1e 6 dagen bv door slechte begeleiding toen gestopt 2e 6 mnd borstvoeding met veel moeite ivm geen vacuum kunnen houden, overproductie, 5 borstontstekingen maar we hebben t volgehuden en dat is wat ik ook wilde wegens vele ziektes bij zoontje maar ook familiar. Komt er ooit een derde dan zeker weer borstvoeding tot hij/zij niet meer wil hopelijk dan wel de WHO norm Waarom mislukt bv zo vaak? Tegenwoordig hebben we weinig tijd , weinig instinct , weinig doorzettingsvermogen het is makkelijk om op zo'n moment naar de fles te grijpen want het is er nou eenmaal dus waarom niet benutten (dit is niet lullig bedoeld ofzo zie hoe het bij de 1e ging) er is nou eenmaal geen NOODzaak meer omdat er gewoon fv te koop is. Maar ondanks alle borstontstekingen, 6x per nacht voeden tot 6 mnd had ik het er zeker voor over en buiten dat wat is bv geven ideaaaal!!! Geen voeding mee nemen, geen flessen omspoelen, huid op huid contact (heb je ook met fv maar toch anders) Ik ben dus een echte bv fan
Ik heb mijn dochter 4,5 maand bv gegeven en vond het fantastisch, dus ik ga het bij deze kleine iig weer proberen. Maar ik vind het ook geen drama om over te stappen op flesvoeding.
Beide borstvoeding Kaan heeft 6 maanden borstvoeding gehad, en Atilla die geniet nog steeds van borstvoeding (11,5 maanden, bijna een jaar dus).
Ik heb 11 maanden BV gegeven, het was echt vechten om het voor mekaar te krijgen want iedereen vertelde me dat ik beter kon stoppen en mezelf rust gunnen. Uiteindelijk heb ik 3 fulltime gegeven en toen ik weer begon te werken kon ik zonder kolven nog de ochtenden en avonden aanhouden tot ik weer zwanger werd. Ik vond het zo jammer dat het afgelopen was, het waren echt onze momentjes samen! Ik kijk er nu al naar uit om weer bv te mogen geven, ik weet dat het geen pretje is in het begin maar zeker bij een tweede weet ik waarom ik het doe!
Ik ben het eens met de reacties van doe waar je je goed bij voelt en wat in je mogelijkheden ligt. Ik heb beide jongens bv gegeven, beide een maand en toen werd ik geteisterd door ontstekingen, veeel pijn, bij de oudste was de vraag of hij wel binnen kreeg want hij viel af. Ook had ik bij beide een partner die niets steunends deed en ik alles zelf moest doen. Ook was de bv slecht op gang in verband met de keizersnedes. Ik zei toen: als ik ooit nog een kindje krijg dan geef ik fles... Ik ben nu zwanger van mijn "nieuwe" partner (4 jr samen) en hij zei: het is toch mooi als je bv kan geven... ik was totaal verbaasd en ik had zoiets ja waarom niet. Ik wil er dus opnieuw voor gaan en we zien het wel hoe lang etc. Ik vind fv en bv allebei goed, als je gevoel er maar goed bij is dat je erachter staat. En dan zijn er ook nog vrouwen die medicijnen slikken die geen bv mogen geven, geen keuze hebben.
Borstvoeding. Eerste kind: 15 maanden gevoed, zij wilde uiteindelijk niet meer door smaakverandering ivm hormonen door zwangerschap. Tweede kind: 13 maanden. Ik ben zelf gestopt omdat mevrouw me iets te vaak begon te bijten Derde kind: nu 4 maand oud en krijgt ook bv. Liefst weer minimaal ene jaar, max. ws. 1.5 jaar. Ik zie wel, nu gaat het goed, dus stop ik echt niet. Bijvoeden doe ik vanaf 6 maanden. Nooit problemen ondervonden, gewoon je gevoel volgen. Poept/plast je kind, is hij/zij tevreden....groeit hij/zij. Dan is er nets aan de hand.
Ik heb twee keer bv gegeven en beide keren faliekant mislukt. Ik heb gewoon niks. Ook de lactatiekundige en ervaren kraamhulp hadden geen oplossingen meer. Dus nu begin ik er niet meer aan. Als ik alleen al denk aan de borstontstekingen die ik bij beide had, zakt de moed me al in de schoenen. Doe waar je je goed bij voelt, dat is het enige advies dat ik heb
Persoonlijk zou ik ' we' in ' ik' veranderen want nu oordeel je over iedereen een je kan alleen voor jezelf spreken ( niet lelijk bedoeld )
absoluut borstvoeding! in flessenvoeding zit veel troep die je ik mijn kind niet zou willen geven..tenzij je een goed merk pakt (biologisch zonder suiker) dit wordt mijn eerste baby dus hoop echt dat het wel gaat lukken! mocht het niet lukken zou ik vanwege alle voordelen van bv graag melk van moeders kopen (weet even de naam niet) heb gezien dat dat ook een optie is
Ik begrijp wat je bedoeld maar vind zelf ook dat moeders het vaak te snel opgeven als de borstvoeding niet meteen lukt of lekker loopt. 😞 En dan heb ik het nog niet over die moeders die het bij voorbaat al meteen opgeven en het niet eens proberen. Natuurlijk heeft de één van zichzelf al meer doorzettingsvermogen dan de ander en óók speelt een positieve stimulans van de omgeving hierin een rol natuurlijk. Maar wel jammer omdat het hier toch om de gezondheid van je kleine baby'tje gaat.
Ik heb 2 maanden gekolfd en op die manier borstvoeding gegeven, maar dit is zo ontzettend zwaar. Na een maand moest ik voor mijn eigen rust gedeeltelijk overstappen. Ik had zo weinig productie dat ik, ondanks dat iedereen (verloskundige, kraamzorg, cb) riep niet te hoeven kolven 's nachts, ik dit wel moest om genoeg te kolven. Als jij met een panisch kind zit ivm honger en je niet kunt voldoen aan die behoefte, dan praten we verder over 'snel opgeven'. Mijn omgeving snapte zelfs niet dat ik het zo lang vol gehouden heb bv te geven (en die zijn pro bv) dus kijk uit wat je zegt. Ik heb een hele soepele bevalling gehad en verder geen andere problemen, maar als er andere stress, want dat was bv voor mij, bij wad gekomen, had ik de bv nog geen maand volgehouden. Niks met doorzettingsvermogen te maken, wel met je eigen gezondheid
Zullen we er vanuit gaan dat we allemaal het beste met ons kindje voor hebben? Er zijn genoeg redenen waarom BV niet lukt/kan/mag etc. gelukkig hebben we daar KV voor die van goede kwaliteit is. Ik vind het wel jammer als een goede BV in de weg wordt gestaan door slechte of ontbrekende begeleiding, slechte ervaringen van familie/vrienden. Ik heb BV gegeven en hoop dat deze keer weer te doen, echter ben ik blij dat mocht het niet haalbaar zijn met welke reden dan ook ik over kan stappen op flesvoeding.
Ik vind niet dat je over anderen kunt oordelen dat ze snel opgeven. Natuurlijk gaat het over de gezondheid van je baby. Maar een gestreste moeder die koste wat kost bv blijft geven en er zelf aan onder door gaat is ook niet goed voor de gezondheid van de baby.
Ik reageerde op een reactie waarin gezegd werd dat het opmerkelijk is hoe vaak bv mislukt bij moeders. Ik vroeg me af waarom andere zoogdieren (bijv koeien ) het wel lukt om hun eigen kalveren en daarnaast ook nog mensenbabys die kv krijgen kunnen voorzien van melk. Ik zei niet dat een mens een koe is ofzo als dat de reden is dat je zo verontwaardigd reageert
Ben benieuwd welke troep dan? Daarbij, wss is ie op zn 16e ook aan de frituur en de alcohol. Zal genoeg "troep" binnenkrijgen (als je t bv al over suikers hebt)
Ten eerste: er zijn ook koeien die minder of geen borstvoeding kunnen geven. Die kalfjes die sterven in de natuur dan gewoon. Maargoed Ten tweede: koeien hoeven verder ook helemaal niks. Geen kraamvisite ontvangen, niet te werken.... Koeien zijn gewoon koeien en gedragen zich gewoon zoals ze van nature bedoelt zijn. Verder vind ik mensen met dieren vergelijken sowieso vrij apart, want ik zie ook nooit een koe om een ruggenprik vragen, bijvoorbeeld. Of opeens een hamburger eten in plaats van gras. En al die veroordeling over dat mensen te snel opgeven, daar ga ik me al helemaal niet meer over uitlaten. :x Schaam je!! Echt! :x Ga nooit meer lopen zeuren dat mensen je niet steunen met borstvoeding en dat we solidair met elkaar moeten zijn, want zelf zijn sommige mensen in dit topic dat dus óók totaal niet. BAH!