borstvoeding opkrikken als je zwanger bent

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lammetje, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    hoi hoi ik ben een trotse mama van een dochter van 7 maanden.
    ik wil heel graag heel lang bv geven maar wil ook heel graag een derde kindje.
    wil heel graag en ben daarom af gaan bouwen omdat mijn cylus niet op gang kwam.
    ben af gaan bouwen naar 3 x bv maar kreeg nog geen cyclus
    Toen naar 2 keer bv nog geen cyclus
    helaas ben ik nu af gaan bouwen naar 1x voeden sinds een week en vind het zo erg zou graag weer op 3 x gaan zitten maar ja dan moet ik eerst weer zwanger worden.

nu is mijn vraag zou het in theorie mogelijk zijn om dan de bv door mijn dochter zelf weer" op te krikken" naar 3 voedingen als ik weer zwanger ben of is het een hopeloze zaak?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wie weet gaat het zwanger worden helemaal niet zo makkelijk.... ik zou er de borstvoeding niet voor op willen geven (wil ook heel erg graag een 2e kindje), maar dat is persoonlijk. Ik zou me of richten op het zwanger worden, met het risico dat je voor niets de borstvoeding af hebt gebouwd, of voor lief nemen dat het zwanger worden nog even op zich laat wachten, wat dan misschien door de borstvoeding komt.
    Mijn nichtje heeft 3x een jaar gevoed en werd bij alledrie na 10 maanden weer ongesteld en ook snel weer zwanger. Nog even geduld dus zou ik zeggen.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Is heel moeilijk op te krikken als je zwanger bent.
    Het beste is om met zoveel mogelijk voedingen te beginnen als je zwanger bent. Dat begreep ik van mijn lk.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik kopieër je vraag aan mij uit dat andere topic even naar je eigen vraag, hoop dat je dat goed vind.

Maar wat ik zeggen wil, mijn voeding is niet terug gekopen door de zwangerschap. Maar door prive-omstandigheden (vaag, maar wil er meer niet over kwijt). Dit was begin mei en speelt nog steeds, hoewel het met hulpmiddelen met mij een stuk beter gaat. Daardoor gaat het met de borstvoeding ook beter. Vanaf begin mei ben ik altijd blijven kolven 5-6 keer op een dag, met zo goed als geen resultaat. Al die keren kolven was een opbrengst van 80-100ml. Halverwege/eind juni had ik daar genoeg van en ben ik maar 2 keer gaan kolven smorgens en savonds opbrengst was met die 2 keer ook in totaal ong 80-100ml. Begin juli is ons zoontje savonds weer bij mij komen drinken, ik weet dus niet wat ik daar heb dan. Maar smorgens kolf ik al vanaf die tijd ong 70-80ml. En sinds ruim een week (geloof ik, tja kan het allemaal niet echt meer precies onthuouden, sorry daarvoor) kolfde ik smorgens ineens 130ml-150ml. En ben er toen een kolf moment bij gaan nemen, smiddags. En na dus ruim een week kolven heb ik smiddags sinds 2 dagen echt een flesje melk -> 70ml (ja daar ben ik blij mee) en nu is het doorzetten om ook daar meer te krijgen.
    Dus ja het op gang brengen van de voeding kan wel als je zwanger bent, maar ik weet niet hoe het zit als ik terugloop had gehad door de zwangerschap. Dan ligt het aan je hormonen en hier lag het daar niet aan. Misschien had ik als ik nog gewoon gevoed had helemaal geen terugloop gehad. of had het weer op peil brengen van de productie helemaal niet gelukt.

Ik denk dat je beter nu kan beginnen met die avondvoeding erbij nemen. Je kunt hem maar hebben!

Succes, met voeden en zwanger worden!
    Liefs, Hanneke!

5. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    bedankt voor jullie antwoorden dames!
    vind het zo moeilijk het is zo dubbel maar ik voel wel aan ezelf dat ik niet wil stoppen en het liefst nog lang wil voeden dus mischien dat ik toch maar weer meer ga voeden met als risico dat de cyclus nog langer op zich laat wachten helaas..

6. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    dames bedankt jullie hebben me gered ik ben gister gewoon weer een voeding erbij gaan pakken (aangezien ik pas 5 dagen met die voeding was gestopt ging het prima) en ik voel me een stuk beter!

errug is dat ik mijn meisje wakker heb gemaakt om 11 uur om nog de voeding te geven toen ik de knoop door hakte dacht ik ik doe hem meteen !
    gelukkig sliep ze gelijk weer in mama heeft haar een dikke kus gegeven en heb sorry gezegd ze keek me heel lief aan duim in de mond en allebei heerlijk geslapen!
    als ik zwanger ben ga ik voor 3 voedingen en dan hoop ik dat het ook gaat lukken maar deze tijd heb ik weer te pakken bedankt dames uit de grond van mijn hart!

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Meid wat knap van je hoor, vooral omdat de wens op een 2e zo groot is!
    Het is gewoon afwachten geblazen.....
    En zoals je weet wacht ik "geduldig" met je mee! ;)

8. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    nou marsab ga voor ons duimen!

kom eens gezellig een kijkje nemen bij net bevallen en alweer kriebels voor een baby (bij zwanger worden onderwerp)

daar staan meer moeders net als ons die snel weer een beebje willen heel gezellig daar!

Deel Deze Pagina