ik ga bv geven en ook afkolven want als ik om het weekend werken moet dan moet me man ook het kindje eten geven
Ik ga proberen bv te geven, maar als het niet lukt dan ga ik zo over op fv.... Als ik weer ga werken wil ik er trouwens helemaal vanaf zijn... dus langer dan 3 maanden zal het niet worden!
Ik heb de oudste bv gegeven, maar mijn man heeft haar helaas nooit een flesje afgekolfde melk kunnen geven..., kreeg nl met kolven er niks uit en heb het maanden geprobeerd..... Maar als je idd lekker kan kolven, dan is het natuurlijk hartstikke leuk dat je man het flesje kan geven...
Ik ga bv proberen maar het is niet heilig voor mij, als het niet lukt of ik heb er genoeg van, stap ik over op de fles! Sowieso doe ik dat na drie maanden, als ik weer aan de slag moet. Kolven op het werk zie ik niet zitten, ik werk op verschillende plaatsen en op onregelmatige tijden.
ik ga flesvoeding geven. heb daar voor mezelf een beter gevoel bij. heb helemaal niks met borstvoeding. of het moet natuurlijk zo zijn dat de kleine er is en dat ik wel ontzettende de behoefte heb om bortsvoeding te geven. dan doe ik het wel. maar heb er nu geen goed gevoel bij, dus kies ik voor FV
BV, En als het kan afkolven zodat mijn vriend ook een flesje kan geven. Enne melkfabriek? Misschien voelt het inderdaad wel zo, maar ze zitten er met een reden, niet voor de show.
Waar ik me nu zo over verbaas he... (niks tegen andere moeders, je moet zelf weten wat je je kind geeft) maar als ik lees van "ik heb gewoon niks met bv"; Hoe denken jullie dan dat ik in elkaar zit (ik ben erg pro bv), dat ik het echt heel leuk vindt en het voor mn lol doe of dat ik mijn borsten echt zie als melkfabrieken? Leuk vond ik het zeker de eerste maanden niet hoor maar ik geef ook geen bv voor mezelf maar voor mn kind. Nu is het gewoon makkelijk en practisch maar de eerste maanden vond ik zwaar en afzien (niet alleen door de bv hoor) en melkfabrieken. Mn borsten gebruik ik in totaal maar een paar jaar van mn leven om mee te voeden de rest van de tijd hangen ze er gewoon voor de sier en het plezier. Ik snap er gewoon niks van als vrouwen zeggen dat ze er het type niet voor zijn.. waneer ben je dan wel het juiste type?
ik wil deze keer borst en fles geven , vorige keer bij mij dochter eerst 2 maanden borst gegeven ,nou dochter viel steeds af en hele dag huilen en kon niet genoeg krijgen van borst , toen ze zijn achter gekomen dat mij voeding niet dik genoeg was dus kind kreeg steeds dunne melk en werd niet vol van , toen maar fles , nu wil ik zeker van zijn dt kindtje volop voeding krijgt , dus fles en borst prima toch
dat had ik dus beide keren, vanaf een dag of 12-14 begon de kleine ineens zo te huilen en was het niet voldaan na het eten, het kon de hele dag door aan de borst liggen, tot mijn moeder voorstelde eens een flesje te maken en dan te kijken hoe de kleine er op zou reageren... nou bedankt ma, want de kleine heeft 4 uur ipv 1 aan een stuk door geslapen, toen weer bv gegeven, hetzelfde verhaal....en uiteindelijk na nog een week tobben over gegaan op de fles en niks geen last, kleine kreeg genoeg eten, lag eindelijk voldaan te slapen en ook snachts sliep het zo ineens door tot de volgende ochtend... dus lang leve de flesvoeding... en sommige zullen nu gaan roepen dat je dan een lactatiedeskundige in de arm moet nemen en weet ik veel wat nog meer omdat er verschillende manieren zijn om te zorgen dat de kleine het beste eruit krijgt (uit de borst)....alles aan 1 kant geloof ik... maakt mij niet uit, de kleintjes sliepen goed, aten goed, kwamen goed aan, en zijn uitgegroeid tot 2 heerlijke kids van 9 en 6 en hoop dat met deze ook mee te mogen maken, al zal ik ook dit keer weer proberen de borst te geven, maar zal nu sneller over gaan op de fles dan voorheen, want ga niet weer lopen tobben terwil het dus niet nodig is...
denk dat men dat je dat pas begrijpt als je "niet zo'n type vrouw" bent.... er zijn genoeg vrouwen die geven hun kind nog bv als het 2.5 is, dan denk ik wel eens bij mezelf je wilt je kind gewoon klein houden dan hoort het al volledig op gewone voeding te zitten... ik ben ook niet het "type" vrouw om overal de kleine aan de borst te gaan hangen hoor....zie ze genoeg in restaurants en dan denk ik kan dat niet om het hoekje of weet ik veel hoe je zulke dingen op lost...ik vindt het in ieder geval niet smakelijk of lief om te zien als ik aan een heerlijk biefstukje zit.... maar goed dat is mijn idee, thuis geef ik de kleine gewoon de borst en de tidj dat ik bv gaf en we gingen weg, heb ik afgekolft en de kleine de fles gegeven....en niks geen probleem om de kleine savonds weer gewoon aan de borst te "gooien" dat hebben zelfs die heel kleintje ook wel zo in de gaten dat het op 2 manieren eten krijgt...
wij gaan voor flesvoeding, ik heb dit met mijn verloskundige besproken omdat ik erg twijfelde. Zij gaf aan dat als je zelf niet voor de volle 100% achter borstvoeding staat (en dat sta ik niet als ik zo twijfel) ik beter voor de fles kan kiezen, je voorkomt zo dat je na 3 dagen proberen zo de pest in hebt dat het (misschien) niet lukt en je dood ongelukkig voeding geeft wat ook weer niet bevorderlijk is voor de verdere borstvoeding. (zo'n negatieve spiraal effect)
Aan de andere kant... je hebt je kind dan 3 dagen het beste gegeven. Juist de eerste melk bevat echt hele waardevolle ingredienten http://www.borstvoeding.com/voorjebegin ... geven.html