Pijn bij het zitten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roeska123, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Ik had het al eerder wel wat, maar nu sinds gisteren eigenlijk steeds aanwezig.
    Mijn zitbotten in mijn billen doen pijn...Vooral links.
    Steeds als ik ga zitten, of verzitten en zelfs 's nachts bij het omdraaien heb ik er last van.
    Het is net spierpijn, maar ik zou niet weten waarvan. Ik heb geen rare dingen gedaan.

Is er iemand die dit herkent?

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb er ook last van. Bij mij helpt het om op zo'n yogabal te zitten. Nog een tip: ga eens 5 à 10 minuten op een harde stoel zitten met een tennisbal onder je perineum (dat is het gedeelte tussen vagina en anus). Klinkt heel gek natuurlijk, maar bij mij helpt het!
    Verder rustig aan, niet te lang in dezelfe houding, af en toe even de benen strekken en dan wat bekken- en onderrug- oefeningen doen... En af en toe een lekker verwarmd kersenpitkussen tegen je onderrug.

Het is bij mij niet over, maar dankzij deze maatregelen wel goed hanteerbaar. Ik kan nog goed uit de voeten en slaap nog behoorlijk redelijk, en ik ben toch al bijna 36 weken zwanger!

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Bekkenbodem!

Niet zo knijpen van onder. En gaan zitten op een kersenpitkussen.... warm wel te verstaan. Netzo als een broedkip ;)

Tennisbal tegen perineum is best stevig :D ik zou dat niet fijn vinden.

Als je klachten blijven naar de bekkenfysio!

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    bedankt voor de reacties en de tips. ik ga het proberen.

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @ dotjepk: klinkt niet lekker he? En toch heeft het mij geholpen!

@ Roeska: succes! Laat je weten of er iets tussen zit wat helpt?

6. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum

Haha, echt niet. Maar ik geloof zeker dat het heeft geholpen. Maar ff nieuwsgierig, leg je de tennisbal op een harde keukenstoel of op de bank? Gevoelsmatig ;) zit daar wel verschil in. En even oneerbiedig, de vlezigheid van je zit vlak speelt ook mee:D

Roeska, ik ben ook benieuwd ;)

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ben begonnen met de tennisbal op een normale bank, omdat ik het idee ook wel heftig vond. Tegenwoordig leg ik hem of op een normale bank/stoel, of soms op een keukenstoel.

Over vlezigheid: vóór mijn zwangerschap woog ik iets onder de 60 kilo bij een lengte van 1.72 m. Slank dus. Inmiddels weeg ik 76, dus ook het zitvlak heeft zich achter mijn rug wat uitgebreid. :D

Maarre, de tennisbal is bedoeld om het perineum wat te ontspannen. Dat het bij mij helpt, is dus waarschijnlijk een teken dat ik iets te veel spierspanning heb daar!

Deel Deze Pagina