alle smaken laten proeven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by fafa, May 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Staan (stonden) jullie ook wel eens voor je kruidenkastje/koelkast/supermarktschappen te denken: "ow ik ga dit-en-dit vadaag eens eten, want dat heeft mn kindje nog niet geproefd"? :D

Ergens moet ik dan erg lachen om mezelf, want volgens mij heeft wat ik eet niet zo'n héle sterke invloed op de smaak van de melk, maar toch wil ik mn meisje nu al zoveel mogelijk smaakjes aanbieden. :)

Is dat erg suf of herkennen jullie het?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, niet gedaan, maar wat een leuk idee!

Was wel verbaasd toen mijn niet zo heel erg fanatiek etende zoon op een gegeven moment heel erg zat te smullen van de sambaleieren of de kerriekip op mijn bord. Tot ik me realiseerde dat ie die smaak natuurlijk allang kende (waren mijn lievelingsgerechten).

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik heb dat ook, sinds ik nog zwanger was, zo gevarieerd mogelijk willen eten puur voor de smaak door te geven aan het vruchtwater en de borstvoeding :D

Misschien dat ik daarom zo'n goede eetster heb, ze heeft al veel verschillende dingen gehad qua groente/fruit/vlees/vis, en nog geen klachten van haar gehoord. Hoewel ik niet begrijp waarom ze witlof dan lekker vindt, dat krijgt ze wel eens op het kdv, en ik lust dat dus niet :p

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dat heb ik nooit gedaan, (wel gegrapt over dat Thirza wat ik at dan de volgende dag zou eten, vooral als we dan eens een keer frituurzooi aten ofzo :)).
    Maar wel een leuk idee hoor, niet suf!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ja hoor, L. heeft 5 mnd borstvoeding gehad en ik dacht daar echt over na. Ook tijdens de zwangerschap trouwens. Niet zozeer dat ze al leren hoe 'smaken' smaken, maar meer om veel variatie te geven. Ik heb trouwens ook een ontzettend makkelijke eetster. Ik denk niet dat dat alleen komt door de variatie tijdens zwangerschap en BV, maar ook bij het eten nu. Ik blijf, sinds ik een kind heb, bewuster nadenken over wat we eten en hoe gevarieerd we eten.

Share This Page