In 1 borst bijna geen voeding meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door pricilla, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

mijn dochter van 1 maand dronk eerst uit 2 borsten. Toen kreeg op op een gegeven moment heel veel voeding dat ze aan 5 minuten drinken uit 1 borst zo vol zat dat ze ging spugen. Dus bood ik de 2e borst niet meer aan. En nu heb ik in de ene borst bijna geen voeding meer. Wat kan ik doen om de melkproductie weer op gang te krijgen. Want ik zou graag nog langer borstvoeding willen geven

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Waaruit leidt je af dat je in 1 borst geen voeding meer hebt? Voelen de borsten slapper aan? Of is het drinkgedrag veranderd aan die kant?
    Dat de borsten slapper aan voelen (leeg, minder gestuwd naar een voeding toe) is een normaal verschijnsel en zegt niets over de melkproductie! Wanneer je echt het idee hebt dat er iets aan de hand is aan die kant kun je even contact opnemen met een lactatiekundige. Zij kan dan samen met jou beoordelen hoe het gaat.
    Wanneer je kindje goed groeit, voldoende poep en plasluiers heeft, gewoon ook die kant blijven aanleggen.

Wanneer blijkt na onderzoek dat 1 borst niets meer doet (wat een oorzaak heeft die dan onderzocht dient te worden) kun je prima op 1 borst verder voeden: er zijn zat moeders die met 1 borst hun kindje kunnen voeden!

Veel succes!
    Oja: bedenk dat het de komende dagen warm wordt: je kindje kan vaker korter willen drinken: dit is niet erg!

Deel Deze Pagina