Dit is ook al de zoveelste reactie dat iemand zegt dat het normaal is dat mensen met blote borsten op het strand liggen... Ik weet niet waar die informatie weg komt, maar ik vind dat dus niet normaal. Ga dan lekker op het nudisten gedeelte liggen. Ook naaktfoto's van celebrities e.d. vind ik gewoon niet kunnen. Als je daar behoefte aan hebt koop je maar een playboy ofzo. Ik ga wel naar sauna's, maar daar weet je van tevoren dat iedereen naakt is, maar ik vind niet dat je die keuze moet maken voor andere mensen. Ik zou het raar vinden als ik topless of naakt op het strand ga liggen in het bijzijn van allemaal mensen die daar komen voor een lekker dagje strand.
Dit is echt discussiëren om het discussiëren. Als je kijkt naar wat jullie nou eigenlijk vinden, zitten jullie niet eens ver uit elkaar. Samenvatting: Bijna iedereen hier vindt dat bv in het openbaar moet kunnen. 90% vindt het het prettigst als de moeder een poging doet om dat enigszins discreet te laten verlopen, maar zal heus ook niet boos worden, of er iets van zeggen, als dat open en bloot gebeurd. Ondertussen is de TS (troll) al sinds de OP in geen velden of wegen te bekennen. Missie geslaagd...
Haha erg he, topic starten en doeiii! Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. En dan nog, iedereen heeft zijn/haar eigen mening. Zou complete chaos worden als iedereen precies overal hetzelfde over dacht..
Ik vind borstvoeding een mooi iets, maar ik hoef geen volledige borst te zien. Of iemand nou wel of geen bv geeft, dat is niet iets wat ik prettig vind. Maar ik zou dr niet naar van worden of iets van zeggen. Zeker niet.
Nou precies dit. Is dat tegenwoordig iets nieuws hier op het forum? Iemand een troll noemen omdat ze een topic opent waarin gediscussieerd wordt (de schande) en waar zij verder niet aan mee doet? Wat maakt dat nou weer uit? Je kan toch ook alleen benieuwd zijn naar wat andere vinden nadat je je verhaal hebt gedaan?
Ik vind het een lastige, maar borstvoeding geven met poepen vergelijken. Echt te simpel voor woorden. Poep stinkt, is vies, kan je ziek van worden. Borstvoeding is melk voor de baby, drinken. Het is niet vies en raar. Ik zelf voel me er niet prettig bij om buiten met een blote borst borstvoeding te geven. Maar als andere vrouwen zich daar wel fijn bij voelen, wie ben ik dan om daar wat van te zeggen. Bij menig bushokje zie je halfnaakte vrouwen, niet om hun baby te voeden maar om iets te verkopen. Je word doodgegooid met half naakte vrouwen op tv, in winkels enz enz. Vrouwen lopen met truitjes zo laag dat je op tepels na bijna alles ziet. Maar als een vrouw borstvoeding geeft en je ziet teveel is het schandalig. Dus ja het geeft mij ook even een ongemakkelijk gevoel als ik er tegenover zit, maar daar ben ik dan weer snel overheen. Lekker boeiend. Luxe problemen zijn dit.
Helemaal met je eens. Ik zie trouwens geen meiden in dit topic die zeggen dat voeden in het openbaar een no go is, dus ik begrijp de felle reacties soms niet. Er staat ook nergens dat er iemand op een voedende vrouw is afgestapt om te zeggen dat ze het niet fijn vindt dat ze voedt in het openbaar. Ik heb geen problemen met voedende vrouwen in het openbaar. Maar ik zou als voedende moeder er ook geen enkel probleem van maken om het discreet te doen.
Ik voed wel openbaar maar heb ene sjaal om dus probeer het af te dekken Je zal heus wat zien maar ach
O ja hoor, tuurlijk mag dat. Discussieer vrolijk verder. Ik verbaas me alleen over de felheid waarmee mensen met nagenoeg dezelfde mening op elkaar kunnen reageren.
Ja hoor, en nadat "zij" topics heeft gestart met "wanneer ben je bi", "wat doet jouw man voor intieme zaken bij je na de bevalling", "wie heeft er een manuele placenta verwijdering gehad" en nog meer topics en berichten die Kees van Kooten zouden inspireren om zijn vieze man outfit weer uit de kast te trekken...
Met alle blote buik, navel te zien, mini shortjes en off-shoulder mode die nu in is vind ik het zo raar dat mensen ongemakkelijk worden bij het zien van een moeder die bv geeft. Hoe dan? We leven in een maatschappij die verre van preuts is. Ik of mijn man krijgen heel vaak opmerking over onze bedekte manier van kleden in de zomer (ik ben gesluierd en mn man heeft altijd lange mouwen en lange broeken aan) en in de bijna 2,5 jaar dat ik mn zoon gevoed heb, heb ik dat al-tijd discreet onder een doekje gedaan, voor mezelf. Maar als ik mezelf ongemakkelijk zou moeten voelen bij andermans blootheid kan ik het beste niet naar buiten, zeker in de zomer. Ik snap gewoon niet hoe iemand zich ongemakkelijk kan voelen door iemand waarvan de borst te zien is tijdens het geven van de bv. Dan voel je je in de zomer toch sowieso wel ongemakkelijk lijkt mij?
Ik kan niet voor anderen spreken maar ik vind het niet ongemakkelijk omdat het bloot is. Een tepel/een borst is er niet alleen maar om een baby te voeden, ze hebben ook een seksuele functie. Juist omdat onze maatschappij zo is ingesteld op seks en bloot moet je (ik) bij een drinkende baby heel even schakelen. Het zuigen aan een tepel is namelijk ook een seksuele handeling. (Iedereen begrijpt natuurlijk wel dat dit voor een moeder en baby niet zo is) Ik heb er absoluut geen problemen mee wanneer moeders onbedekt voeden, en al had ik er problemen mee dan is dat mijn probleem en niet die van de baby en moeder. Maar ik denk dus dat -zeker als het kindje al wat ouder is- het ongemakkelijk kan zijn voor omstanders vanwege die dubbele functie van een borst/tepel.
@Manderijntje ik voel me over het algemeen niet ongemakkelijk bij bloot. Alhoewel ik bij bepaalde kleding echt niet begrijp dat mensen dit aantrekken buitenshuis, maar dat ter zijde. Ik vind borstvoeding gewoon iets prive tussen moeder en kind. Ik vind het bijvoorbeeld ook ongemakkelijk als een stelletje in de trein voor mijn ogen uitgebreid zoent. Het is niet hetzelfde, maar wellicht snap je dan het gevoel. Voor mij klopt het niet om zulke intieme bezigheden van anderen vol in beeld te krijgen.
Ik zou mezelf ongemakkelijk voelen maar dat heeft meer te maken met mannen die naar me kijken. Wat anderen doen; prima. Ik vind het geen probleem om te zien.
Dit inderdaad. En aangezien ik hele grote boobies heb hoeven andere mensen dat niet te zien. Ik snap ook niet waarom je je borst(en) zo open en bloot laat hangen bij het geven van borstvoeding, maargoed dat is puur omdat ik dat zelf nooit zou doen.
Heb je zelf bv gegeven? Ik heb ook grote borsten, maar het is daarmee toch echt moeilijker om bedekt te voeden, vind ik.
Ja zelf ook borstvoeding gegeven en ik vond dat ook moeilijk en probeerde het openbaar voeden vaak te voorkomen. Helaas ontkom je er niet altijd aan. Ik moest zelfs met een tepelhoedje voeden dus dat was best een geklungel.