bv en fopspeen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door conejita, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1 conejita, 17 feb 2016
    Laatst bewerkt: 17 feb 2016
    Hoi ladies

ik geef bv aan mijn bijna 4 w oude zoontje, wat prima gaat.
    Nu heeft hij best last v krampjes en hij wordt er wakker van en kreunt en huilt. Ik geef al homeopatische korreltjes, doe de massages, dragen in draagdoek etc.
    Offcieel mag een baby pas vanaf 6 w een speen maar kan het kwaad als ik er nu al eentje geef, na de voeding, alleen om bijv te helpen met slapen? hij heeft grote zuigbehoefte nl.
    anders slaapt ie alleen in mijn armen (sinds de krampjes zijn begonnen), of naast me in bed. Ik heb al last v mijn nek omdat ik niet fijn slaap. wil hem graag af en toe in zijn wiegje (co-sleeper kunnen leggen).

Wat denken jullie? gevoel volgen of mag het echt niet?
    (Hij hapt goed aan, de bv gaat gewoon prima)

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Vanaf 6 weken ja? Waarom dan pas? Wel weer Ik dat een speentje sowieso wordt afgeraden ivm missen van hongersignalen. Maar ik heb wel in de kraamweek een speentje gegeven. Hij hapte gewoon goed aan de borst. Vanaf vorige maand ofzo wil hij het speentje opeens niet meer trouwens.

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik denk dat ik de hongersignalen wel herken, hij groeit als kool, da´s geen probleem hier.

nou het schijnt verwarrend te zijn: borst en speen. speen is makkelijker dus het gevaar is dat ze dan niet meer aan de borst kunnen aanhappen.

zl spuugt speentje (ik probeer het nu even) trouwens na een tijdje weer uit en slaapt gewoon door nu!

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Denk dat je het prima kan proberen hoor. Zeker als het even is om in slaap te komen of om na de voeding nog even op te zuigen, als je zeker weet dat hij voldoende gedronken heeft.
    Als je het speentje niet gebruikt om een voeding te rekken ofzo lijkt het me prima.
    Toch fijn als hij daarmee lekker zelf in slaap kan vallen. Ik zie een speentje altijd maar als een soort knuffel. Het ene kindje wil een knuffel om mee te slapen, het andere kind een speentje.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113

Oh nu snap ik het. Net als met de fles natuurlijk. Heel logisch eigenlijk, daar heb ik helemaal niet over nagedacht :)

6. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Mijn beide meiden vanaf dag 5 ongeveer een speen en borstvoeding. Geen enkel probleem!

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    oké fijn. bedankt voor de reacties :)

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hier ook geen problemen gehad.. vanaf 3 weken speen gegeven omdat het alternatief was zelf een speen te zijn ;) heb/had de naturalspeen (die voor de newborn toen) van difrax. lijkt dan het meest op de tepel :)

Deel Deze Pagina