Afbouwen inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 3 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Heeft iemand tips hoe ik eventueel zou kunnen proberen het inbakeren af te bouwen? Overal staat dat je met 6 maanden je kindje niet meer mag inbakeren maar ik zie Eslem dus over 1.5 maand echt nog niet klaar hiervoor zijn.
    Ik heb een tijdje geprobeerd af te bouwen..een armpje eruit..in het begin ging het goed..maar hoelanger het duurde..hoe vaker ze snachts kwam..ze heeft een tijdje zelfs helemaal afgebouwd gewoon in slaapzak gelegen..maar dat ging dus ook weer heel slecht..toen begon ze elk uur wakker te worden..

Ik probeer nu weer langzaam een armpje eruit te halen..maar als dit al blijft werken..2 armpjes zie ik dus nog steeds niet gebeuren..ze zwaait nog steeds met haar armen..

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ze is nu 4,5 maand en je zou toch denken dat ze gewoon los zou kunnen slapen..

Het punt is dus wel dat ik het idee heb dat ze behoefte heeft aan haar handjes..om er op te sabbelen enzo..maar het probleem is dus dat het niet kan..ook wringt ze zich altijd uit de doek en het mment dat ik haar inbaker is het altijd huilen..Als ik de doek snachts niet goed doe..dan komt ze gewoon niet in slaap doordat de armpjes erg vrij liggen en ze zich dan goed kan bewegen en ze blijft dan ook bewegen..

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Gulay,

Je mag je kindje niet meer inbakeren op het moment dat ze zich gaan draaien van rug naar buik. Zo lang dat niet zo is kun je haar rustig blijven inbakeren.

Iman slaapt zoals je weet snachts niet meer ingebakerd en sinds een week of 2 soms ook overdag 'los' ... Op de een of andere manier zie ik het aan haar als ik haar naar bed breng of het gaat lukken of niet. Ik geef haar een minuut of 10 de gelegenheid, lukt het niet, dan baker ik haar alsnog in. Ook als ze bijvoorbeeld na een half uurtje alweer wakker wordt en ik zie dat ze nog doodmoe is. Ook dan gaat ze gewoon in de zak.

Ik heb ook een tijd gehad dat ik dacht: Goh nu moet ze toch gewoon los kunnen slapen?
    Maar nee, Iman heeft het nog nodig en zolang ze het nodig heeft blijf ik het doen :)

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Het is niet dat ik niet meer wil inbakeren het is omdat het zo dubbel is..ik zie dat ze beheofte heeft om los te slapen..maar dat ze het tegelijkertijd ook niet kan..
    Als ik haar inbaker kan ze dus niet uit zichzelf in slaap vallen..maar als ik haar los laat slapen en ik wieg haar bedje wel..

4. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Bij Isabelle heb ik het 'in slaapjes' afgebouwd.. Eerst haar allerbeste slaapje (na de ochtendvoeding) zonder inbakeren, en dat een paar daagjes.. de eerste paar keer duurde het een uur voor ze sliep, maar dat ging niet gepaard met krijsen of huilen, was gewoon rustig wakker, dus heb haar lekker laten liggen. Ik heb daarna elke keer een slaapje erbij gepakt, totdat ze overdag niet meer ingebakerd sliep. Toen dat echt goed ging, heb ik (dat was afgelopen week) haar 's nachts ook niet meer ingebakerd. En het gaat nu goed, we zijn van de bakerdoeken af!

Maar... bij Isabelle merkte ik gewoon dat ze het inbakeren zat werd.. als ze wakker werd, begon ze meteen te huilen en te worstelen, kennelijk wilde ze gewoon haar armpjes hebben. Misschien dat je met Eslem kunt wachten tot ze misschien ook dit soort signalen gaat geven? Ze is immers nog geen 6 maanden toch? Het schijnt (volgens de boekjes) dat heel veel ukkies dit doen, dat je aan ze gaat merken dat ze het bakeren niet meer nodig hebben.

Een vriendin van mij heeft het afbouwen gedaan met een 'tussenstap', ze heeft een bakerzak gekocht, dus niet meer strak ingebakerd, maar iets meer bewegingsruimte voor de kleine terwijl er nog wel begrenzing van de armpjes was.

Succes! Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

5. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Nog even een toevoeging: Isabelle verzette zich al langer tegen het inbakeren, zodra ik haar inpakte begon ze te protesteren.. Dat was een aantal weken geleden al, maar toen ik begon met afbouwen die keer ging het dus niet goed, ze kwam helemaal niet in slaap.. pas toen het zover was dat ze wakker werd en het meteen op een huilen zette en steeds minder uurtjes slaap pakte ben ik gaan afbouwen met succes..

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    eslem kan sowiezo nog niet zelf in slaap vallen dus dat is hier al een probleem opzich hehe..
    Daar ben ik nu ook mee bezig..

heb haar nu in zo'n inbakersdoek gedaan..SwaddleMe heet dat ding maar is zo'n rot ding joh kun je een keer gebruiken als hij net uit de machine is..de keren erna is hij uitgelubberd..

ze slaapt overdag overigens wel gewoon in slaapzak..maar dan slaapt ze toch maar half uurtjes..dus wat dat betreft helpt het voor geen meter..

7. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Pff.. lastig.. Van die SwaddleMe doeken had ik al gehoord dat ze zo snel uitlubberen..

Misschien dat die bakerzak een idee is voor het afbouwen?

Maar goed, ik zou het anders voorlopig lekker nog even zo laten.. ze is nog geen 6 maanden, en ze rolt nog niet om toch? Elk slaapje dat ze goed pakt is weer mooi meegenomen..

Ik weet het verder ook niet... Misschien kun je eens een telefonisch consultje doen bij Ria Blom? Dat is die vrouw die "Regelmaat en Inbakeren" heeft geschreven.. Die is op woensdagmiddag bereikbaar voor eventuele vragen.. Je weet maar nooit..

Lastig dat het zo'n moeilijke slaapster is.. Ik mag achteraf dus in mijn handjes wrijven zie ik, dat het met Isabelle zo makkelijk ging (bij de 2e poging weliswaar)

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    dankjewel..
    Ik woon in Turkije dus ik heb geen mogelijkheid tot dat soort hulp :)
    Ook bakerzakken enzo verkopen ze hier niet..

9. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik ben in een keer gestopt met inbakeren. Wilde haar voor dr slaapje inbakeren en mevrouw begon me toch te krijsen. Dus zonder doek in bed gelegd en het ging heel goed. Vanaf die dag niet meer gebruikt.

Gebruik jij een zak? of alleen een doek om de armpjes?

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb bij de swaddleme helemaal niet de ervaring dat ie uitlubberd... Maar ik heb niet de katoenen maar de microfleece.
    Ria Blom raadt aan om eerst te stoppen met het slaapje dat ze het beste slaapt.
    Bij Iman was dit 'snachts.
    Nu lukt het haar af en toe om overdag ook n slaapje 'los' te slapen.

11. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Had ik meegekregen, dat je in Turkije woont.. Tsja, een telefoontje vanuit Turkije is wel duur natuurlijk..maar ja..voor het geval je er echt niet meer uitkomt is het nog een laatste optie wellicht
    Bakerzak wordt dan inderdaad wel heel erg moeilijk.. stel dat je hem besteld, voordat ie een keer is aangekomen is Eslem wellicht 1 jaar oud, hihi

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja hihi..

Ik ben ook wel gestopt toen..maar dat ging opeens niet meer goed..

Ik heb haar nu wel ind e Swaddle me de laatste twee dagen..dus daar zit ze super losjes in..ben benieuwd..ze slaapt wel goed eigenlijk..maar dat kan dus bij haar van de een op de andere dag zomaar veranderen..

Ik heb haar trouwens normaal gewoon in een soort laken..ik baker haar zelf in..dus hele lichaampje..

Deel Deze Pagina