borstvoeding op verzoek en werken

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door juultjeT, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik gaf hier gewoon mee wat ik kolfde, dus als ik een keer wat minder had, moest ze het daar gewoon mee doen en kon ze s avonds bijtanken.
    Ik kolfde tijdens werktijd om de 4 uur en had s middags ook iets minder. 's Avonds kolven leverde hier ook altijd maar weinig op.
    vooral als je het druk hebt, is het heel normaal dat het in de loop van de dag steeds wat minder wordt.

2. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ja daar zit ook wat in..

zoontje wil nu helemaal niet meer aan mijn borst drinken :( hij draait zijn hoofd weg en brult alles bij elkaar als ik hem probeer aan te leggen. ook al laat ik hem een uur wachten, of 2, mijn borst pakt hij niet meer. ik vind het verschrikkelijk :( zo is het hele mooie van borstvoeding eraf.. we hebben vanavond de calmaspeen van medela gebruikt, misschien dat dat nog wat verandert... ik hoop t maar, want op deze manier hou ik t echt niet vol. zoontje huilt veel meer enslaapt veel slechter sinds hij de fles krijgt.. zal ook wel gewenning zijn, maar dat samen met het feit dat hij niet meer bij mij wil drinken maakt t voor mij heel erg moeilijk..

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ah dat is echt balen. Dit is natuurlijk ook niet de bedoeling!! Ik viind het lastig om te bepalen waar het nu aan kan liggen... is het gewenning aan de fles? (= makkkelijker) of is je productie zo erg terug gelopen. Ik zou toch maar even de lactatiekundige nog eens bellen. Die kan beter mee kijken denk ik.... Ik kan me goed voorstellen dat de lol er zo wel snel van afgaat...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    180 per fles is voor een kind dat borst drinkt erg veel hoor!
    Heeft hij geen last van het doordrinkeffect?
    Kinderen die borst gewend zijn hebben de neiging om uit een fles veel meer te pakken dan ze nodig hebben, omdat het er in een gestage makkelijke stroom waar ze niet veel werk voor hoeven te doen uitkomt.

Ik zou echt stoppen met die fles als je thuiskomt. Aanleggen, samen op een rustige plek gaan liggen (rust je zelf ook na een drukke werkdag), gordijnen dicht, deur dicht, stilte en huid-op-huid.

Als papa thuis is kan hij mooi voor het eten zorgen, dat hoef jij toch zeker niet te doen???

edit:
    lees nu dat hij borstweigert...hoog tijd voor jullie om even pas op de plaats te maken en heel rustig aan te doen. Las een paar snoezeldagen in. Samen in bed, samen in bad, allebei ontbloot bovenlijf, heel veel huidcontact.

Zorg er ook voor dat je kind als je er niet bent de fles op een borstvoedingsvriendelijke manier krijgt. Dus niet speen in de mond stoppen, maar met de speen om de mond aaien tot baby toehapt. Melk niet liggend naar binnen laten gieten, maar baby verticaal en fles zo horizontaal mogelijk. En halverwege de fles een boerpauze.

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Of het nu ligt aan de calmaspeen of dat ik nu de spits heb afgebeten met mijn werk en ik dus niet meer zo gespannen ben weet ik niet, maar zoontje pakt mijn borst weer :D GELUKKIG!!! dat is weer een zorg minder!

Ik heb alleen vanmorgen gewerkt en 2 keer gekolfd, niet minder dan afgelopen dagen (om 4:30 aan de borst, om 7 uur 180 gekolfd, om 10 uur 160 gekolfd), dus misschien dat ik nu kan concluderen dat mijn productie niet direct terugloopt? moet natuurlijk nog zien hoe het volgende week gaat als ik echt weer volledig aan het werk ben (nu alleen maar bijpraten met collega's, bijlezen in clientvolgsysteem en clienten bellen voor afspraken), maar ik heb er ietsje meer vertrouwen in.

dirksmama wat zou dan wel een juiste hoeveelheid zijn om hem te geven uit de fles? ik begreep dat ze per dag 150 cc x aantal kg lichaamsgewicht moeten drinken. Klopt dat dan niet? Vandaag heeft mijn man hem 160 en 140 gegeven en na die 140 kwam ik thuis en heb ik hem nog even aangelegd. 140 is niet genoeg, want hij drinkt dan nog wel bij mij (en als hij geen honger heeft doet ie dat niet).

wat je zegt over speen in de mond stoppen; dat deden we inderdaad al niet. speen tegen zijn wangetje aan en dan zoekt hij hem op en hapt hem zelf in de mond. we gaven de fles eerder in een houding waarbij ons zoontje op onze benen lag, dus met gezicht naar ons toe. Nu doen we dat gewoon in de armen, op borsthoogte, proberen een beetje in dezelfde houding als wanneer ik hem zelf voed.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Handigste is om te doen wat Red88 schrijft: gewoon laten geven wat je kolft.

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oke :) bedankt voor de tip! ik dacht alleen altijd, omdat baby's meer uit de borst halen dan een kolf en hij mijn borst aardig leeg drinkt (zo slap als een vaatdoek na het voeden), dat hij meer moest hebben dan ik kon kolven. maar ook dat hij minimaal 150 ml x aantal kg lichaamsgewicht en dat verdeeld over het aantal voedingen moet drinken.. maar dat klopt dus niet?

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Meid, je produktie is volgens mij gewoon goed.

Ik ben er jaloers op, ik had op den duur bij elkaar gesprokkeld over een hele dag kolven op het werk krap 60 cc.

9. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Oh jee dat is idd niet veel :( naja ik maakte me zorgen, omdst mijn zoontje er zo veel van drinkt en ik dus dacht dat ik te weinig kolfde. maar als hij niet zo veel per keer hoeft.

hoe heb jij het op kunnen lossen dan? of ben je overgestapt op flesvoeding?

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou idd gewoon gegeven wat je kolft, als dat 140cc is en hij wil nog wat drinken als je thuis komt, is dat prima toch?
    Hier overigens sowieso een tijd gehad dat ze bij me wilde drinken zodra ik weer in beeld was, ongeacht hoe lang ze ervoor had gedronken.
    De hoeveelheden die je kolft lijken me prima hoor! Zijn genoeg vrouwen die dat niet halen.
    Ik kon hier ook echt helemaal leegkolven, dan kreeg dochter er ook niks meer uit dus had wel t idee dat ik kolfde wat zij dronk.
    Omdat ik om de 4 uur kolfde en zij om de 3 uur dronk, liet ze meestal nog wat staan. Flesje is hier ook een tijdje niet zo favoriet geweest.
    Maar hier dus nooit een tabel of rekensom gebruikt, gewoon de melk aangeboden die ik had en daar moest ze het maar mee doen ;) Zonodig kon ze later de schade inhalen maar is hier eigenlijk niet nodig geweest, al clusterde ze flink s avonds de eerste maanden.
    Maar fijn dat hij je borst weer wil! Ik zou alleen de fles aanbieden als het nodig is en verder zoveel mogelijk de borst.

11. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik ben bij gaan voeden met kunstvoeding, maar het ging al snel niet meer dus ben met 6 maanden helaas moeten stoppen.

Deel Deze Pagina