Cyclus komt weer op gang?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Djennaa, Jun 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Ik vroeg me het volgende af ;

Ons zoontje is nu dik 3 maand oud, en het vloeien is al lang en breed over.

Vorige wk woensdag verloor ik na wat 'gezelligheid' met mijn man wat lichtroze slijm (sorry voor de details) De vrijdag en zaterdag die volgden had ik een klein beetje bruinverlies. Ik ging er vanuit dat ik ongesteld werd, maar daar is het bij gebleven :( Wel wat rare buikpijntjes, een humeur waar je U tegen zegt, en lage rugpijn. Ben over t algemeen lamlendig en niet in mijn doen. Herkent iemand dit als je cyclus die weer op gang komt? Hoe begon bij jullie je menstruatie, was deze meteen weer volwaardig of kwam het mondjesmaat?

Ik dacht eerst dat ik misschien zwanger was, want voelde me even lamlendig bij mijn eerste zwangerschap, maar heb gister avond een kvtestje gedaan en die was negatief.

Ik voed trouwens volledig op verzoek, wat neerkomt op minimaal 10, maar meestal 11/12x per 24 uur. En nu ik toch jullie aandacht heb ;) Zijn dat (te)veel voedingen? Ik voel me er zelf prima bij, hij zal het wel nodig hebben. Maar krijg uit mijn omgeving zulke rare reacties. Zelfs de kinderarts en het consultatiebureau vinden dat ik het aantal voedingen moet proberen terug te brengen.

Graag hoor ik van jullie!

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik weet echt niet meer hoe mijn menstruatie de vorige keer op gang is gekomen en heb nu nog niks gemerkt.. 3,5 maand is wel een mooi moment voor je cyclus om weer op gang te komen. Wellicht is het hierbij gebleven omdat je volledige bv geeft?

Wat betreft die voedingen, tsja, dokteren en CB vinden dat inderdaad al vrij snel teveel voedingen. De reden hierachter is dat ze vinden dat je volledige voedingen moet geven en niet telkens kleine slokjes. Daarom adviseren ze als je kindje binnen 2,5 uur komt, om eerst te kijken of je hem tevreden kan stellen met iets anders: speentje, knuffel, nog een keer in slaap wiegen etc. Als hij dan tevreden is, prima. Zo niet, dan aanleggen. Maar ik ken genoeg vrouwen die bij de eerste kik aanleggen en zo inderdaad op 11/12 voedingen komen.

Het is persoonlijk niet mijn ding, dus ja, ik vind het veel. Ik voedde ook op verzoek en ik zat met 3 maanden op 5/6 voedingen en met de oudste zat ik met 7 weken al op 5 voedingen. Maar ieder zijn ding. Als jij je er lekker bij voelt, dan moet je je gewoon niks aantrekken van anderen. Je eigen gevoel volgen is veel belangrijker.

3. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    #3 Djennaa, Jun 22, 2012
    Last edited: Jun 22, 2012
    Bedankt voor je reactie,

Heb nooit geweten dat die redenering er achter zat. Vond t zo'n raar advies, als hij dorst heeft moet hij toch drinken. Maar dat is het verhaal dus.

Wow 5/6 voedingen:( Hahaha daar kan ik me echt niks bij voorstellen.
    Zoonlief drinkt vanaf sochtends vroeg tot midden avond complete voedingen (hij drinkt dan netjes 2 kanten leeg) vanaf midden avond tot sochtends vroeg drinkt hij maar aan 1 kant. Hij is dan of te slaperig, of hij is klaar na 1 kant. Hij word snachts netjes om de 2,5 uur wakker. Als hij maar aan een kant heeft gedronken en ik dring aan op de andere kant, dan is dat hem teveel een gaat hij spugen. Overdag lukt het me vaak wel om wat langer te rekken tussendoor. Kom vandaag weer op 10 voedingen uit. Maar het avond en nacht patroon is moeilijk te doorbreken.

Mag ik vragen hoe jij dat hebt aangepakt?

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Joh niet druk maken om die voedingen! Het is echt niet raar hoor! Sommige kindjes laten zich wat makkelijker sturen maar hier tot 1 jaar gewoon op verzoek gegeven en daarna wat gestuurd.
    Ik vind dat er ook niks mis is met een slokje tussendoor en hier s avonds de eerste maanden flink geclusterd.
    Ik zou de voedingen niet meer gaan tellen, gewoon voeden als hij aangeeft dat hij wil en genieten van de momenten dat je wat langer kunt slapen. Komt vanzelf!

Cyclus kwam hier met 5,5 maand op gang. Ze sliep toen s nachts lang door en had overdag met werk wat meer tijd tussen het kolven.
    Vanaf 6 maanden zaten we hier weer op veel voedingen en pas richting 1 werd het minder.

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Grappig, hier hetzelfde verhaal. Ik hoop ook dat het m'n cyclus is die eraan zit te komen. Zit helemaal niet lekker in m'n vel en zwanger hoop ik niet te zijn.
    Ik geef ook nog BV. Maar nu m'n dochter bijna een half jaar oud is zou het heel goed kunnen dat m'n eerste ongesteldheid eraan komt.

6. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    @red88, bedankt voor je berichtje! Ik probeer ook zo min mogelijk op de klok te kijken, en gewoon in zijn ritme mee te gaan. In het begin hield ik de voedingen bij in een boekje (omdat het drinken toen moeizaam ging) Maar daar ben ik meteen mee gestopt zodra het beter ging. Hij zal zelf wel het best weten wat hij nodig heeft, al zouden wat minder voedingen voor mijn rust wel fijn zijn. Ik wacht geduldig af, het word vanzelf anders :) Vind de nachtvoedingen gelukkig niet erg, hij is dan zo lief en helemaal 'zen' haha!

@Kusjesmama: Zit er een kans in dat je zwanger bent dan? Ik help je hopen dat je gewoon ongesteld word :). Wij willen graag nog een kindje, dus een cyclus of zwangerschap zijn beiden welkom ;)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je echt geen zorgen maken over de voedingen hoor. Het is echt niet zo dat het bij veel voedingen alleen maar 'slokjes tussendoor' zijn. Elke baby is anders. Mijn jongste dochter drinkt overdag en soms ook 's nachts om de 2 uur en dat zijn volledige voedingen. Ze duren wel maar 5 a 10 minuten, maar dat is altijd zo bij haar, bij mijn oudste trouwens ook.

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL

9. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    @Eylem, fijn te lezen dat ik niet de enigste ben met zown hongerlapje ;)
    Wat heb je trouwens een prachtige naam!

@Kusjesmama, weet je al wanneer je weer gaat testen? Of al ongesteld ondertussen? Ik ga nog een keertje sochtends testen, maar ga er voorlopig niet vanuit dat ik zwanger ben. Of ongesteld word, t heeft nogsteeds niet doorgezet. Wel wat buikpijntjes nog en erg moe, dus snap er geen zak van.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nog niet ongesteld... ga morgenochtend denk ik nog een testje doen.
    Hier ook nog last van m'n buik. En nog een aantal dingen die ik ook had bij m'n zwangerschap. Pfff ik vind het wel erg spannend hoor.
    Zou niet weten hoe het allemaal moet als ik zwanger blijk te zijn... het zal echt wel welkom zijn, maar de timing is niet zo best haha.
    Nou ja, de kans is zooooo klein.. het zal vast iets anders zijn.
    Wanneer ga jij testen?

11. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Misschien doe ik morgen ochtend met je mee ;)
    Kans is hier ook miniem. Maar dat dacht ik bij mijn eerste zwangerschap ook, en dat was na 1x raak ;)
    Hoop dat je een beetje slaapt vanacht! Ik lees het morgen wel.. Goodluck!

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Negatief :)
    En, heb jij nog een testje gedaan? Ben benieuwd!

13. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Fijn voor je! Hier ook negatief ;)

14. babyproject

babyproject Niet meer actief

Bij mij ging het vanzelf. Heb gewoon vanaf het begin goed gelet op de signalen en zo leerde ik vrij snel (althans, bij de oudste ging dat snel, bij de 2e duurde dit wel veel langer) wanneer ze wat wilde.

Ik denk dat mijn situatie anders is dan de jouwe en moeilijk toepasbaar. Mijn meisjes dronken lang en veel per voeding. Beide kanten. En lieten er vervolgens zelf een uur of 4 tussen en 's nachts iets langer. Dan kom je automatisch aan 5/6 voedingen... Toen ze nog nachtvoedingen kregen, dronken ze 's nachts trouwens ook maar 1 kant.

Jouw ventje drinkt zo te lezen ook veel per voeding, maar heeft duidelijk meer voedingen nodig denk ik?

Ik weet niet hoe je ervoor kunt zorgen dat hij 's nachts niet om de 2,5 uur komt. Misschien is het geen kwestie van honger, maar van te licht slapen of zuig/knuffelbehoefte? Slaapt hij in een eigen bedje? Toen onze 2e bij mij in bed sliep, kwam ze ook veel vaker in de nacht. De 2e helft vd nacht tot een uur of 10 zelfs clusteren... Wel knus, maar erg vermoeiend. Het ging beter toen zij wat lekkerder in de vel kwam en in haar eigen bedje ging slapen (wel nog steeds op 20 cm naast me).

Je kunt dingen proberen als een Puckababy om hem iets vaster te laten slapen. Of kijken of hij tevreden is als je hem een speentje of een knuffeldoekje geeft?

Ik wil je verder niet van je nachtvoedingen afhelpen hoor! Probeer even mee te denken... Zoals ik al eerder zei: als jij je er goed bij voelt, moet je je gewoon niks aantrekken van opmerkingen over de hoeveelheid voedingen. Ik vond het 's nachts ook heerlijk om haar tegen me aan te hebben als ze lekker relaxt aan het drinken was.

15. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    @babyproject,

Bedankt voor je reactie. De kleine man ligt meestal in zijn co-sleep bedje, en 'sochtends bij mij. Rond 5 uur is hij wakker en wil hij in zijn eigen bedje niet meer verder slapen. Dus dan doezelt hij nog even weg naast mij tot ongeveer 7 of half 8. Clusteren doet hij gelukkig bijna niet meer, nou zal hij dat ook niet nodig vinden aangezien hij zo vaak drinkt ;)

Puckababy zat ik ook aan te denken, alleen meneer slaapt meestal op zijn buik dus dat is geen optie.

Het is vanaf het begin al een hongerlapje geweest, dus hij zal het inderdaad nodig hebben. Denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat het een erg onrustig kindje is, en hij heeft reflux. Maar voorlopig groeit hij super, in 3,5 maand tijd van maat 48 en kleiner naar maat 56 gegaan :D

Denk dat het is zoals bij je dochter, zodra hij wat lekkerder in zijn vel komt te zitten zal het vanzelf minder worden. Tot dan ga ik in de negeert stand als mensen weer eens commentaar hebben :D

Thanks meiden, moest even horen dat het inderdaad niet raar was.

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier ook heel lang 10 a 12 voedingen per etmaal. En het cb zei dat ik maar moest proberen te rekken naar... 4 voedingen in totaal :D Ik heb daar echt flink om zitten lachen, pfrt, 4 voedingen terwijl ze 12 keer komt, dat gaat dus écht niet lukken.

Nu drinkt ze sinds kort ineens 6 keer per etmaal, vooral doordat ze nu langer slaapt 's nachts (een blokje van 4 en een blokje van 6 uur, meestal). Maar dat heeft ze echt zelf veranderd, ik heb haar niet gestuurd of gedwongen daarin. Gewoon lekker op verzoek voeden dus!

17. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ongesteldheid kwam bij mij na 14,5 week.. maand of 3/3,5
    Maar het is de meest normale geweest. 3 dagen veel bloed, toen klaar. Netjes na 4 weken weer ongesteld geworden. alleen loop ik nu dus al 2 weken ongesteld te zijn... Ben deze keer met de pil begonnen, dus misschien daarom.

Maar met die voedingen... ik zou gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt hoor!

Share This Page