Bv lijkt terug te lopen bij 4 weken....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zinzi, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik heb het ook gepost onder het kopje van de lactatiekundige, maar ik maak me toch wel zorgen, dus hoop dat iemand tips heeft.

Ik ben bijna 4 weken geleden bevallen. De bv ging vanaf het begin (volgens de kraamverzorgende) goed.
    Ze dronk zelfs op het eind van de kraamweek maar 6x per dag, was hiermee tevreden en je ziet haar zichtbaar groeien.

De laatste 2 dagen vraagt ze weer om de 2,5 a 3 uur.

Ik heb eigenlijk bijna nooit natte compressen gehad. Maar als ik nu probeer te stimuleren met de hand om een druppel of straal melk eruit te krijgen gaat dat moeilijker. Ook voelen mijn borsten slapper aan. Ik heb dus het idee dat ik minder productie heb.

Ik wil wel heel erg graag minimaal 6 maanden bv geven. Dus ik wil de productie graag weer ophogen.

Ik masseer nu vooraf mijn borsten. En heb nu een kolf gehuurd om na te kolven.
    Nu had ik vanochtend 50cc totaal, en bij de voeding daarna met moeite 20cc (waarvan 1 borst niets). Is het normaal dat dit minder wordt? Ik zou juist meer voeding verwachten/hopen.

Ik kolf dus nadat ze gedronken heeft. En ze drinkt nu ongeveer a 3uur.
    Ik las hier dat om de productie op te hogen aangeraden wordt a 2 uur te kolven. maar moet ik haar dan ook a 2 uur aanleggen en dus wakker maken?
    Anders heb ik al lege borsten voordat ze wakker wordt om te eten...

2. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ze kan trouwens na haar laatste voeding ook de slaap niet echt vatten. En is flink aan het zoeken, maar ik heb dus nog niet lang geleden gekolfd. Heeft het dan wel nut haar nu weer aan te leggen.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    6 voedingen is erg weinig in de eerste weken en het advies is 8-12 voedingen. Vaak aanleggen in de eerste 6 weken, zorgt vaak voor meer melk op langere termijn. Dan kost het vaak minder moeite om je productie op peil te houden.
    Om de 2,5 á 3 uur drinken is heel normaal, dat doet mijn dochtertje meestal ook nog.
    Ik zou proberen om je dochtertje om de 2 uur aan te leggen en zelf nog even na te kolven.
    Als ze onrustig blijft, blijven aanleggen! Gewoon steeds wisselen van borst. Mogelijk wil ze ook gaan clusteren, dat is heel normaal en doen baby's meestal aan het einde van de middag of in de avond. Dat is ook erg goed voor je productie.
    Verder kun je natuurlijk ook gewoon regeldagen hebben en als je je kindje goed volgt, dus aanlegt wanneer zij vraagt, neemt je productie toe en komt er na die dagen weer wat meer tijd tussen de voedingen.

Wat betreft je laatste vraag, dat heeft altijd nut. Zodra ze gaat zoeken, sabbelen, druk gaat maaien met haar armpjes, etc. aanleggen!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Komt goed! Ze vraagt meer voeding en jouw productie moet zich daar op afstemmen, kwestie van aanleggen tot het weer in balans is!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    aanleggen als je net gekolft of gevoed hebt is juist heel zinvol, want daarmee stimuleer je de melk aanmaak. overigens is je borst nooit echt leeg hoor, er wordt melk aangemaakt tijdens het voeden.

het lekken zegt niets hoor, hier ook nooit gelekt en mijn dochtertje 26 maanden gevoed en zoontje tot nu toe.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    oh en de "vette melk" uit en legere borst is juist heel voedzaam, lekker aanleggen dus.

Deel Deze Pagina