Eten is echt geen feestje meer, buiten de misselijk om heb ik de hele dag trek in alles wat niet mag, broodje zalm, broodje ossenworst, filet, heerlijke zalm sushi's van de Japanner, lekker stukje rode biefstuk, rose gebakken eendenborst... Etc.. Met alcohol heb ik totaal geen moeite, denk er niet eens aan... Wie snakt er ook zo naar? Ben in mijn hoofd al een lijstje aan het maken wat ik allemaal gelijk ga eten na de bevalling Hahaha!
Ja heb ik ook. Gisteren in de supermarkt al die dingen recht voor mijn neus! En de dingen die je wel mag eten lagen wat verder naar onderen. Heb het er allemaal voor over maar van dat biefstukje op andermans bord afgelopen weekend ging ik zowat kwijlen
Ik heb zo'n zin in Sushi en filet American! krijg gelijk water in mijn mond en moet nog zolang wachten!
Hm ja lekker bolletje filet americam jamjam! Mag mn man gaan regelen in kraamweek haha Verse zalm van visboer schijnt wel te mogen trouwens? Maar ik ben toch niet zo fan van gerookte, heb t liever gebakken
Ken dat... Heb het vooral met salami, snijworst, leverworst en filet american (waarvan mijn vriend de laatste nog gewoon eet waar ik bijzit *grom!*) Zalm vind ik normaal gesproken ook erg lekker (van die snippers op een wit bolletje) Maar we weten waarvoor we het niet nemen... Het erge is dat ik vooral filet american straks al een jaar niet meer gehad heb. Zodra we wisten dat we stopten met de pil (februari dit jaar dus), at ik al geen filet meer. Of ik nu per maand wel of niet zwanger was...
Ja die zalm vooral.. Zag al dat het in de aanbieding was bij de supermarkt, ben er maar met een grote boog omheen gelopen Maar in het weekend staat hier een visboer bij de supermarkt, dus toch maar een keertje daar halen dan
Ik mis het wel maar heb er geen moeite mee En alles wat ik niet mag eet mijn vriend ook niet aangezien ik de boodschappen doe. Sushi eet ik nog wel eens maar dan zonder rauwe vis. Oh en leverworst mag je best. 1 boterham 2 a 3x per week kan echt geen kwaad. Evenals dat je nog best 1 of 2x per week een rauwe haring kan eten, dat is alleen maar goed voor de hersenontwikkeling van je baby. Je moet nog even de knop omzetten en kijken naar wat je WEL mag eten ipv de focus te leggen op wat je allemaal niet meer mag
Hier ook zo'n trek in gerookte zalm maar het meeste mis ik nog het rose vlees, rosbief, beenhammetje uit de oven. Ik moet voor kerst dus ook echt iets verzinnen wat ik wel mag want denk alleen nog maar aan gerechten die niet mogen pffff.... Ook ben ik gek op wild met een goede rode wijn erbij..... dat gaat hem dit jaar ook niet worden
O, ja, carpaccio! Vriendlief heeft dat heerlijk als voorgerecht zitten eten afgelopen weekend En een biefstukje erna...ppff. En ook nog een uitnodiging gekregen van een vriendin om sushi te gaan eten. Helaas voor mij! Heb maar gezegd dat het voorlopig niks gaat worden omdat ik te druk ben
Dames, Sushi mag je wel eten, er bestaan toch meer varianten dan die met rauwe vis? Die met krab, groente en gebakken spul erin mag je wel hebben! Dus die 4 a 6 die je van een hele kaart niet mag hebben daar zou ik het niet voor overslaan! En als je niet wilt verraden dat je zwanger bent zeg je dat je de vorige keer last hebt gehad van de rauwe vis en het dus nu alleen bij andere dingetjes houd
Beenham kan wel toch, dat is toch gewoon gaar? Net als gewone ham voor op brood? Tijdje terug beenham gemaakt nog...
Volgens mij gaat dat alleen om overmatig gebruik, dat je dus geen potje kaneel per dag leeg moet eten
Volgens mij is het allemaal psychisch. Juist omdat we het niet mogen krijgen we er trek in. Man, wat heb ik trek in een broodje zalm of rosbief 😉 terwijl ik dat normaal niet dagelijks of wekelijks eet. Kaneel mag gewoon hoor, maar inderdaad geen hele pot per dag!
De laatste weken van de zwangerschap had ik dit ook.. En had ook een lijstje bijgehouden met dingen die ik gewoon moest eten!. Vooral leverworst, biefstuk (Rose), wijntje!, tonijn. 3x raden wat ik de eerst volgende dag na de bevalling gedaan heb..... 's morgens en 's middags brood met tonijn gegeten. Avond eten biefstuk met aardappels, groente en een wijntje. En laat op de avond leverworst stukjes. Maar het is het echt waard om bepaalde producten te laten liggen tijdens de zwangerschap...
Ik krijg na de bevalling een heel pakket met filet americain, rosbief, carpaccio en biefstuk. Soort van I survived a pregnancy pakket hahaha. Kijk er echt naar uit! Sushi heb ik overigens ook regelmatig gegeten, bij sumo staat op de kaart aangegeven welke gerechtjes geschikt zijn voor zwangere vrouwen .
Ja dat komt me heel bekend voor ik nam wel eens filet American en ossenworst en nu wil ik bijna niks anders meer hihi
Herkenbaar, ik heb zooo'n trek in carpaccio! Uit eten vind ik ook helemaal niet leuk wanneer je zwanger bent, alles wat ik echt lekker vind mag ik niet!