Borstvoeding op verzoek geven, en toch afbuigende groei.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamavan5bengels, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

O, ik zie nu ook pas dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

Dan heb je wel wat aan de adviezen van de dames boven mij.
    De kans is groot dat je productie wat aan het afnemen is. Dus dan is 's nachts 12 uur niet voeden niet zo handig.
    Voordat je begint met kv bijgeven, zou ik haar wel wakker maken voor een voeding of anders gaan kolven en je man dat laten geven.
    Helemaal omdat ze onderin de curve zit en niet zulke natte luiers heeft!

Hoe ging dat met je eerdere zwangerschappen, droogde je toen ook snel op?

Succes!;)

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Bedankt voor de tips!

Ik dacht zelf ook al dat het door de zwangerschap zou kunnen komen. Heb hier niet eerder ervaring mee, want toen ik zwanger werd van de 3e, kreeg mijn tweede al 3 maanden geen BV meer.
    En de oudste heeft KV gehad.

Ik heb gister voor ik zelf ging slapen, om 00.30u haar geprobeerd wakker te maken, maar dat lukte niet. Had haar zelfs uitgekleed, alles, maar mevrouw bleef gewoon doorslapen. Heb toen haar maar slapend aangelegd, maar na 3 slokken hield ze al op.

Ik hou het idd even goed in de gaten, en probeer haar overdag zo veel mogelijk aan te leggen, mocht dat niet helpen, ja dan helaas toch KV bij gaan geven.

Maar hoe doe ik dat? Wat adviseren jullie? Om en om doen? Of alleen s'avonds KV?

3. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ben ik weer, ik heb vandaag de hele dag geprobeerd 4 borsten te geven, maar na beide 1x gehad te hebben, komt er niets meer uit :( Als ik ff een uur wacht, komt er wel weer wat uit, maar minimaal. Ze heeft vandaag nog maar 1 volle pamper gehad.

Had gelukkig nog een pak voeding staan, en ben net direct gaan geven. Maar waar ik al bang voor was, ze wil de fles niet :(

Ze spuugt de melk ook uit, en speen vindt ze maar niks. Wat moet ik hier nu mee doen.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Geef je Friso? Alle bv kindjes in mijn omgeving lustten dat wel.
    Qua fles wilden mijn jongens alleen tommee tippee. En anders kun je haar misschien (voorlopig) met een cupje voeden?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een zwangerschap kan inderdaad je productie beinvloeden. Maar ik zou ook nog even wat andere dingen proberen, zoals borstcompressie.
    Kunstvoeding kun je in het begin beter even mengen met gekolfde melk, dan is de overgang kleiner.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hmmm als ik naar mijn jongstes curve kijk.

Gebeurde er hetzelfde en achteraf was er niet aan de hand. Zelfs de kinderarts zei dat ze haar lijntje aan het zoeken was.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
  8. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja maar ik merk doordat ze vandaag maar 1 volle plasluier had, en aan het zuigen van haar en trekken van mijn tepels dat er niets meer kwam.

Ze was vandaag elke keer in 2 minuten klaar met drinken en dat met elke keer 2 borsten, dat lijkt mij idd niet meer genoeg productie hebben.

Borstcompressie lukt mij ook niet, eveneens als kolven niet.

9. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ben inmiddels helemaal overgegaan op KV. Dit ging na 2 dagen proberen helemaal goed.

Mijn BV is gewoon echt op, heb ook geen stuwing gehad niks.

Ze maakt ook weer zes goeie volle plasluiers op een dag, dus teken dat ze al die tijd toch te weinig voeding binnenkreeg.

Vind het heel jammer dat het zo heeft moeten gaan. Maar hoop straks de volgende langer BV te kunnen geven :)

Thanx voor alle reacties hier, dit topic kan gesloten worden.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je hebt het goed gedaan en de juiste keuze gemaakt!

Ik wens je een goede zwangerschap en over een kleine 8 maanden weer een mooie bv-periode!;)

11. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Dankjewel! :)

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker