Maar dat ligt echt aan de persoon. Ik heb zelf nog nooit last gehad van vallende flesjes, flessenspenen die kwijt zijn etc. En als zoiets gebeur dan schiet ik ook niet direct in de stress. Dat heeft gewoon te maken met hoe chaotisch je zelf bent, denk ik. En poeder waar weet ik niet wat inzit vind ik eerlijk gezegd ook een beetje raar overkoemn. Flesvoeding wordt heel goed gecontroleerd. Het is niet alsof er ergens een heks staat die een halve pad, de traan van een ongestelde maagd en een schilfer van een vleermuisvleugel vermengd en dit als flessenvoeding verkoopt
het gaat meer om het gevoel wat ik erbij heb. het blijft een kunstmatig iets, voelde me daar heel onprettig bij, maar had geen keuze omdat mijn lichaam niet meewerkte. tuurlijk ben er zelf ook groot mee geworden, maar toch vind ik het een naar gevoel
Dat gevoel heb ik gelukkig nooit gehad Snap het overigens wel hoor, dat mensen het zo voelen. Maar toch ben ik blij dat we die keuze tegenwoordig hebben om te kiezen om wel of juist geen borstvoeding te geven.
Ik heb de eerste 6 weken borstvoeding gegeven. De eerste week ging het super, daarna overproductie en 4 borstontstekingen. Uiteindelijk dmv een homeopaat én borstkolf de laatste ontsteking weg kunnen werken maar toen was eigenlijk mijn energie én de melk op. Daarna dus over gegaan op flesvoeding. Voordeel vond ik dat mijn man er snachts ook uit kon. Wat ik een heel groot nadeel vond was dat je altijd poeder en warm water bij je moet hebben. Dat gekloot met die poeder die zodra er ook maar een beetje vocht bij kwam aan je handen bleef plakken enzovoorts! Borstvoeding vond ik het heel fijn dat je echt even een momentje samen met je kindje hebt én dat je het overal en altijd bij je hebt. Nu bij de 2e ga ik weer borstvoeding geven en met de wetenschap die ik nu heb zorg ik bij problemen dat ik meteen een homeopaat inschakel.
Ik heb een jaar bv gegeven en daarna nog een jaar de fles. (Gewone melk dronk ze niet en volgens de kinderarts was kv tot 2 jaar bij haar nog nodig) Ik vond zowel borst als fles beide makkelijk. Voeden deed ik overal zowel fles als borst dus dat is voor mij gelijk. Wel sliep ik met bv bij nachtvoedingen weer sneller in. Maar met fles kon ml het ook geven (alhoewel ik dan ook wakker was ) Dus qua praktische dingen vond ij het weinig verschil. Bv vond ik wel een stuk intiemer en natuurlijk gezonder. Dus daarom bij de tweede zeker weer bv! Daarnaast is het ook een stuk goedkoper want altijd handig is natuurlijk
hahahahaha hilarisch Hoe verzin je het!! Hahah maar on topic.. Wil het deze ronde graag proberen bv Onze 1e de mix hierboven gegeven en daar is tie prima groot op geworden haahha wou onze 1e graag bv geven maar is Doordat hij geboren is met een gespleten gehemelte helaas niet gelukt.... Maar nieuwe ronde nieuwe kansen dus nu wil ik voor 100% voor bv gaan
Ik heb 2 weken BV gegeven. Na een ks, na 5 dagen pas stuwing, een ieniemienie mensje dat tegen de 10% gewichtsverlies zat, goed aanhapte maar niet door dronk, kolven, stuwing weg kolven, tepelkloven, vingervoeding en uiteindelijk stagnerende linkerborst was ik na 2 weken zo gestrest en labiel dat ik over ben gegaan op fv. Voor mij heeft dit heel veel rust gebracht en ik kan nu ieder moment van haar genieten. Ik heb en vind het nog steeds heel erg dat ik haar mijn voeding niet kan geven maar ik heb er iig alles aan gedaan! (Ook merk ik dat zij nu veel meer tevreden is dan toen ik bv gaf en zo gestrest was)
Ivm de zorg voor onze gehandicapte oudste dochter heb ik na overleg met de lactatiekundige besloten om geen borstvoeding te geven. Jammer? Een beetje, maar het geeft me ook veel rust te weten dat ik niet in mijn uppie verantwoordelijk ben straks of de baby genoeg te eten binnen krijgt maar dat ik ook die taak met mijn man kan delen.
Ik vind het niet echt netjes dat je dit zo zegt. Het is niet altijd een kwestie van niet willen.. Alsof fleskindjes niet ouder dan 2 worden ofzo
dat is niet wat ik bedoelde, sorry als het zo overkwam. weet ook dondersgoed dat het soms gewoon anders gaat dan het meestal gedacht word. heb ook niet echt de keuze gehad qua voeden en heb ook kv gegeven na 7 maanden. weet ook dat ik niet meer té lang ga doorzeulen als elke borstvoeding een hel word qua voeden en als het niet meer gaat houd het ook op. zou het er alleen heel moeilijk mee hebben als dat snel zo zou zijn en ik weer gedwongen word om ermee te moeten stoppen. zeg ook niet dat mensen het totaal niet moeten doen, maar veeg het iig niet direct van tafel, gezien het toch het beste blijft om bv te geven als het lukt. en wie weet is het toch niet zo als verwacht, dan kun je altijd nog een andere keuze maken. zo sta ik erin iig.
Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het voelt. Mijn ervaring. Ik dacht dat ik het niets zou vinden, met medicatie die ik had kon het niet terwijl plan anders was geweest om te kijken hoe ik het zou vinden. Maar toen ze er was... medicatie geswitcht en lactatiekundige ingeschakeld om het voor elkaar te krijgen. Ik vind het heel mooi om te doen en volgens mij vind zij het ook fijn. Ik heb dus eerst FV en daarna BV gegeven (eerste weken gekolfd en weggegooid). BV vind ik thuis makkelijker en ze had met BV veel minder last van krampjes, die waren erg met FV. Ze had met BV wel meer spugen, maar heeft daar meestal geen last van. BV is minder gedoe dan met flesjes (steriliseren, afmeten, juiste temperatuur en in ons geval spul tegen krampjes, niet meer geven dan een aantal mililliter terwijl baby eigenlijk meer wil). FV heeft ook voordelen, weggaan is met BV lastiger, je man kan geen voedingen geven en ik ben nodig voor nachtvoedingen bij BV. Maar misschien kun je na een paar weken kiezen voor combi BV/FV, maar dan kan BV wat lastiger gaan.
Ik lees mee. ik heb mijn dochter een jaar lang borstvoeding gegeven. ik heb toen zwaar in een pnd gezeten, en de slapeloze nachten hielpen niet mee. dochter kwam om de 2 uur en ik moest 1 borstafkolven dus ik sliep bijna niet. Ik zit erover na te denken om het dit keer te combineren. dus dat ik 's nachts fles geef dan kan mijn man het doen en overdag borst.
Ik denk dat ik gewoon eerst BV ga proberen en mocht dit gaan om de 1 of andere reden kan ik natuurlijk altijd nog overgaan op FV. Mijn kleine meid wordt in juni geboren dus in de zomer en ga je natuurlijk meer op pad, maar stel de kleine komt en je bent net even op strand of dierentuin ofzo hoe geven jullie dan de borst? Ga je gewoon ergens zitten of hou je hier toch wel rekening mee en kolf je dan van te voren van af? Sorry ben heel erg onervaren met bv nog...
ik gaf gewoon overal bv, je hebt van die voedingsshirts en bh's, niemand die het zag. alleen hoorden ze opeens de baby sabbelen haha. kan heel discreet zonder dat iedereen je voorgevel bewonderd
had een E uiteindelijk. maar als je van die shirts hebt die je een beetje opzij kan schuiven en dan met die voedingsbh's in dezelfde kleur hebt, gaat het wel. en anders een doek erbij deed mijn nicht, stond ze in de kassarij met een grote doek/sjaal beetje alles te bedekken, niemand die het zag haha
Ik had bij mijn oudste de eerste keer dat ze bij mij dronk een heel raar gevoel. Ik had ook een zware bevalling gehad en was doodmoe. Dus mn hele kindje kon me op dat moment niks schelen. Het enige wat ik wou was slapen. En dan had ik opeens mn kindje aan de borst die zo'n 20 min moest drinken. Heel raar allemaal. Maar nadat ik geslapen had en me wat uitgeruster voelde had ik dat rare gevoel niet meer. Ze was ook een natuurtalent en het ging allemaal heel makkelijk. Bij de 2e die ik 6 jaar later pas kreeg ook weer bv gegeven en had ik de eerste keer helemaal geen raar gevoel erbij. en wat betreft intiem zijn met mn vriend. Ikvoelde me eerst wel ongemakkelijk omdat ik bang was dat ik zou gaan lekken. Maar dat viel heel erg mee.
Ik heb 15 maand bv gegeven en nooit gekolft. Als ze dorst had legde ik haar gewoon aan. Ik zorgde wel dat ik een beetje makkelijke kleding aan had. Volgens mij viel het niemand op. Je word ook steeds handiger. Ik zochtniet speciaal een plekje. Ook wel gewoon met baby op de arm aan de borst over de braderie gelopen. Mensen denken gewoon dat je je kindje troost ofzo.
Ik heb bij de 1e heel erg getwijfeld, eigenlijk mijn hele zwangerschap getwijfeld Ik zag er heel erg tegenop om bv te gaan geven. Het leek me niks voor mij en ben sowieso al een stresskip vandaar dat ik toen fv ben gaan geven. Niet echt spijt van gehad maar wel eens gedacht 'had ik niet eerst bv kunnen proberen?' Om die reden wil ik het bij mijn 2e kindje wel gaan proberen. Zo kan ik in ieder geval zeggen dat ik het heb geprobeerd als het uiteindelijk toch niet lukt of het me niet bevalt. Ik wil me er nu echt voor zetten en wie weet gaat het wel hartstikke goed. Ook lijkt het me wel handig dat je bv altijd bij je hebt op de juiste temperatuur. Met fv was het altijd lastig als je een dagje weg ging met de baby dat je eerst het flesje moest gaan klaarmaken in een restaurant bijv. Heet water moest je regelen en dan poeder erin en schudden. Ondertussen een huilende baby die honger had en niet kon wachten tot het flesje klaar was Wat je uiteindelijk ook doet, luister naar je eigen gevoel. Er zijn altijd mensen die je gaan veroordelen als je voor fv kiest. Heb me daar echt gek door laten maken in de eerste weken na mijn bevalling. Doe wat jij denkt dat goed is in jouw situatie.
Ik denk idd dat je er steeds handiger in word. Ik ben zelf ook iemand die er voor wil zorgen dat mijn borsten niet zomaar voor iedereen zichtbaar zijn. Kan volgens mij heel makkelijk met een doek of sjaal. In de zomer gewoon een dunne sjaal die je zo over je schouder legt. Komt vast wel goed heb in ieder geval al goede voedingsbh's gekocht.