Schema 8 maanden met koemelkallergie

Discussion in 'Voeding' started by Linniestra, Mar 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linniestra

Linniestra Actief lid

Jan 23, 2011
    119
    0
    0
    Hallo :)

Onze dochter is bijna 8 mnd oud en ik ben een beetje aan het rommelen met haar schema. Ze heeft een lichte koemelkallergie en en is op de grens van 4 naar 3 flessen schema. Nu heb ik yoghurt geprobeerd, maar daar reageerd ze niet positief op. Ze wordt steeds huileriger en alle oude sympthomen komen terug. Terwijl ze het zo goed deed op haar oude schema. Ze kreeg fles / fruit / fles / fles / groente / fles. Nu dus geprobeerd fles / fruit / brood en fles / yoghurt / groente / fles. Ik ben benieuwd naar de schema's van kindjes rond dezelfde leeftijd met koemelkallergie! Wat geef je dan i.p.v. yoghurt? Is dat nog een fruithap en vult dat genoeg?

Bedankt!

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Heb je gewone yoghurt geprobeerd? Ze hoeft met 8 maanden nog niet per se yoghurt te eten hoor. Ik zou sowieso soja yoghurt uit proberen, niet gewone, want logisch dat ze daar op reageert als ze koemelkallergie heeft.
    In jou schema zou ik eerder naar 2 broodmomenten gaan.

Mijn dochter is wel wat ouder, maar haar schema nu is hetzelfde als met 8 maanden, enige verschil is dat de 3e fles nu sojayoghurt
    Voor 8 uur Fles
    9.00/ 9.30 uur boterham en fruit
    12.30 uur boterham
    13.00 uur Yoghurt (was eerst fles)
    15.00 uur fruit
    18.00 uur warm eten
    19.00 / 19.30 uur fles

3. Purk

Purk Niet meer actief

Ons werd voor het jaar soja afgeraden want daar kunnen ze ook allergisch op reageren, ons schema was

7.00 fles
    9.30 fruit
    11.00 fles
    13.00 boterham
    15.00 sap met snack
    17.00 groente en zelfgemaakt toetje; custard toetje van pepti of fruit vermengd met pepti
    19.00 fles

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    @ Purk, soja werd idd tot 1j afgeraden, nu is het tot 9 maanden. Zo ook citrusvrucht, was eerst 1j en nu 9 maanden en ei eerst met 2j en nu met 1j.

5. Linniestra

Linniestra Actief lid

Jan 23, 2011
    119
    0
    0
    Hallo.

Bedankt voor jullie reacties!

Tja, het is ons eerste kindje en het CB gaf ons het advies om het te proberen. Helaas, tegen mijn gevoel in en inderdaad foute boel. Aangezien onze meid houd van eten, ga ik twee fruit momenten proberen. De soja laat ik dan nog even wachten. . . Wat mag ze eventueel nog meer, bijvoorbeeld als snack? Zou ze rijstwafel of liga of berenkoekje mogen? Hebben jullie speciaal brood, dat zou ik bij de bakker kunnen bestellen en welk beleg doen jullie?

Ik heb pas over een paar weken een afspraak bij de dietist voor advies, maar zo lang wil ik niet tobben.

Groetjes Linda

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Van tussendoortjes geef ik rijstewafeltjes van bambix en goodies. Ook koekjes van goodies en koekjes van de bambix. Dat zijn van zo'n berenkoekjes. Liga bevat soja, dat zou ik dan geven zodra soja goed gaat.

Brood haal ik bij een speltbakker. Dat brood eten wij zelf ook, vinden we lekkerder en spelt is gezonder. Blueband van de AH en tarvobrood van de jumbo zijn koemelkallergie vrij.
    Beleg doe ik hoofdzakelijk boter, zeeuws meisje halvarine. Avocado doe ik geregeld op het brood en soms stroop.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Slecht van het consultatiebureau om dat advies te geven. Bij koemelkallergie ga je bij 1j provoceren om te kijken of ze er overheen zijn gegroeid.
    Is dat pas je 1e afspraak bij de dietiste? Heb je geen afspraak gehad met 6 maanden?
    Ons consultatiebureau geeft nooit voedingsadviezen ivm de koemelkallergie, die laten dat allemaal via de dietiste lopen.

8. Purk

Purk Niet meer actief

o dat wist ik niet, recent veranderd dan? nou ja des te beter!

tussendoor gaven/geven wij: melkvrije nijntje koekjes, rijstewafels, sopestengels.

In eerste instantie haald eik blueband brood, daar zit geen melk in, naderhand ontdekte ik koemelkvrijbrood bij onze bakker :D

op brood: melkvrije halvarine, fruitspread, avocado, appelstroop

Je kindje hoeft nog niks hoor, je kan alles rustig uitproberen, ze heeft nog tot 1 jaar om volledig te gaan eten

Hier ook via de dietiste, zou ik nog even navragen als ik jou was (even bellen?) want die weten het echt beter

Succes!

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    @ Purk, geen idee hoe recentelijk het is. Ik ben 3.5 maand geleden bij de dietiste geweest met mijn dochter, voor het introductieschema. Zag dat er best een aantal dingen veranderd waren tegenover 2 jaar geleden. Vis was toen ook pas vanaf 1j en mag nu ook al eerder.

Nijntjeskoekjes zou ik nog even mee wachten, daar zit namelijk ei in.

11. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

Jan 1, 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Hier ook een zoontje van 8 maanden met koemelkallergie.

Zijn schema is nu:
    7.30: 180+6+2pap
    9.00: fruit
    12.00: 180+6 + broodkorstje
    16.00: 150 ml diksap en ligapapje
    18.00: groente
    19.00: 180+6+1pap

Dit schema werkt bij ons heel fijn. De liga eind van de middag zorgt dat hij geen honger heeft en dan natuurlijk nog diksap tegen de dorst. Sinds ik de fles van 16.00 uur heb laten vervallen, eet hij zijn groente namelijk veel beter!

Share This Page