Borstvoeding of toch fles

Discussion in 'Borstvoeding' started by 1982Ikke1982, Feb 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Haha, nee, dat was ik niet

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113

Probeer borstvoeding eens. Ik vind t echt heeel leuk. Prachtig om te zien hoe je kindje buiten hè buik alleen op jouw melk groeit.

1982Ikke1982 likes this.
  3. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,131
    2,961
    113
    Female
    ik was pas 21 toen ik voor het eerst moeder werd, en hoorde om me heen zoveel verhalen over tepelkloven, niet genoeg voeding hebben. Dat ik klakkeloos voor flesvoeding koos.
    De tweede kreeg ook de fles. Toen ik 35 was en in verwachting was, zei mijn huidige man dat hij het toch wel heel bijzonder zou vinden als ik borstvoeding wilde proberen. En toen dacht ik ook, tja waarom ook niet, ik kan er helemaal niet zelf over oordelen als ik het niet geprobeerd heb. Toen onze jongste geboren werd, en hij op mijn buik lag, ging hij binnen de twee minuten opzoek naar mijn borst. Hij snuffelde wat en hapte zo aan.. Ik vond dat zo bijzonder!!
    De eerste 6 tot 8 weken is het echt hard werken die voedingen, ik heb tepelkloven gehad, huilend gevoed, maar ik bleef het zo bijzonder vinden als ik de kleine aan de borst had.
    In het begin duren de voedingen lang, en ik gaf voeding op verzoek, dus meestal om de 3 uur in het begin, dan was ik na 45 minuten klaar met (beide borsten) voeden en verschonen, en 2 uur later kwam hij weer..
    Ze krijgen ook regeldagen, dan willen ze elk uur wel aan de borst en dat zorgt ervoor dat je productie omhoog schiet, omdat ze steeds meer gaan drinken.
    En dan ineens na een week of 6/8 loopt het als een trein. De kleine heeft dan veel meer kracht om te drinken en is zo klaar.
    Ik heb 8 maanden echt aan de borst gevoed, toen ging hij bijten!! met zn doorkomende tanden en ben ik fulltime gaan kolven en via de fles geven.
    To 1 jaar borstvoeding gegeven, en het voelde heel goed.

Nu heb ik er min of meer spijt van dat ik bij de eerste 2 kinderen het niet eens geprobeerd heb. Maarja dat verander je niet meer.
    Ik vind het iets heel moois, en raad je zeker aan om het te proberen, en het ook echt een kans te geven.
    Als je niet wilt voeden als er visite is, trek je je toch terug in de slaapkamer, deed ik (afhankelijk van welke visite er was) ook hoor.
    En voeden in het openbaar, als je dat lastig vindt, er is altijd wel een rustig plekje of iets waar je je terug kunt trekken oid.

Ik zou het proberen;)

Share This Page