Ik ga borstvoeding geven, geen twijfel meer over mogelijk! Vorige zwangerschap was er nog twijfel, borstvoeding of kunstvoeding, maar het is me heel goed bevallen en het voeden aan de borst bevalt met nog altijd geweldig! Wat betreft die mannen, oke ze kunnen geen fles vasthouden om het kindje te voeden, maar kan de mama dat wel dan? Nee net zo goed niet als ze borstvoeding geeft . Wat wij bijvoorbeeld heerlijk vinden is samen op bed liggen, ik op mn zij, kindje aan de borst, mijn vriend achter mn rug, hij kan lekker meekijken over mijn schouder, lekker nog wat friemelen. Ow zo heerlijk is dat dan! En ook hij geniet ervan! Dan de andere borst lig ik met mijn gezicht richting hem, dan kan hij ook heerlijk meekijken, mee voelen, zo intiem, we genieten daar dan gewoon met zn drieen van. En soms zelfs met zn vieren, als beide kindjes bij ons in bed liggen. Maar dit, zo heerlijk samen genieten van het voeden, kan ook gewoon op de bank hoor. En die flesjes zoals eerder genoemd, je kan ook even kolven en dan een flesje laten geven. Ook prima en goed te doen! Maar dat intieme, dat intens genieten dat heb ik helemaal niet als we zo in bed liggen met een flesje! Liefs, Hanneke!
ik ben genoodzaakt om flesvoeding te geven.. heb voor 5 jaar geleden een borstoperatie gehad en werd me gelijk verteld dat als ik kinderen krijg , dat ik geen borstvoeding kan geven.. denk ook niet dat ik borstvoeding had gegeven.. vindt de fles wel net zo makkelijk ! snap ook wel dat de borst een stuk persoonlijker is maar maar baby's worden ook groot en sterk van flesvoeding..
Interessant. Heb zelf nooit borstvoeding gekregen vanwege lactoseintolerantie (en in borstvoeding zit een hoop lactose!) en ik ken veel vriendinnen die wel borstvoeding hebben gehad en toch ook echt allergisch voor vanalles zijn. En ook astma hebben. Ik zie wel. Laat me vooral niet door de borstvoedingsmaffia (die in Duitsland overigens ook sterk aanwezig is) dicteren. Ik begin met borstvoeding en lukt het niet, so what? Ga er niet treurig over zijn! Dan maar lekker aan de fles. Ben er zelf ook groot en sterk mee geworden
Ik vind ook niet dat je bv moet forceren, het moet wel leuk blijven (want dat ís bv geven ook), zo niet, dan heb je geprobeerd toch!
Ik ga borstvoeding geven, MAAR wel afgekolft. Ik ben geen type voor een kind aan mijn borst...dat gelebber eraan...niets voor mij. Daarbij wil ik weten hoeveel mijn kind naar binnen werkt. En bij dochterlief heb ik het dus wel AAN de borst geprobeerd maar dit was één groot drama en toneel..het lukte gewoon niet en ik raakte er zo van overstuur, want iedereen zei dat dat het beste was voor mijn kind en ik moest dat doen....bla bla bla..en toen het niet lukte voelde ik me de slechtste moeder ter wereld. Dus laat niemand je aanpraten dat je dat MOET doen voor je kind! Doe waar jij je het beste bij voelt! Dat ga ik nu ook doen. Afgekolfde borstvoeding geven en als mijn borstvoeding na bijv. 2 maand al terug loopt (bij dochterlief gaf ik geloof ik maar een maandje afgekolft en toen kwam er al niets meer) sja, so be it. Er bestaat hele goede flesvoeding heb ik gemerkt bij dochterlief en dan gaat hij/zij over op de Similac, waar mijn dochter het het beste op deed.
Nahjaaaaaaaaaaaaa "gelebber" *mijn broek zakt af* "lebberen en lurken" doen ze ook aan de fles dan hoor
Is lastig idd om met kolven alleen je productie op peil te houden. Maar zeker niet onmogelijk! Extra kolven, dat kun je doen om die terugloop tegen te gaan. Kolven kolven kolven! hahaha! En tja gelebber? Dat vind ik wel wat negatief klinken zoals jij het nu schrijft! Ik heb het er ook vaak over dat er iemand aan mijn borst wil lebberen, maar dan in positieve zin! Maar ik vind het dan ook heerlijk om een kindje aan mijn borst te hebben (beter dan een koude/kille kolf) Liefs, Hanneke!
ja ik noem het ff lebberen, maar IK vind het gewoon geen fijn idee. Vond ik toen bij dochterlief ook niet. Ja het is mijn kind, maar nog altijd MIJN lichaam. En als ik dat "gelebber" (geef het een naam) niet fijn vind, doe ik het ook niet. Misschien heb ik daar wel redenen voor dames, dus voordat jullie meteen in de startblokken springen.....dit is gewoonweg MIJN mening over bv en fv
Nee maar kom op, ik bedoel,je kan bv best niet fijn vinden of wat dan ook, maar waarom zo oneerbiedig praten erover, dát snap ik gewoon niet.
Ja goddamn zeg.......ik vind er niets oneerbiedigs aan, tis iig niet zo bedoeld. Gaf alleen mijn mening over bv.... Klaar zo. Blijf niet bakkelijen over een woordje......
Tja, dan word er wel gesproken over 'borstvoedingmaffia" maar ik vind dat hier in dit topic de flesvoedingdames een stuk negatiever en oneerbiediger zijn tav. het geven van borstvoeding. Mamakitty: Je hebt het over jou lichaam maar jou kindje is toch gemaakt in jou lichaam en dus ook een onderdeel van jou lichaam? Dus dan snap ik die afwerende gevoelens niet.. Je ziet zo'n kindje toch als een deel van jezelf?
Ik werk in de kinderopvang en dat de poep van bv minder vies is. is apsoluut niet waar. juist de kindjes die bv krijgen hebben viesere poep als kindjes die fles voeding krijgen en over de alergie met borstvoeding ga je er inderdaat een heel hoop uit de weg.maar het is niet zo dat je kindje dan geen allergie kan krijgen. ken genoeg kinderen die alergie hebben terwijl ze bv kregen. en ken zelf een ouder die op een speciaal dieet moets zo dat ze door kon gaan met bv en het kindje dan geen last van alergie had.
Precies, en als de bv "maffia" iets oneerbiedigs mocht durven zeggen over FV moet je horen wat voor mieregeneuk je dan krijgt. LEBBEREN is een belachelijk woord voor het voeden van je kind, punt.
Kleinwonder, het maakt mij niets uit of iemand fv of bv geeft, ik vind het allemaal best hoor! En ja hij/zij is een onderdeel van mijn lichaam...maar ik heb mijn redenen ervoor. Ik vind datgewoon niet fijn, dus dan doe ik het niet. Ik ga dat hier niet zitten uit te leggen. Als iemand zegt dat ze iets niet fijn vind, dan is dat zo. Ik vind niet dat ik daar "toestemming" oid voor moet krijgen hiero. Mijn lijf, mijn kind, mijn mening. Net zo goed als jij de jouwe hebt over jouw lijf en jouw kind. Mamadeluxe..lange tenen? Nee zwanger....hormonen! En ik sta op scherp whoehahaha
Anyway...dit was mijn mening en ik ga daarover echt niet in discussie, zeker niet over één woordje......kom nou.... FV of BV doe lekker wat je zelf wilt! EASY!