Mijn zoontje is bijna 9 maanden en dan zal ik stoppen met kolven op het werk. Ik hoop dat mijn productie inmiddels stabiel genoeg is om 's ochtends en 's avonds nog wel bv te blijven geven (we hebben het geluk dat hij al maanden doorslaapt). Momenteel krijgt hij nog 2 afgekolfde voedingen van 200 ml op mijn werkdagen (4 dagen per week). Ik wil sowieso de middagvoeding vervangen door water/thee met een tussendoortje, maar zat me af te vragen wat te doen met de "lunch"voeding. Zouden jullie een flesje van 180+6 geven of dan ook water/thee en op een ander moment (na het avondeten of 's middags) zuivel in de vorm van yoghurt/kwark? De (smeer)kaas op zijn brood is nu nog te verwaarlozen.. Vraag me ook af of hij niet veel minder gaat drinken 's avonds als hij ook nog een (zuivel)toetje na zijn avondeten krijgt en het is natuurlijk niet de bedoeling dat die voeding ook meteen wegvalt!
Ik voed nu nog 3 tot 4x. ' s ochtends, rond 12 uur( na het broodje) rond 3 uur en daarnaast krijgt ze een rijstwafeltje. en 's avonds rond 7 uur. Om 5 uur eet ze altijd en krijgt ze ook een klein beetje griekse yoghurt. We zijn nu een beetje aan het oefenen met een beker maar dat gaat nog niet echt super. Hier is dat dus ook nog lang geen vervanging voor een voeding Daarnaast heb ik altijd begrepen dat yoghurt nooit ipv een voeding komt. Bij bijv. flesvoeding mag je ook zoveel yoghurt geven als je wilt naast de max. flesvoeding. Moet wel zeggen dat mij dochter echt niet meer 2x 200cc drinkt als ik weg ben. Ze drinkt dan max 175 in totaal. Ik begin nu ook te merken dat ik veel minder kolf dan dat ik altijd gewend was.
Als er geen allergieen spelen, kun je yoghurt geven en dat kun je prima s middags geven. Dan zal hij s avonds ook nog goed bij je drinken. Ik zou zelf denk ik op je vrije dagen gewoon voeden op verzoek en op je werkdagen kijken of hij het zonder melk kan overbruggen en 1x yoghurt geven en verder water/thee. En ik weet niet tot hoe laat je werkt, maar ik zou 'm gewoon gelijk even aanleggen zodra je 'm ziet.
Ik ben met 9 maanden (toen was idd ook mijn kolfrecht afgelopen ) begonnen met smiddags 1 flesje kunstvoeding. Na een maandje of 2 overgestapt op 150cc koemelk. Yoghurt ging hier wisselend dus daar wilde ik de juiste hoeveelheid zuivel niet vanaf laten hangen...
Ik ben meestal rond half 6 bij het kdv en dan eten we meteen bij thuiskomst, anders wordt het voor hem wel heel erg laat. Dus meteen aanleggen als ik hem weer zie ben ik eigenlijk niet zo'n voorstander van. Ik dacht eigenlijk dat je yoghurt wel bij zuivel moest tellen en dat je dan aan ongeveer 500 ml per dag moest komen bij een een kindje van 9 maanden. Maar goed, bv kent natuurlijk geen maximum, dus misschien is een flesje kv (nadat mijn vriezer leeg is ) na zijn boterham en dan later in de middag yoghurt/kwark wel een goed idee..
Ik dacht dat mijn cb destijds met de oudste (die fv kreeg) zei dat ik yoghurt wel bij de zuivel moest tellen en dat ik dat zeker niet onbeperkt mocht geven.
@blaadje sinds kort gebruiken wij de anti lek beker van avent. Ideaal vinden wij, hij kan aan alle kanten drinken zonder heel veel te lekken. Officieel vanaf 12 maanden maar hij werkt nu al fijn. Moet wel zeggen dat Jack geen afgekolfde melk drinkt, maar water of vruchtensap werkt prima.