20 weken zwanger en weer gaan roken!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by SmMy, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SmMy

SmMy Actief lid

May 3, 2012
    223
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben nu 20 weken zwanger en heb de hele zwangerschap niet gerookt tot 2 weken geleden het begon met 1 of 2 sigaretje op een dag en nu al 3 tot 4 en soms 5 gewoon weer verslaafd dus voel me zo schuldig maar heb weet niet meer hoe ik de moed vind om er weer van af te blijven! Mijn vraag is heeft iemand n hier ervaring mee of een eigen verhaal ! En tips voor mij de mensen om mij heen zzeggen die paar sigaretje kunnen echt geen kwaat dus steun heb ik daar ook niet echt aan!

2. weet je wat het is.. iedereen heeft altijd overal een oordeel over..
    laat iedereen in zijn of haar waarde! het is jou lichaam en jou kindje.. als jij rookt dan rook jij.. klaar toch? mensen vinden toch dat ze zich allemaal maar met je mogen bemoeien omdat je zwanger bent.. erg vermoeiend.

ik zie mensen softijsjes eten, broodje filet american, zag met kdag zelfs een zwangere wijn drinken.. mensen die halve leverworsten per dag opeten. tegenwoordig mag je als je het zo bekijkt helemaal niks meer.
    zolang je beeb het goed doet en goed groeit moet jij toch weten of je een sigaretje rookt?
    tuurlijk iedereen weet dat t slecht is, maar dat zijn al die andere dingen ook..
    commentaar krijg je toch wel.. wat je ook doet.. dus ik zou zeggen geniet lekker van wat jij zelf wilt en denkt dat goed is toch :D

3. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

Apr 29, 2013
    520
    8
    18
    Ik rookte ook voordat ik zwanger werd en dacht hoe ga ik dat ooit kunnen laten.

Wat mij hielp was om gewoon te denken het is slecht voor de baby dus ik doe het niet (tuurlijk zijn er zoveel dingen slecht maar dat vind ik geen excuus).
    Het is jouw keuze en ik veroordeel je ook niet maar wat als er straks iets met je kindje is, dan blijf je denk ik altijd denken wat als ik niet gerookt had?

En ik heb ook weleens zin in een sigaretje en een wijntje maar van de andere kant, het zijn maar 9 maanden.

4. SmMy

SmMy Actief lid

May 3, 2012
    223
    0
    0
    Jaa idd is ook zo mensen bemoeien zich graag met anderen! Waardoor we zelf een schuld gevoel krijgen! Zolang het geen hele pakjes per dag worden! Maar toch maakt het me een beetje bang altijd met wat nou als! Heb 10 jaar lang altijd gerookt en voelde me heel sterk toen ik gestopt was! En die kracht ga ik wel weer proberen terug te vinden of het nu vandaag is of volgende maand! Iedergeval bedankt voor je antwoord!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Weet je wat misschien kan helpen? De uitzending van 4 handen op 1 buik van BNN bekijken via uitzendinggemist.nl en dan de aflevering dat ze terug kijken hoe het nu met iedereen is. Daar zit een gynaecoloog bij die uitlegt hoe het werkt en wat het effect is. Misschien dat dit jou over de streep kan trekken om toch te stoppen want ik vond dat best heftig!

6. tuurlijk denk je dat dan.. je gaat als er iets mis is een schuldige zoeken.. in wat je zelf eet/drinkt/doet.

ik heb 4 keer een miskraam gehad.. bij alle keren dat ik zwanger was was ik accuut gestopt met roken, slikte ik vitaminepillen bij de vleet. at ik geen leverproducten meer.. deed alles om zo gezond mogelijk te zijn. en toch ging het elke keer mis.
    Dit keer was ik zwanger en heb ik ook af en toe gerookt. (nee zeker geen hele pakjes) eet ik ook af en toe een boterham met een leverproduct. (oke eet geen filet american) drinken doe ik dan weer niet. want dat vind ik voor mij persoonlijk dan weer not done.. maar zo heeft iedereen zon of haar mening over bepaalde producten.
    het is meer als er iets mis is met je kindje dat je gaat twijfelen aan jezelf.. maar wat als je dat allemaal niet doet en er is iets mis??

7. Willie32

Willie32 Actief lid

Dec 2, 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Dus je hebt het 14 weken kunnen laten?

Stel jezelf dan de vraag waarom je het nu weer nodig had....
    Misschien helpt het je

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@Marieke: ze wil er juist graag weer mee stoppen en schrijft zelfs in haar laatste zin dat ze geen steun heeft aan mensen die zeggen dat een sigaretje geen kwaad kan. Dat doe jij dus eigenlijk nu ook!

Ze wil graag tips hoe ze er vanaf kan blijven omdat ze eigenlijk niet WIL roken!

TS:heb geen tips voor je. Heb zelf nooit gerookt. Maar elke sigaret die je per dag minder rookt, is weer een goede stap voorwaarts.

Misschien dat een ex-roker hier advies voor je heeft?

9. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
  10. ik zeg niet dat t geen kwaad kan.. goed is t niet haha

mja ik heb verder geen tips om er vanaf te komen.. dan zou ik idd ook zeggen.. wat was je drive om er toen wel mee te stoppen.. probeer die drive dan weer te vinden..

11. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Ze weet zelf ook dat het slecht is,

Voor elke roker ook ex rokers is het moeilijk!
    Probeer eens voor elke behoefte aan een sigaret bv een wortel of iets anders wat je lekker vind te nemen.

Je geeft al zelf aan dat je niet weet waarom je begonnen bent.
    Dus is een oplossing ook moeilijk te vinden.

Je zou dus als je behoefte heb aan een sigaret iets anders wat je erg lekker vind te nemen zoals ik al aangaf.

Dat je je schuldig voelt kan ik begrijpen, Maar je doet het niet met opzet!

Succes!

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Misschien handig een gesprek met je vk te hebben over de eventuele gevolgen?
    Goed is het natuurlijk niet voor je kindje.

Verder er zijn meer zwangere die wel dingen doen die niet mogen. Maar stel je dan de vraag wil jij het risico lopen dat je je kindje iets aandoet of oploopt.

Ik snap dat het moeilijk is. Ik heb jaren lang 30 sigaretten per dag gerookt. Ik heb in 2008 de pil eruit gedaan en de sigaretten erbij.

Het was 2 dagen heel zwaar maar daarna nooit geen peuk meer aangeraakt.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb nooit gerookt maar ik vond de uitleg wat een sigaret doet met een ongeboren baby erg heftig misschien dat dit je echt kan overtuigen/motiveren om het pakje toch uit het raam te gooien. ....

14. SmMy

SmMy Actief lid

May 3, 2012
    223
    0
    0
    Fijn dat iedereen zo mee denkt net mij! Hrt zet me zekker allemaal verder aan het denken! Ik wil idd stoppen! En het moet gewoon ben zo goed bezig geweest inderdaad dat gevoel ga ik gewoon weer proberen terug te pakken! Moet morgen een lange dag werken dus dat wordt de eerste dag dat ik zekker niet meer gaat roken roken oo het werk vind ik al zo verschrikkelijk dus dat is een goed begin! Vandaag ga ik afleiding zoeken poetsen in huis haha goeie bezigheid! En die aflevering ga ik okk zekker even terug kijken vanavond!

15. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb helaas geen tips voor je.
    Wil alleen even zeggen: respect hoor, dat je er zo eerlijk voor uit komt en zo openstaat voor advies.
    Ik wens je dan ook heel veel doorzettingsvermogen en succes!!:)

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Heel goed dat je aangeeft er weer vanaf te willen en ik hoop echt dat het je lukt. Laat je even weten wat je er van vond? En veel sterkte!

17. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Idd, kijk even die aflevering van 4 handen op 1 buik! Ik schrok echt van het idee dat je kindje, als jij rookt, moet ademen door een rietje (bij wijze van).. Heb dat zelf ook even geprobeerd maar dat is echt niet fijn en dan besef je zelf ook wat je je kindje aandoet zm.. Dat zijn wel echte eye openers hoor! Niet dat ik zelf rook maar kom wel vaak in een omgeving waar veel gerookt word en nu dus een stuk minder aangezien ik dat rietje maar beangstigend vond haha!

18. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

Apr 29, 2013
    520
    8
    18

Dan hoef je iig niet de schuld bij jezelf -terecht of onterecht - te leggen!

19. sepherine

sepherine Niet meer actief

Ik heb tot 2 weken geleden ook gerookt . Pakje op en geen nieuwe gehaald hoe moeilijk ook ... Nu geen meer aangeraakt en rookte toch echt bijna twee pakjes per dag voor ik zwanger was en zeve sigarette terwijl ik zwanger was ... Het is moeilijk helaas maar wel veeel gezonder ook voor jou !!
    Succes

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Dan hoef je jezelf in ieder geval niets te verwijten...

Share This Page