Hoi meiden! Ik heb gekozen voor borstvoeding geven omdat ik geloof dat als het lukt dat toch het beste is wat je je kindje kan geven. Mijn verloskundige is ook een groot voorstander van borstvoeding evenals de kraamzorg die ik krijg dus ik ga er van uit dat ik goed advies krijg tegen die tijd. Er is ook een cursus over borstvoeding, 3 avonden en kost bijna niks dus die wil ik ook wel gaan doen, gewoon handig!
Da's mooi...want er zitten grote voordelen voor de vrouw aan vast... Dan zal je het wel goed overwogen hebben
Niet te snel he! Anders krijg je soms verwarring bij de kleine en krijg je hem/haar niet meer aan je borst. @Delilah, die cursus kan zeker geen kwaad.
Dat is het hem nu net...je moet dat vantevoren aangeven ga je fles doen kan je gekort worden op kraamhulp uren
Nee precies....had gelezen dat je met 6 weken langzaam aan een poging kan doen...geloof ook dat de eerste 6 weken zo voorbij zijn
Als je het dus nog niet weet, bij kraamzorg gewoon aangeven dat je het wil proberen. Ja, voor je het weet zijn die weken voorbij! Maar kreeg de indruk dat je meteen (al de eerste week ofzo) al wou beginnen. Beetje dom van mij dus blond!
Ik ga proberen borstvoeding te geven, hoop erg dat dat lukt. Ben me aan het inlezen en ga een paar informatieavonden volgen.
Ik heb de eerste maar 2 weken borstvoeding gegeven terwijl ik juist fels wou geven! Mijn borsten spoten straaltjes zo vol waren ze en toen ging ik malen haha toch maar proberen. ik kreeg ene spoedoperatie en door mijn revalidatie moest ik voor mijn herstel kiezen. nu bij deze wil ik het zeker weer proberen!
Zeker weten bv... mn dochter heeft 10 maanden gekregen en mn zoon nu al meer als een jaar. Zeker de eerste maanden zijn zwaar maar daarna is het zoveel makkelijker en uiteindelijk is het het waard.
Ik heb bij alle drei bv gegeven. Marijn krijgt het nu nog en dat wil ik ok graag nogvolhouden. Waarom bv? Dat was voor mij een natuurlijk iets. Ik heb het dus waarom niet. Nou mag ik ook zeker niet klagen hoor het gaat prima. Bij de eerste twee ben ik na zo'n vier maanden gaan bijvoeden en liep de bv terug. Nu wil ik dan ook 6 maanden volledig bv geven en het liefst nog langen. Marijn heeft last van exceem en er zitten allergieen in de fam dus daarom bv.
Hier ook bv. Ik lees dat veel meiden schrijven als het niet wil dan stop ik want kv is net zo goed (of iets in die strekking) Ik wil toch adviseren om toch door te zetten. Je moet soms even door de zure appel heen. In het begin gaat het niet vanzelf en soms heb je wel eens wat probleempjes: spruw, borstontsteking, overproductie. kloven, regeldagen. Maar al die problemen zijn te overwinnen (meestal) en dan wordt het pas leuk. Bij mij ging het in het begin ook niet vanzelf (lang verhaal) Maar nu is het zo genieten dat is die investering in het begin dubbel en dwars waard geweest. Ik denk ook dat je realistisch moet zijn. Als je in je achterhoofd houd dat de eerste 6 weken oefenen zijn voor jou en je kindje. Dus dat je kindje niet in 1x netjes aanhapt enz. en dat je regeldagen kunt hebben dan ga je je bv periode al heel anders in. En een goede voorbereiding liefst met partner is nooit verkeerd !
Hallo (bijna)mama's! Ik breek even in want ik zie een paar antwoorden staan van meiden die voor de fles gaan vanwege een borstverkleining. Als je echt graag bv wil geven zou ik het toch proberen. De kans is misschien kleiner dat het lukt, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Ik heb zelf ook een verkleining gehad en bij mij is bv helaas niet gelukt maar ik weet van iemand hier op het forum dat het ondanks een borstverkleining wel heel erg goed gaat met de bv. Wellicht is het de moeite waard om het toch te proberen, lukt het dan nog niet, dan heb je je best gedaan. Wie weet hoor jij wel bij de vrouwen die gewoon prima bv kan geven ondanks de ingreep! Succes allemaal.
Ik ben begonnen met borstvoeding, ik had zoiets, lukt het dan is het mooi, gaat het niet goed dan is flesvoeding zo in huis gehaald. De eerste maand ging super, ze groeide erg goed, zo'n 300gram per week! Ook hapte ze vanaf het begin perfect. En toen kwam de spruw om de hoek kijken,door niet allert zijn van mijn huisarts ging het niet over, mijn tepels kapot tot bloedens toe en mijn dochtertje kon niet meer goed aanhappen, ze liet veel los en kreeg veel lucht binnen, gevolg veel krampen. Met pijn in mijn hart de borstbvoeding na 10weken gestopt omdat het voor mij en mijn dochter niet meer te doen was. Kolven was geen optie omdat het bloed er uit spoot. De vriezer leegemaakt en na een weekje flesvoeding gaan geven. Het is het proberen altijd waard!
Hier 100% keuze voor BV ... de eerste maand was eigenlijk gewoon niet leuk: pijn, kloven, syndroom van raynaud, mirre die het niet snapte, ik die het niet snapte, falende kraamhulp, suffe lactatiedeskundige ... Maar nu ben ik (wat Nemo ook al zei) zo enorm blij dat ik heb volgehouden. Het is zo prachtigmooi en intiem en fantastisch (en in die eerste maand vervloekte ik echt iedereen die durfde te beweren dat BV mooi was )!
Borstvoeding, flesvoeding heb ik niet eens overwogen. Ondanks dat Dylan 4 weken te vroeg is geboren verloopt bv probleemloos.