Mijn man ziet gelukkig de voordelen van borstvoeding. Lijkt me wel moeilijk als je daarin niet gesteund wordt. Borstvoeden voelt voor mij als intiem, even 'knuffelen' met je baby. Naar hem/haar kijken. Bij de eerste vond ik het wel pijnlijk af en toe. Maar nu bij de tweede gelukkig geen last meer van. Wel ben ik niet heel vrij met borstvoeden, ik ga eigenlijk altijd even naar boven als we visite hebben. En in het openbaar zal ik het ook nooit doen. Dat vind ik persoonlijk wel het lastige eraan. Overigens geef ik ook 1 keer per dag een flesje met kunstvoeding. Puur om haar te laten wennen aan een flesje. Kolven doe ik niet. Vind het een mooie gedachte dat mijn lichaam de baby laat groeien.
Voor mij is bv begonnen als een vanzelfsprekendheid. Ik bedoel, je hebt die borsten niet voor niets... gelukkig heb ik dan ook tot dusver een redelijk goede bv periode gehad, op maandelijkse productiedips en 1× spruw na. Mijn zoontje en ik genieten samen van de bv momentjes, ik wel een stuk minder tijdens de nachtvoedingen, haha! Maar magisch...nee dat is het niet voor mij.Het is zo verrekte makkelijk om mee te troosten en je hoeft nooit bang te zijn dat je aan je limiet zit van de dag. Het enige dat ik vervloek is het kolven, had van mij echt niet gehoeven. Mijn vriend en ik hadden het toevallig laatst over hoe lang ik bv blijf geven. Hij vindt dat ik het jaar af 'moet' maken en steunt me waar hij kan. Voor mezelf heb ik een jaar als doel gesteld, maar ik volg het liefst mijn zoon hierin. We zien wel hoe het loopt
Ik vind borstvoeding vooral gewoon gewoon Hoewel er natuurlijk ook wel zwijmelmomenten zijn. Je hebt een baby, baby heeft melk nodig, je borsten maken melk.* Het zou voor mij volslagen onlogisch voelen om dan een fles met bewerkte koemelk te gaan geven. * Disclaimer: dit is een oversimplificatie.
Het voelt voor mij ook als vanzelfsprekend en natuurlijk, normaal om borstvoeding te geven. Wel herken ik het zalige gevoel tijdens het drinken niet, ik voel me eerder eventjes down soms wanneer de melk toeschiet, zal wel iets hormonaals zijn denk ik, vind het ook wel belangrijk dat er rust is om me heen als ik bv geef. Ik kijk ook niet echt uit naar de bv-momenten, het hoort er gewoon bij. Als het dan even wat moeilijker gaat (bv bij pijnlijke stuwing, of tijdens een sprong wanneer ze continu aan de borst wil hangen) dan zou mijn vriend me eerder aanmoedigen om te stoppen, maar ik kan het niet over mijn hart krijgen. Hij steunt me hier overigens wel in, al maakt het voor hem niet echt veel uit denk ik. Ik ben wel erg trots dat mijn dochter goed groeit op mijn melk en het prima stelt. Ze weegt 7 kg (is 3,5 mnd). Ik ga nog eventjes door tot 6 maanden. Mijn andere dochter kreeg 11 maanden bv. Mijn grootste motivatie is, los van het feit dat het iets heel natuurlijks is, dat het een prima troostmiddel is, altijd klaar, en niet onbelangrijk: het kost niks. Een doos Nutrilon1 kost hier 16 euro (in BE), was vergeten hoe duur het wel is.
Hier ook eentje 7kg met net 3 maand. Hoop het hier minimaal tot 6 maanden vol te houden. Ik vind het echt enorm mooi een baby aan de borst. Ik kan niet wachten als hij een half jaar is, als hij dan nogsteeds af en toe drinkt, om toch een paar fotos te maken als hij wat ouder is. Grote baby aan de borst.
Ik vond het echt fantastisch, ik heb uiteindelijk 14 maanden gevoed. En nu verheug ik me er al op om het allemaal weer te gaan beleven Nu was ik ook gezegend met een super productie (had er ook wel 2 kunnen voeden) en heb werkelijk nooit iets gehad, geen kloven, geen spruw, geen borstontsteking niets. Mijn man vond het allemaal prima, hij hoefde er niet uit s nachts en t liep als een trein. Echt een super periode! kan het iedereen aanraden!
Mijn man en ik hebben het er niet echt over gehad of we bv of fv zouden geven. Wij vonden bv vanzelfsprekend. Gelukkig liep hier bv vanaf het begin goed en nooit een klachten. Heb wel eens getwijfeld of ik genoeg productie had en twee keer een bobbel gehad die binnen een week voorbij waren. In het begin natuurlijk wat last van stuwing. Maar ik vind het heerlijk als onze dochter drinkt bij mij, en het doet me zo goed dat Ze er zo goed op groeit! Vind het heerlijk om dan naar haar te kijken en het is echt ons moment. Nu is het natuurlijk ook makkelijk, want overal waar je komt kan je gelijk bv geven (ben dat wel ingegroeid om het overal te doen). En je hebt het zo bij de hand. Soms is het wat vervelend als je net lekker bezig bent met opruimen enz. Maar zodra ze drinkt is alles goed! Doe het nu 9 maand en wil nog lang niet stoppen want het voelt goed en vertrouwd!
Mijn man vind het ook heel mooi als ze drinkt. Dan is hij zo blij en zegt hij wat is dat toch mooi hea en dat dat zo mooi kan! Zegt hij tegen iedereen haha
Hier vind ik het ook heel natuurlijk om BV te geven... Bij dochter bijna 8 mnd gevoed en dat zou ik nu ook weer minimaal willen halen. Het voeden gaat nu ook een stuk relaxter. Bijzonder vind ik het af en toe wel dat hij zo goed groeit (ook in vergelijking met dochter) met zijn 6800gr bij 3.5mnd... ben ik zeker trots op! Papa vindt het allemaal prima... Laat de keuze eigenlijk aan mij!