Voedingsarmband

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nelly, Mar 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik wil graag een voedingsarmband aanschaffen, maar ik kan er geen naar mijn zin vinden. Dus wil ik die nu zelf gaan maken.
    Alleen is mij niet duidelijk hoeveel kraaltjes er aan de uiteinden zitten na de laatste cijfers.

Weet iemand dat?
    Alvast bedankt!

Groetjes,
    Nelly

2. Female

Female Niet meer actief

Wat is een voedinsarmband....?

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dat is een bandje wat je om je arm kan doen, daaraan kun je dan zien aan welke kant je het laatst gevoed hebt en vaak ook hoe laat. Er zat er 1 in mijn pakket van de kraamzorg, glow-in-the-dark en al :) Daar zat een schuifje op wat je op de laatste tijd kunt zetten. Ik vond het wel handig, vergat het altijd.

@Nelly: als je mijn armband wilt overnemen (gebruiken :) ) moet je maar even pb'en. Ik gebruik hem toch niet meer.

Groetjes Rosa

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    kun je toch ook net zo goed een andere leuke armband kopen, en deze "wisselen" zoals je de bv armband zou moeten wisselen... ;)

wel een leuk "goed" idee trouwens wat voor de bedenker in ieder geval een leuk zakcentje zal opleveren... ;)

ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord... :D

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Smoekie, op zo'n bv armband zitten meer dingetjes, hoe laat de laatste voeding was, hoeveel voedingen je kindje heeft gehad en dus welke kant. Lijkt me wel lastig met een simpel armbandje, er moeten toch iets van verwisselbare bedels op zitten.
    Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar ik moet maar gewoon meer onthouden vind ik. En anders maar gewoon wat doen ;).

6. Niet meer actief

Een van onze novembermama's maakt deze ook, ook voor liefhebbers. Ze heet Amaranta, ik zal haar wel even hiernaartoe sturen ;)

7. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    bedankt joldeg
    Info via de pb
    (overigens maak ik ze op verzoek dus bijna altijd naar wens van de mama)

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Rosa: lief dat je je armband aanbiedt, maar heb nu eenmaal een idee in mijn kop zitten en dat moet dan ook precies zo gebeuren! Erg he! :oops: Hihi... :)

@Joldeg: tenx, dat je amaranta getipt hebt! :D

@amaranta: ik ben eerder al jouw site tegengekomen en leuke voorbeelden gezien, maar ik wil die armband toch graag zelf maken. Mocht het niet lukken, wil ik er wel eentje bij je bestellen. ;)

Maarre... Als iemand dus weet hoeveel kraaltjes er aan de uiteinden zitten, hoor ik het graag...

9. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    hangt er van af hoeveel kralen je steeds tussen de cijfers wilt
    als je 3 kralen tussen de cijfers hebt, dan komen er 2 op het einde
    als je uitgaat van 4 kralen tussen de cijfers dan komen er 3 op het einde

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij vier kralen tussen de cijfers, drie op de uiteinden... Ow, da's eigenlijk wel logisch jah... Anders zou je bijvoorbeeld op half een geen hangertje kunnen plaatsen. ](*,)

Pfff... wat kan ik af en toe toch lekker mutsen! :)

TENX!

11. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    en vooraan komt er 1

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    oh ok, dat wist ik dus niet ,dacht dat het gewoon een "iets apartere" armband was om te onthouden aan welke kant je voor het laatst gegeven had, zoals ik vroeger met een veiligheidsspeld werkte aan mijn bh om het te onthouden...

wist niet dat je met zo'n armband ook kon zien wanneer je voor het laatst eten had gegeven e.d.....

wel een leuk idee in ieder geval, zowieso als je alleen maar "problemen" hebt met het onthouden van de laatste borstkant... ;)

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Op Annabels kamer heb ik een kladblok liggen, waarin ik nog steeds de borstvoedingen en de luiers bijhoud... :( Als ik beneden ga voeden, ben ik alweer vergeten welke borst ik als laatste had aangeboden. :oops:
    Ach, je lichaam moet toch ook 9 maanden ontzwangeren? Dan heb ik dus gewoon last van verlate zwangerschapsdementie, toch? :) :) :)
    Maar een voedingsarmband is dan wel handig. Hoef ik mijn man ook niet telkens naar boven te sturen om te kijken welke borst aan de beurt is! ;)

Zo'n armband kan je trouwens gebruiken als je medicijnen op bepaalde tijden moet innemen.

Share This Page