Borstvoeding of flesvoeding?

Discussion in 'Zwangerschap' started by dieseltje2, Jul 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Ik wil mijn baby borstvoeding gaan geven

1. ja

2. nee

3. ik twijfel nog maar ik denk dat ik uiteindelijk voor borstvoeding kies

4. ik twijfel nog maar ik denk dat ik uiteindelijk voor flesvoeding kies

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ga bewust FV geven.
    Ik hou er persoonlijk niet van dat er wat aan mij zit ( komt door verleden, maar dat bespaar ik jullie ;) ).
    Misschien dat het anders is als het je eigen kindje is, maar ik heb echt hierover zo lang over na gedacht, dat ik vind dat ik persoonlijk de juiste keuze heb gemaakt.

Zelf sta ik geen 100% achter BV, dus dan maak je eerder een overweging naar FV.

De VK. gaf mij trouwens ook de tip: sta je er niet 100% achter BV , geef dan FV.

Ik vind het wel een petje af voor degene die wel BV. geven/ willen geven.

2. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

Feb 5, 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik wil het nu weer gaan proberen , bij romy wou het niet die had te veel hoofdpijn waardoor ze de kracht niet had om iets binne te krijgen of de borst te pakken dat er niks uitkwam, na drie dagen waren we er zat van want ze huilde zo van de honger dat me vriend een fles heeft klaar gemaakt

3. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    ik zag mezelf ook absoluut geen bv geven. Het leek me zo'n naar gevoel (zowel fysiek als psychisch) en dat wilde ik niet hebben bij mijn kind. Was dus zeer vastbesloten fv te gaan geven. Totdat mijn kindje geboren werd..
    Kortom, het kan dus nog veranderen als je kindje geboren :) ik had echt nooit gedacht van mezelf!

4. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Die van mij zitten er wel voor de show... Ik heb niets met borstvoeding geven. Mijn dochter is prachtig gegroeid op FV en ik had na 9 maanden eindelijk mijn lijf weer terug. Ik voel me inmiddels niet meer schuldig dat ik zo denk en de volgende keer wordt het weer FV. Hoe stapelverliefd ik ook op mijn kleintje(s) ben, ik kijk er nu al naar uit om straks weer gewoon mezelf te zijn. Borstvoeding werkt voor mij niet.

5. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Ook ik kies heel bewust voor flesvoeding. Bij mijn eerste kindje heb ik geprobeerd borstvoeding te geven na een keizersnede. Het ging niet zo goed met mijn kindje waardoor hij nooit iets uit mijn borst gezogen kreeg en zeer slechte ondersteuning wbt borstvoeding in het ziekenhuis. Ik heb een aantal weken gekolft, maar dat was echt een hel voor mij. Ik heb teruggetrokken tepels en mijn kindje moest om de 2 uur gevoed worden, wat betekende dat ik eerst zat te kolven. Daarna de melk aan Ruben geven en dan waren we inmiddels zo'n 3 kwartier verder. Ruim een uur later begon dan alles weer overnieuw. Dat was echt niet uit te houden (vooral omdat ik moest herstellen van een keizersnede). Ook waren door het kolven mijn tepels echt helemaal kapot en had ik niet genoeg voeding.

Sindsdien mag zelfs mijn man niet meer aan mijn tepels komen :oops: omdat dat aan de pijn van toen herinnert.

Ik weet gewoon dat borstvoeding bij mij gaat mislukken omdat ik er echt heel erg tegen op zie en er totaal niet achter sta.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    grappig, een van de voordelen die wel genoemd wordt van het BV geven is dat je er vaak snel van afvalt omdat het veel energie slurpt.

geen veroordeling trouwens hoor! iedereen moet doen waar zij zich prettig bij voelt!

7. hope43

hope43 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,255
    0
    0
    ik hoop echt dat ik mijn kleintje de borst mag gaan geven

8. Noor

Noor Actief lid

Jul 4, 2007
    255
    0
    0
    Waarom zou je dat misschien niet mogen dan?

9. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    dat is ook nog een goeie inderdaad!

ik wou geen bv geven; had ook drama verhalen gelezen en gehoord over kloven en vellen etc. dacht mij niet gezien ik ga voor save....

mijn meisje had enorme zuigbehoefte en huilde veel, zoveel dat ik op dag 4! zei kom maar ik ga bv geven als het nog lukt!
    ik heb het een aantal weken gegeven en..... ik heb geen kloof gehad geen velletje heeft losgelaten....
    nu als ik terug kijk mocht ik willen dat het veel en veel langer heeft mogen duren.... niet iedereen is zo bevoorrecht om bv te geven!

bovendien is het de eerste echt band die je met je kindje schept vind ik!

verder moet iedereen het zelf weten ik was ook begonnen met de fles; maar bedenk wel; als je begint met de fles kun je na een week niet meer denken o had ik toch maar bv gaan geven, andersom wel

;)

10. Stiertje1985

Stiertje1985 Actief lid

Apr 18, 2007
    146
    0
    0
    Zeeland
    Ik weet 100% zeker dat ik boor bv ga. Lees hier veel dingen waar ik hetzelfde over denk. Kan haast niet wachten tot het zover is.

11. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    ik wil overdag bv geven en in de nacht een fles weet niet of dat een goeie combi is maar dat merken we dan wel

bij me eerste lagen me tepels er bijna af na twee weken bv dus ik hoop dat dat nu beter zal gaan

12. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Borstvoeding! Geen twijfel over mogelijk, het begin was oh zo moeilijk maar uiteindelijk het allemaal waard. Ik wil dan ook iedereen die voor het eerst borstvoeding gaat geven het advies geven om bij voorbaat al een lactatiekundige in te schakelen omdat de kraamhulp vaak toch niet kundig genoeg is. Natuurlijk heb je er ook kanjers van kraamverzorgsters bij maar dan moet je maar net mazzel hebben. En doe je dit niet, wacht dan in ieder geval niet te lang met het inschakelen van een lk als je op problemen stuit. Tepelkloven zijn niet vanzelfssprekend maar komen in bijna 100% van de gevallen door verkeerd aanleggen. Ik had hierdoor zelfs blaren op m'n tepels. Voor diegene die vanaf het begin borst- en flesvoeding willen combineren: dit blijkt vaak lastig te zijn. Je kan beter wachten tot je kindje een week of 4 is voordat je met het flesje begint, dit vergt namelijk een hele andere zuigtechniek dan het drinken uit de borst. Het drinken uit de fles is makkelijker waardoor de kans groot is dat je kindje snel ontevreden is als hij uit de borst drinkt. Ik vind borstvoeding geven vanzelfsprekend en snap ook niet dat je hier het type niet voor kan zijn. Maar das waarschijnlijk omdat ik een ander typje ben ;)

13. Niet meer actief

vind ik een goede het moet ook maar kunnen he?

Door mijn medicatie moet ik zoiezo in het ziekenhuis bevallen en de eerste 24 uur bv weggooien.

Ik was eerst stellig overtuigd van flesvoeding (geen polonaise aan mijn lijf) maar ik ging steeds meer twijfelen (wat hormonen al niet doen) en ben nu helemaal enthousiast over BV maar ik snap heel goed waarom mensen ook voor flesvoeding met deze overtuiging kunnen kiezen hoor.

BV is toch wel een hele opgave voor een moeder hoor enneh hubbie kan de eerste paar weken maar heel weinig doen, mijn vriend vond ihet ook jammer dat ik uiteindelijk voor BV ging maar staat 100% achter mij.

Heel mijn familie heeft trouwens nog nooit BV gegeven, dus kan aan niemand advies vragen daar word ik wel onzeker van!, mijn moeder haar borsten zaten verstopt en kon om deze reden geen BV geven.

Ik zou het liefst een combi geven na een tijdje, dat ik bv snachts KV geef en overdag BV (omdat ik toch thuis werk) en zo kan hubbie toch meehelpen (wat ie ook heel graag wilt)

14. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Zoals al vaker gezegd is hier de start met bv is bijna altijd lastig. Toch is het na een paar weken voor mij zeker de mooie ervaring geworden die ik had gehoopt. Ik had mij ook ingesteld op een periode van wennen, leren etc. Ik hoop het te kunnen blijven geven tot 6 maanden.

15. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik had me er enorm op verkeken, dacht van dat doe je ff. Niets is minder waar. Helaas als ik de bladen lees over zwangerschap enzo en de voorlichtingsavond die ik gehad heb doen ze het nog steeds voorkomen alsof het allemaal vanzelf gaat. In feite zijn er maar weinig waarbij dat het geval is. Neemt niet weg dat het geweldig is als het lukt, geniet er enorm van! M'n meisje begint al te lachen als ik m'n beha losmaak, zo schattig!

16. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi,
    ik wil ook weer borstvoeding gaan geven met me oudste ging het allemaal niet zoals ik had gehoopt ik had een postnatale depressie na de bevalling en ik gaf haar dus wel de borst maar naam mijn idee kreeg ze niet genoeg ze bleef huilen en wou het liefst 24 uur pd aan de borst en dat trok ik niet dus overgegaan op fv.
    bij me jongste is het goed gegaan tot een week 4 doordat er wat problemen/stress waren liep de voeding terug dus ook overgegaan op fv.
    nu deze keer wil ik het weer gaan proberen en hopenlijk gaat het dit keer wel helemaal goed ik ga er iedergeval voor voor 100%
    groetjes

Share This Page