Bv. Heb er nooit echt over na hoeven denken, bv is voor mij gewoon een logisch vervolg op het zwanger zijn. Verder staan er hier wel hier en daar wat opmerkingen waar ik een vraagteken bij zet; bijv. bv moet wel leuk blijven; bv wordt vaak pas leuk na een paar weken maanden, in het begin is het meestal gewoon hard werken. Verder blijft het jammer dat sommige (oa. hierboven en heb het nog ergens gelezen) het toch moeilijk vinden om met respect erover te praten. Ik (en een boel mede-bv hier) zeggen toch ook niet dat het van de pot gerukt is om je kind een b-keus voeding te geven of te kolven als het ook anders kan... zoveel moeite kost het niet om een berichtje een beetje vriendelijk op te stellen en rekening te houden met de gevoelens van een ande, je doet er een andere moeder een groot plezier mee.
Tuurlijk is dat jou mening en dat moet een ieder ook respecteren. Maar de manier waarop je het nu uitlegt is een stuk netter/fijner dan wanneer je het hebt over 'lebberen' aan jou lichaam etc. Dat leest dan gewoon heel erg raar, vandaar mijn reactie. Iedereen moet de keuze voor zichzelf maken en iedereen is daar gelukkig in dit land vrij in. Er is niet iets goed of iets fout, je moet doen wat jij wilt en waar jij je prettig bij voelt.
Meisje, JIJ bent degene die loopt te vloeken hier, mocht het je nog niet opgevallen zijn, ik mag ergens best wat van zeggen en ik ben niet de enige.
lebberen = vloeken? Of bedoel je die "goddamn" ? Sja, dat zeg ik nu eenmaal vaak en dat bedoel ik niet als vloeken. Maar volgens mij ging het hier over bv en fv enniet over één woordje waarmee iemand niets slechts bedoeld. Fijne avond verder!
Ik vind het ook raar dat sommige meiden precies 'vies' zijn van hun eigen baby! Ik bedoel, jij hebt dat kind gemaakt, op de wereld gezet, en dan ben je er vies van dat ie jouw melk zou drinken? Borstvoeding is de natuurlijkste zaak van de wereld, daar kan je toch niet vies van zijn? Ik ga het iig geven, of zeker proberen Als het niet lukt dan geef ik flesvoeding. En na enkele weken wil ik afkolven, zodat anderen ook een flesje kunnen geven + omdat ik na 3 maanden alweer moet gaan werken en tegen dan moet de baby het gewend zijn (borstvoedings)melk uit de fles te krijgen.
nou nou nou nou zullen we het even ontopic houden. en mamakitty en mamadeluxe: gaan jullie maar fijn pb'en met elkaar
*zucht* ik zeg nergens dat ik het vies vind. LAATSTE REACTIE: ik vind het NIET FIJN...that's all. En ik heb daar MIJN REDENEN voor die ik hier niet ga plaatsen. Trouwens knap dat je er al ALLES over denkt te weten terwijl je nog geen kind bv hebt gegeven ooit.....mja......sommigen zijn zo al experts zonder ervaring... Nu ga ik dit topic verlaten, want ik word hier alleen maar super sjagarijnig van......geef je mening en zet 1 woord verkeerd (waar je niets verkeerds mee bedoeld) en er staan dr een paar op hun achterste pootjes.....vrouwen soms.....whoehahahahaha
Je weet vast wel hoe het bedoelt wordt Heel jammer dat dit soort topics altijd deze kant opgaan. Er wordt om een mening gevraagd, niet elkaar elkaars mening door de strot te duwen. Elmo
Ik ga fv geven. en dit om de reden dat ik het geen pretig iedee vindt om bv te gaan geven. en dit is een gevoel en persoonlijke mening. en ik snap dat niet iedereen het daar mee eens is. en somige mensen het niet snapen. maar wat ik niet nodig vindt is dat als je aangeeft dat je fv wilt gaan geven dat je zo aan gevalen wordt. want ik val de mensen die bv gaan geven ook niet aan. wat ik hier wel onzing vndt is dat het met rare benoemingen en namen gezegd moet worden. want het is net als wat somige er op zeggen. leberen en zulke benaminge zijn niet nodig want dat doet een kind nou een maal of het nou aan de borst is of aan de fles of straks aan de tuitbeker is.
@elmo, ik vind opzich niet dat er nu meningen door elkaar strot worden geduwd, in tegenstelling tot topics in het verleden. Er wordt gewoon oneerbiedig gepraat, dat is niet leuk voor andere moeders (niet zozeer mijzelf want ik geef al heel lang geen bv meer). Ik hou er al over op, maar aals iemand weer lebberen lurken of een ander raar woord ervoor bedenkt kan ik niet garanderen dat ik er nietop zal reageren, andersom zullen ze het namelijk ook niet leuk vinden!
Nou nou een kind lebberen aan je borst ? Die van mij drinkt gewoon. En als je een kind aan je borst vies vind wacht dan maar tot na de bevalling wat er van onderen uit komt. Succes alvast. Ik ga borstvoeding geven. Sterker nog ik hoop dat ik bv blijf geven !
Kunnen we het nu misschien ECHT ontopic houden! Welk woord ook gebruikt wordt, voor diegeen voelt het zo. En dat iemand daar vies van is kan een ander niet over oordelen. Iedereen ervaart het op haar eigen manier. En dan gaan we niet in andermans topic een mening / woord / ervaring ter discussie stellen. Dus geef een antwoord op de vraag van Ts of antwoord gewoon niet. Kwebbel Moderator
TS Ik ga weer voor de borstvoeding.... Reden: Bij mijn eerste wilde ik gewoon proberen hoe het was.... dus de eerste paar weken bv en dan afbouwen als ik weer ging werken.... Toen ik echter begon met afbouwen en mijn zoontje 2 dagen 1 flesvoeding had gehad, stond hij zwaar onder de uitslag.... hij bleek dus allergisch te zijn voor flesvoeding.... ben toen gelijk met de flesvoeding gestopt en wilde iig die 6 maanden bv geven zonder bijvoeding, zodat dit zou helpen tegen zijn allergie uiteindelijk heb ik 9,5 maand bv gegeven en heeft hij ruim 10,5 maand nog moedermelk gehad, omdat ik nog zoveel in de vriezer had.... Het was wel zwaar full-time voeden EN full-time werken, maar na die 6 maanden begon hij echt op te knappen... zijn huidje lijkt nog wel gevoelig maar niet meer echt allergisch... ben dus veel te bang dat nummer 2 ook allergisch is en ga dus weer voor iig 6 maanden bv zonder bijvoeding..!
Ik heb de eerste een jaar BV gegeven en ga dat met de 2e weer doen. Waarom? Omdat ik het vanzelfsprekend vind. Het is ervoor gemaakt en ook nog eens het beste voor een baby. Het heeft ook veel voordelen voor de moeder én is gratis Ik heb er ook nooit over nagedacht eerlijk gezegd, heb nooit getwijfeld zeg maar. Succes met je keuze!
heb je ons horen praten over vies zijn van ons eigen kind dat ben ik absoluut niet wil het alleen gewoon niet hebben dat er aan me tiet gezogen wordt ook ik heb daar me redenen voor maar daarom ben ik nog niet vies van me kind hoe kom je daar nou ind godsnaam bij jeetje mina
Ook ik heb niet gezegd dat ik vies ben van mijn eigen kind. Maar heb mijn redenen om het zuigen/drinken (of hoe je het wilt noemen) aan mijn borst niet als prettig ervaar. Schijnbaar is het raar en vreem en niet-moederlijk om je kind niet aan je borst te willen. DAT vind ik nou belachelijk en ik denk jij ook.... Jammer he dat dat niet mag.................... *oeps ik zou hier niet meer reageren, maar ben blij dat er iemand is die mij begrijpt....ook niet vies van haar kind is maar het gewoon niet wil om HAAR redenen*