staalpillen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beccie, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

Hallo

mijn verloskundige belde gisteren dat mijn ijzer veel te laag is,
    maandag krijg ik staalpillen.

ik voel me al een tijdje extreem moe, zijn er mensen die dit ook hadden en voel je je door die staalpillen ook weer snel wat beter dan ??

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    In de bijsluiter van mijn pilletjes stond dat het wel een paar weken kon duren voordat je echt verschil merkt.. Het ijzergehalte is dus blijkbaar niet zo 1 2 3 weer op peil..
    Ik zelf moest ze slikken natuurlijk ook vanwege ijzertekort, maar heb nooit gemerkt dat ik nou echt zo extra moe was en later ook niet dat ik fitter werd want ik takelde sowieso de laatste weken erg af :D

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Heb het ook bij beide kindjes gehad en je kunt er zooooo moe van worden. Een tip, neem er floradix drank bij. Je ontlasting wordt behoorlijk hard van de ferro pillen en floradix zit ook ijzer in en zorgt ervoor dat je stoelgang soepel blijft

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik werd er wel fitter van! Duurde wel ff een week of Drie voordat ik het merkte geloof ik

5. beccie

beccie Niet meer actief

oke bedankt :)
    floradix tabletten heb ik gisteren gekocht en ben ik ook al mee begonnen.
    ik hoop dat het snel wat beter word :)

6. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ben ze in m'n vorige zwangerschap in wk 27 gaan slikken, (6.4) en had in week 34 weer energie.
    Tijdens mijn bevalling was mijn hb opgekrikt naar 8.7!

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Het drankje werkt beter;)

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Heb ze nu sinds 2 weken. Mijn HB is nog wel redelijk 7.1, maar mijn ferritine, je ijzervoorraad, is momenteel onmeetbaar laag. Op het moment dat ik nu moet bevallen zal het dus zeker weten een bloedtransfusie worden.
    Vanaf 16 weken zwangerschap werk ik al 50% en sliep ik elke middag, zit nu volledig stil thuis maar ben erg moe. Dacht alleen dat het door mn gebrek aan conditie kwam.
    Tot nu toe merk ik nog geen verschil. Heb trouwens geen ontlasting problemen.
    Wel gebruik ik roosvicee ferro erbij, hier zit ook extra ijzer in.

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ik had genoeg energie, maar mijn ijzer gehalte was te laag dus sinds 2 weken aan de ferro pillen. Ik ga er juist beter van naar het toilet. Bij de eerste tablet reageerde ik als een overdosis, dus liep gelijk leeg en slaperig zwaar beroert. Nu voel ik me nog niet anders. Misschien komt het wel als ik langer de pillen slik.

Dus na 2 weken nog geen verschil.

10. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Mijn Hb is ook te laag. Toen de vk me die staalpillen voor schreef ben ik gelijk begonnen met Roosvicee Ferro. Daar drink ik iedere dag 0,5 L van. Ik mort zeggen dat ik na zo'n 3 dagen verschil merkte! Het duurt idd even voordat de pillen werken, vandaar dat ik er roosvicee bij ben gaan gebruiken.

Nog wat tips; probeer zo veel mogelijk vitaminE C binnen te krijgen; hierdoor wordt het ijzer sneller en beter opgenomen.
    Ook zou ik geen melkproducten meer bij een maaltijd drinken/eten. Door melkproducten wordt ijzer heeeel snel afgebroken!

Veel succes!

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ook ik slik al weken staalpillen : ferrofumaraat, 2x daags 200 mg.
    Mijn ijzer was binnen 6 weken gestegen naar de 7.5
    Ondanks dat de waarde nu goed is moet ik ze wel doorblijven slikken van de gyn.

12. samsal

samsal Lid

9 jan 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, bij mij hielpen die staaltabletten voor geen meter. Zat op een gegeven moment met een hb van 4,7. Daarom heb ik vorige week een ijzerinfuus gehad. Moet binnen 2 weken verschil gaan merken. Ik hoop het zo, want ben constant moe en duizelig.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij mij hielp het na een week al. Kreeg ook weer meteen kleur ol m'n gezicht. Stoelgang werd een ramp. Na een paar weken gestopt met de pillen want de waardes Wren goed en had weer energie. Twee weken later helemaal weer uitgeput geen energie en geen kleur. Vanaf nu tot aan bevalling dus toch weer aan de pillen. Stoelgang helaas weer op een laag pitje (1x in 4dagen, terwijl normaal 1a2 x per dag)

14. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik had eerst geloof ik ook die Ferrofumaraat.. Zijn dat die felrode? Daar kreeg ik echt mega krampen van, heb toen andere gekregen daarmee had ik geen last van stoelgang

Deel Deze Pagina