ik wil ook borstvoeding gaan geven, maar zodra ik weer ga werken 13 wk na de bevalling, wil ik overstappen naar de fles. Dit omdat ik geen " gedoe" wil met het afkolven etc.
Ik weet wat een ontzettend mooie ervaring borstvoeding geven is, zelfs na 3 maanden ft kolven voor ons prematuurtje. Ik ga dus zeker weer borstvoeding geven. Voor de twijfelaars, gewoon beginnen, stoppen kan altijd nog en je hoeft natuurlijk niet open en bloot in het openbaar de voeden als je dat niet wilt.
Hier bij de 1e begonnen met BV. Was het niet van plan maar heb me laten beinvloeden (lees, schuldgevoel aan laten praten) door kraam, mensn van internet enz. Ik vond het HELEMAAL niets. Verschrikkelijk. Voelde er ook niks bij. Lag elke keer gespannen te wachten tot ze weer moest eten. 2 nachten kwam ze heeel veel. Ik was na zware bevalling kapot. Hierna kreeg ze een suikerdip en bleek ze op het randje van geboortegewciht te zitten. Kreeg advies afkolven en gevn naast BV, of BV icm FV te geven. Kolven naat BV, now way. Gekozen voor FV en er ging echt een opluching door me heen. Dit vond ik leuk. Mama rustig en kind rustig. Kind kwam niet meer elk uur en groeide weer. En echt, ik heb het niet gemist. Ook geen "gedoe" met flesjes en krijsend kind of wat dan ook zoals sommige BV mama's beweren. Koste me nauwelijks tijd en stond allemaal klaar naast mn bed. En dan nog, dat had ik er graaaag voor over. Ook echt geen mindere band. Echt zo'n onzin. Ook met FV heb je een momentje tussen jouw en je kindje incl huid op huid contact als je dat wil. Bij de volgende kies ik voor FV. Hoogstens de 1e dagen BV maar absoluut niet langer. Ik voel me er nie orettig bij en ik zal ook nooit in he openbaar gaan voeden of in aanwezigheid van anderen. Ik kan met FV gaan en staan waar ik wil. Voel me dus een stuk vrijer... (wat pro-BV dus zeggen over het geven van BV). Ieder zn ding. Liever een ongestrestpste FV mama dan een gestresste BV mama
Bij twijfel zou ik het proberen, al het helaas wel zo dat BV pas echt leuk wordt na een maand of wat. Althans dat is mijn beleving. Bij mijn eerste 2 ben ik na een maand of drie gestopt, nu bij mijn derde geef ik al 9 maanden BV. Dat had ik echt nooit verwacht, heb de eerste vier maanden zo ongeveer iedere (wakkere) nacht gedacht: morgen haal ik FV Maar heel erg fijn dus en zeker bijzonder voor het contact met je kindje. Overigens vind ik BV een hoop meer gedoe dan FV hoor. Dat busje melkpoeder en die fles gekookt water ging makkelijker mee dan dat een ik discreet de boob kan geven en ik loop soms zo ongeveer een nekhernia door mn baby te voeden op een terrasstoeltje.. kortom; als je je als moeder er maar goed bij voelt, dat is echt het belangrijkste!
Ik ga gewoon weer bv geven ik heb ondertussen 4 jaar ervaring en ik zou het niet willen missen. Het moment dat je kindje geboren is bij je ligt en op een gegeven moment naar je borst toe kruipt en je tepel zoekt. Zo bijzonder. Ik kan en wil dat niet missen.
Het moment dat je kindje geboren is bij je ligt en op een gegeven moment naar je borst toe kruipt en je tepel zoekt. Zo bijzonder. Ik kan en wil dat niet missen.[/QUOTE] ja dat is prachtig.. echt de natuur, zo intens en puur.. ook nu nog vind ik, als mn meisje 's nachts naar me zoekt en zo aanhapt.. eigenlijk gewoon het mooiste wat er is om zo samen te zijn en je kindje te kunnen geven wat ze nodig heeft En dat te bedenken dat ik voor de geboorte van mijn 1e kindje ervan overtuigd was NOOIT bv te gaan geven
Met zo'n insteek ga je het helaas niet redden. Bv moet je 100% achter staan, jezelf GOED inlezen/informeren. En in het begin je goed laten begeleiden en 100% dedicated mee bezig zijn. Bij twijfel of zo'n idee van ik zie het wel lukt het gewoon niet. Ik spreek uit ervaring en heb dit ook van dichtbij bij andere mama's gezien.
Heb net als meerdere dames hier een borstoperatie gehad. Wilde als het kon wel bv geven maar na informeren bij het ziekenhuis waar ik destijds geopereerd heb, besloten om het niet te doen. Ik kreeg te horen dat met de manier van opereren en de hoeveelheid verwijderd weefsel de kans wel erg klein was dat het zou lukken. Uiteindelijk gekozen voor kv, heb na de bevalling naiwelijks stuwing gehad, er gebeurde gewoon niks. Kv vind ik verder weinig gedoe maar ik heb het niet om de specifieke voor- of nadelen gedaan maar omdat ik niet her gevoel had dat ik kon kiezen. Als ik de keuze wle had gehad, had ik het wel geprobeerd, maar zonder veel verwachtingen, dus met de optie van kv achter de hand. Koste wat kost doorgaan lijkt me ook niet goed.
Ik ga zeker BV proberen! Het is in mijn ogen een natuurlijke keuze... Moedernatuur heeft ons zo gemaakt, en wat een wonder lijkt t me, ons kindje te laten groeien op mijn melk! Daarnaast heb je t overal bij, altijd op temperatuur en kost t niets! Maar goed, dat klinkt prachtig... Ik ben ook wel weer zo pragmatisch ingesteld, dat als t niet lukt, ik ga kolven of voor de fles kies. Ik vind flesmama's zeker geen slechte mama's, die hele discussie daar word ik ook erg moe eerlijk gezegd! Je voedt je kind, dat is toch het belangrijkste!
Welnee joh, het heeft toch niets met goed of slecht te maken, zolang je kind maar te eten geeft En ik denk dat je prima kan denken: gewoon proberen en als het niet lukt is het jammer. Maar dat is mijn ervaring: geen 100% toewijding etc gehad, maar de combi tussen mn boob en mn babies verliep geheel vanzelf, dat kan dus ook. (maar dit nam niet weg dat ik het zelf fysiek best zwaar vond)
Ik ga ook bv geven! Wel na alle verschrikkelijke nachtmerries te hebben doorstaan, en positief blijven denken! Vind het nog steeds een beetje eng, maar stukje bij beetje begin ik er steeds meer zin in te krijgen! En idd.. Als het niet lukt dan ga ik over op fv! Ik ben al lang blij dat ik er nu zo luchtig over kan denken!
Mijn dochter is inmiddels 7,5 maand en heeft tot 6 maanden eigenlijk fulltime bv gekregen. Live of uit flesje. Toen ben ik overgegaan naar flesvoeding. 3 x flesvoeding en 1 bv, daarna weer 2 bv en 2 fven vandaag heeft ze weer alleen bv gehad. Vind dat echt een stuk makkelijker en geniet er ontzettend van. Oke, ze krijgt alleen voor de nacht een flesje kv met pap, want op mijn bv slaapt ze ook niet door, maar verder wil ik dus toch weer over op alleen bv. Beide opties zijn goed. Waar jij je maar goed bij voelt. Moet ook zeggen dat ik geen problemen heb gehad. Bv kwam direct goed op gang, geen stuwing, geen ontstekingen, geen kloofjes, mijn dochter is een natuurtalentje, dus heb daar niks over te klagen. Succes met de keuze, maar bedenk wel dat je wel kan over stappen van bv naar kv, maar andersom niet.
Zonder een reactie te lezen: Er komt weinig bij kijken.. problemen; schakel een lactatiekundige in. CB, HA ect. weten niets of weinig va bv. Bijna elke vrouw is in staat haar kind te voeden. Maar door gekloot in ziekenhuizen of half ingelichte kraamverzorgers gaat het vaak mis. Gevolg:schuldgevoel, baby op melkpoeder. Hoor je op dag drie nog geen *slokslokslok* bij je kindje, zoek dan hulp. Met elke dag langer wachten maak je het moeilijker. Hulp is fijn! En het is zoooo makkelijk! Slaap bijna alle nachten door. Kindje ligt gewoon in bed, en als ik *nomnom* hoor, leg ik haar aan. Niemand hoeft het bed uit, of zelfs maar op te staan. Mijn eerste is na 4 weken kolven ook aan de fles gegaan want door een zware bevalling weigerde ze de tiet. Ze is slim, sterk.... alles! Geen pleidooi tegen melkpoeder. De moderne geneeskunde / maatschappij is hier naar mijn idee grotendeels debet aan...Maar als het kan: doe het. En als het niet lukt: roep om hulp, van ervaren mama's die ook de problemen kennen, of van LLL.... Is allemaal gratis en zo waardevol! laat je niet afschepen met ''geef maar een flesje''.