou je bijna denken: doe iedereen ff zo een ks! Haha gekheid natuurlijk....

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Klopt zogelukkig, t is voor iedereen anders en iedereen ervaart het anders. Maar als iedereen hier al zegt dat t extreem pijnlijk is dan is de hoop oo minder pijn al verkeken en nu de meningen wisselend zijn en meerendeel positief heb ik goede hoop dat het iig te doen zal zijn.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Eigenlijk geven ze standaard pre-operatief morfine. Als je dat niet wilt, had je dat vanmiddag aan moeten geven bij de anesthesist.
    Keizersnede is een zware operatie.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Daar ben ikme van bewusr. Daarom schrijf ik eerder ook al dat ik gewoon neem wat ze voorschrijven dat ik moet nemen. Wordt ik er suf van kan ik altijd nog zeggen dat ik daarna geen extra morfine wil ofzo. Ik kijk het gewoon even aan. Heb geen idee wat ik me bij de pijn voor moet stellen ook maar dat t menens is is duidelijk. Ze snijden je welff open natuurlijk ;)

9. knap

knap Niet meer actief

Wat je ook doet zorg dat je achter je eigen keuze.s staat. Bv of flesvoeding. Duidelijk hier een fv mama.:)

O ja de vraag of een ks pijn doet. Nou zonder morfine zou ik het denk niet overleefd hebben. Ja het doet zeker pijn. :)

10. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0

Mag ik vragen waaromje na een paar weken toch voor fv hebt gekozen en of je na die weken toen meteen gestopt bent of echt af hebt moeten bouwen?

Alvast bedankt!

11. knap

knap Niet meer actief

Omdat bv totaal niet mijn ding is en zal worden. Maar ben al blij dat ze beide de eerste voedingen vol bv hebben gekregen al was het maar 3 en 2 weken. Altijd beter dan helemaal niets. ;)

Wat bij mij mee speelde was ook dat ik te grote borsten heb en had. Ik verstikte letterlijk me kinderen tijdens het voeden,. Als ik me misschien er meer op had toe gelegd en speciale bh.s en zo had aan geschaft die me ondersteunde en dergelijke had het nog leuk geworden misschien. Maar werd er te nerveus en onzeker van.

Share This Page