Borstvoeding open en bloot?

Discussion in 'Borstvoeding' started by lailap, Jul 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Mijn schoonzusje heeft echt enorme borsten en doet het gewoon op een verjaardag( wel eigen familie) en dus ook waar alle ooms e.d het kunnen zien, eerlijk gezegd erger ik me daar soms wel aan...

2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Ja snap ik! Op verjaardagen zonderde ik mij altijd af en mengde me daarna weer tussen de mensen. Bij mijn moeder en zus voedde ik wel gewoon. Niet iedereen hoeft alles te zien denk ik dan. :oops:

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik lees steeds maar weer borstvoeden is niks seksueels. Dit is uiteraard 100% waar. Maar voor je zwangerschap of bevalling en nadat je bent uitgevoed, hebben borsten wel degelijk een belangrijke functie in bijna iedereen's seksleven (behalve dat van homo's dan ;)). Natuurlijk kunnen andere delen van een lichaam ook een seksuele functie hebben, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof borsten hetzelfde zijn als handen, voeten, buiken of benen... Dat je borsten voor jou op het moment dat jij je baby voedt niks seksueels hebben, wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is.

Om deze reden snap ik heel goed dat het zien van blote borsten voor sommige mensen op sommige momenten in hun leven ongemakkelijk kan zijn. Waarom moet men dit altijd zo keihard ontekken en doen alsof dit heel erg raar is. Ik ben abosluut pro bv en ook gewoon in het openbaar, maar waarom niet gewoon een beetje je best doen om anderen zich niet ongemakkelijk te laten voelen en zo'n BV BH of shirtje aantrekken? Als het dan een keertje misgaat of je baby heeft z'n dag niet en aanleggen gaat lastiger, oke dan hebben de mensen die zich ongemakkelijk voelen even pech, want de baby gaat voor. Maar op de momenten dat jij en je baby de BV volledig onder de knie hebben, is er toch niets mis met discreet voeden. Een beetje perspective taking en rekening houden met kan geen kwaad in een samenleving waar we zo dicht op elkaar leven. De BV mama's kunnen zoveel mogelijk proberen discreet te voeden en de mannen (mensen) die zich ongemakkelijk voelen, kunnen tijdens de "oeps-momenten" bedenken dat een jonge baby hebben en een jonge baby voeden niet altijd gemakkelijk is.

RoxannaG, Sybil, Damay77 and 17 others like this.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,634
    5,661
    113
    Helemaal mee eens!

5. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dat deed ik met een kamer vol mensen ook niet, omdat het dan ook te druk was voor de kinderen en ze afgeleid waren.

6. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    In een kamer vol familie/vrienden voedde ik wel gewoon, vooral toen de kinderen nog echt kleine baby's waren. Toen lieten ze zich nog niet afleiden. Uiteraard voedde ik wel discreet (twee lagen kleding, één omhoog en één omlaag). Zo was er niets te zien.

Ik ben voorstander van (bijna) overal voeden, maar dat hoeft over het algemeen niet open en bloot. Eerlijk gezegd heb ik dat ook nog nooit gezien, dat iemand halfbloot zat te voeden.

7. Chocolat

Als er alleen broers en zussen waren deed ik het ook wel, maar voedde ook altijd discreet (zoals jou).

8. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Met ooms, tantes, opa's en oma's heb ik ook geen moeite hoor. Er valt ook bijna niets te zien. Maar nu is de jongste wat te groot om rustig in bijzijn van anderen te drinken. Dan is ze meteen afgeleid en komt er weinig van drinken terecht.

9. Chocolat

Ik heb er ook geen moeite mee hoor maar aangezien mijn moeder het er wel moeite mee had voedde ik dan de kinderen boven.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik voedt mijn dochter altijd en overal. In t begin zocht ik een rustig plekje op. Inmiddels niet meer. Mijn kleding zorgt ervoor dat je zo goed als niks ziet. De voedingsbh gast over m'n borst terwijl M. Nog in de Madonna houding ligt. Zo zie je nagenoeg niks..

11. klaver85

klaver85 Bekend lid

Nov 26, 2014
    757
    182
    43
    Toevallig laatst een heel gesprek met een man over gehad. Opzich is hij vrij ruimdenkend en werkt ook net veel vrouwen.

Hij gaf aan er geen moeite mee te hebben, maar gaf wel toe dat het oog er nou eenmaal naar getrokken werd, niet seksueel gezien, maar meer het feit, niet willen kijken maar het dan toch doen.

Zelf vind ik het heel moeilijk en ligt het aan de situatie. Ik probeer zoveel mogelijk thuis te voeden, als dat niet gaat kijk zal ik persoonlijk altijd kijken of er een optie is waar ik me dan toch even terug kan trekken. Ik zoek dan een kamertje op bij vrienden, in de stad probeer ik de auto op korte afstand te plaatsen,zodat ik daar naar toe kan lopen, of kijk ik of er bijvoorbeeld een prenatal in de buurt ligt. (Daar kan je vaak voeden). Is dat allemaal geen optie zal ik echt meer publiekelijk moeten voeden, maar probeer ik nog altijd zo verdekt mogelijk te zitten.

Ik voel me anders echt niet op mijn gemak en gestresst mijn dochter voeden lijkt me verschrikkelijk, maar ook voor anderen die er geen problemen mee hebben, maar toch vaak het als ongemakkelijk ervaren.

Zoals iemand hier al eerder zei, vind ik het een kleine moeite om ook (tot een bepaalde hoogte) rekening met een ander te houden, en toch te kunnen voeden.

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ik vraag me (oprecht) af hoe hier tegenaan gekeken wordt:Tijdens een drukke bbq,Een ruim 3 jarige,die om de 5 min het shirt van moeders naar beneden trekt,allesbehalve discreet uiteraard hij is nog maar 3;),een paar slokken neemt,en wegloopt bij de 'bar',en dit een paar uur achter elkaar:rolleyes:
    Letterlijk elke 5 min...
    En ja,dit is echt gebeurd,ik was bij die bbq:D,geef zelf ook bv aan de 2 jongsten van 1 en 2 jaar.

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat gaat mij dus veel te ver.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gaat mij veel te ver. Sowieso vind ik dat het op die leeftijd alleen nog maar in privésfeer hoeft te gebeuren. Hij is oud genoeg om in het openbaar wat anders te drinken.

Hopsatee likes this.
  15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Mij ook. Ze moeten dan echt met waternood afkunnen en dan ochtend avond evt borst. Mijn mening iig..

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Belachelijk! Dit vind ik echt niet kunnen. En ik zou hier ook iets van zeggen als ik op die barbecue was. Dat je op die leeftijd nog wilt voeden moet je zelf weten, maar niet open en bloot. Dan vergaat je de eetlust toch?

17. Orselia

Orselia Lid

Jun 24, 2017
    89
    40
    18
    Female
    Mja... ik zou daar dan weer weinig problemen mee hebben. Als het mijn kind was, wel proberen hem uit te leggen dat er niet zo aan mijn kleren hoeft te worden getrokken. Maar als ik erbij zou zitten, zou het eten me nog prima smaken hoor.
    Zoveel mensen, zoveel meningen.

Chocolat likes this.
  18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik voedde (en voed) ook overal, maar zoals de meesten hier aangeven discreet. Handige kleding aan, een beetje afzondering en niemand die het ziet. Heb er ook nooit opmerkingen over gehad.

Ik weiger me wel te verstoppen onder zo'n gordijn. Ik snap dat het handig is als je kind onrustig drinkt of snel afgeleid is, maar anders valt het alleen maar meer op.

19. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind het vooral heel sneu voor die moeder. Je kind zal maar de hele dag zo aan je lopen te trekken. :rolleyes:
    Dat kind kan gewoon iets anders drinken, een baby natuurlijk niet. Of ik me er echt aan zou storen? Dat weet ik eigenlijk niet. Waarschijnlijk wel.

Liekje81 likes this.
  20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Over die 3-jarige, ik zou het vooral vervelend voor zijn moeder vinden. Niet het drinken zelf, maar het feit dat ze zo opgeeist wordt. Een 3-jarige moet ook leren dat zijn behoeftes niet instant bevredigd kunnen worden.

Ik zou er zelf niet tegen kunnen. Vaste voedingsmomenten en daarbuiten drink je iets anders.

Share This Page