Borstvoeding of flesvoeding?

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Aug 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

:) GO GIRL! :thumup:

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Nou..........ik vind als de man werkt en de vrouw niet, dat zij dan 's nachts het meeste eruit kan gaan.
    Werk je beiden, dan vind ik om en om het meest eerlijk.
    Maar nogmaals, als hij werkt en de vrouw niet, zoals hier, dan vind ik toch dat ik er het meeste uit zal moeten. Niet dat hij altijd mag blijven liggen hoor, ik bedoel elke nacht eruit word voor de vrouw ook vermoeiend ook al werkt ze niet!
    Of ben ik nu te kortzichtig?

3. ramona0309

Er is geen een vrouw die in het begin werkt..(ZWANGERSCHAPSVERLOF!) en ik ging er elke nacht uit.....
    Ik werkte trouwens na mijn zwangerschapverlof 37,5 uur in de week....(mijn baas accepteerde geen part-timers).....

Ik wil alleen zeggen, dat de belofte snel gemaakt is (van ik help wel) maar dat het vaak verbroken wordt...
    en hoe dan ook of je eruit moet of niet... je moet wel elke nacht wakker zijn als vrouw.... want tja.. vind het zelf niet zo'n prettig idee om in slaap te vallen met de kleine aan de borst...
    en het is juist zo ontspannend dat je erg moe wordt...

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    neej hoor zo denk ik er ook over meid

mijn hubbie werkt 40 uur in de week en ik ben een thuisblijf moeder dus ga ik snachts me bed uit wat hij wel deed en nu weer zal doen is de eerste ochtend voeding geven schone billen en weer terug in bed liggen zo deden we het bij onze zoon en willen we het bij onze dochter ook gaan doen

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    mvjason, das wel een goeie ja, dan zou ik ook nog ff kunnen blijven liggen.....

Ramona, ja das wel zo.....en zeker als je er al 1 hebt lopen, dan kun je overdag ook niet EVEN gaan liggen wanneer je baby slaapt...dat gaat dan ook niet....
    hmmmmmmmmmm nog ff over na denken hoe we dat hier gaan doen ;)

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja precies dan kan je zelf even blijven liggen mits je andere kindje wakker geworden is

moet eerlijk zeggen we moeten kijken hoe het gaat hoor hij geeft de eerste voeding wel maar als me zoontje wakker wordt zal ik er toch ook uit moeten

7. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

Sep 26, 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik kies voor borstvoeding.
    Waarom? Omdat het gezonder is voor het kind. Dat vind ik een van de belangrijkste redenene.

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Mijn dochter is 4 dus die gaat vanaf volgende maand naar de basisschool, dus ik moet om 08:30 bij school staan ;)

9. ramona0309

Mijn zoontje wordt om 7.00 uur wakker... tot 19.30 uur
    en slaapt nu al maar drie kwartier 's-middags....

En tegen de tijd dat ie twee is zal hij wel helemaal niet meer slapen....
    En de psz... is pas 3 maanden later....
    (kleine wordt rond/op zn tweede verjaardag geboren)

Nouja ik neem t er allemaal wel bij...
    Ben al blij dat ik van dag gekolf af ben.... aangezien ik sinds januari ben gestopt met werken....

Ik voe lme zowiezo "verplicht" om deze kleine ook bv te geven... ivm die allergie...
    Dus dan maar wallen onder me ogen!
    En borstvoeding geven heb ik over het algemeen wel als prettig ervaren..... heel vermoeiend maar wel leuk!

10. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Verbroken wordt het niet, daarvoor is net iets teveel gebeurt (Is verder totaal niet relevant, maar meneer zal niet zo snel 'laks' worden). Daarbij vind ik een 32 urige werkweek niet dramatisch veel, en net wat je zelf al zegt: Als vrouw ben je toch al elke nacht wakker. Eerlijk zullen we alles delen hoor. Kan hij de uren dat ik me 3 slagen in de rondte heb gewerkt, om alles voor de kleine voor elkaar te krijgen, mooi even compenseren. :)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde!!

Ik geef nu dus al bv, en het enige nadeel vind ik tot nu toe dat ik de enige ben die hem kan voeden. Ik had afgelopen week 3 dagen koorts (40 graden) en dan moet je dus wel gewoon doorgaan, ook 's nachts, dat was niet echt fijn!

12. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    Dat zoiets simpels als je kind met liefde eten geven zo'n drama kan oplveren.Heb toch eens wat meer respect voor elkaars mening zeg. Voor ieder zijn mening is er wel een onderzoek te vinden die dat staaft.

13. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    hoi meiden, ik moet voor de fles gaan. Doordat ik medicijnen gebruik kan ik geen borstvoeding geven, helaas. Anders had ik het wel geprobeerd, maar nu weet ik al van te voren dat het flesvoeding word. Scheelt wel dat er geen allergie of iets dergelijks in de familie zit. Ik denk dat ik wel kies voor hypo allergeen voeding voor prematief, klinkt toch wat beter. Wat voor voeding gebruiken jullie?

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat je het beste met gewone voeding kan beginnen

15. Ik ga voor flesvoeding ditmaal.
    Bij de eerste ben ik met BV begonnen, ging in eerste instantie goed, maar hij kon de tepel moeilijk pakken omdat die vlak bleef. Veel met tepelhoedjes gewerkt. Hoewel dat ook niet echt een succes was, ook dat werkte niet optimaal.

Ook daarbij dat hij soms na anderhalf uur weer honger had terwijl mijn voeding goed was.
    Uiteindelijk kolfde ik, zodat ik in een fles kon geven. Ik wilde kolven voor de nacht en na een uur had ik nog geen 40 cc. Hij werd wakker, eerst de borst gegeven, maar kwam weinig uit en toen die 40cc... maar meneer was natuurlijk niet verzadigd daar hij een fles moest van 100cc.

Uiteindelijk het proefpakketje van de 6-12 maand aangebroken en dat verdund gegeven. En meneer sliep perfect. in de nacht weer eerst borst geprobeerd en toen maar weer die FV en hij sliep geweldig door. De volgende ochtend ben ik meteen naar de winkel gegaan en FV gegeven.

Ook had ik er veel pijn aan. dus nu start ik meteen met FV,

16. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hoi!

Ik gebruik Pepti voeding (ivm koemelkallergie.) daarvoor heb ik hypoallergeen gegeven en daarvoor afgekolvde borstvoeding..
    Ik had de 'extra care' van t kruidvat (komt uit dezelfde fabriek als nutrilon, het is alleen stukken goedkoper en even goed).

17. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    hey mieke1982 dat is een goede tip, was zelf al heel benieuwd naar de voeding van de kruidvat. Als die even goed is als de andere die ze allemaal verkopen.

18. ramona0309

Hi... ja is idd beter...
    In de ziekenhuizen geven ze trouwens tegenwoordig ook hypo allergeen...

Zelf heb ik na 10 maanden Nahn gebruikt... dat is ook hypoallergeen maar dan van Nestle...
    Nutricia durfde ik niet meer te gebruiken na de uitslag
    Van Friso hyp allergeen begon mijn zoon te spugen....
    maar met Nahn ging het goed....

Ligt dus ook aan je kindje... die bepaalt eigenlijk de keuze...

xxmona

19. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    thanks voor jullie antwoorden, wie nog meer ervaring met de voedingen van kruidvat eigen merk?

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!
    Ja hoor, die is even goed als andere (sommige duurdere) merken. Ook similac is goed, weet alleen niet of die ook hypoallergeen heeft.
    Tegenwoordig moeten alle voedingen aan zoveel eisen voldoen dat het niet meer zo is dat de ene beter is dan de ander.,

Zoals ook al werd gezegd, je kindje geeft vanzelf wel aan of hij/zij het goed doet op de voeding en of hij/zij het lekker vindt..
    Julen vond t prima weg te drinken (ik vond het stinken, maar dat doet de pepti voeding ook ;) , hoefde er toen niet meer aan t wennen hihi)

Share This Page