hij wil steeds minder aan de borst..boehoe

Discussion in 'Borstvoeding' started by Kimmm, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    sinds een paar weken wil mijn zoon steeds minder aan de borst. hji vind alles om zich heen spannend en interessant. als hij al wil dan meestal maar kort totdat ie iets hoort of ziet of ineens begint te draaien. hij kan nu ook heel goed omdraaien en doet dat sinds hij het kan continu van rug naar buik. aan de borst betekent ook dat ie half op zn rug moet (of zij) en dat wil ie domweg niet meer. zitten heb ik al geprobeerd en in het donker zitten maar ook dat werkt niet. meestal lukt de bv alleen nog als ie net uit bed komt maar ook lang niet altijd. ik was al overgegaan op half bv half fv maar nu blijft er hierdoor wel heel weinig over :(
    mijn zoontje is 5,5 maand trouwens.

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Is denk ik een fase. Hier ook een tijdje gehad. Op bed rolt ze ook vaak van me weg om vervolgens weer op haar buik te draaien en zo proberen te drinken. Het is wel weer wat beter geworden maar echt rustig en lang drinken zit er overdag niet meer in. 's Avonds en 's nachts juist wel.

3. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    op bed lukt helemaal niet meer. alleen nog soms sochtends de eerste voeding als hij net wakker is. maar dat deden we ook altijd met de laatste voeding voor het slapen gaan maar net zoals bij jou is het eerste dat hij doet zodra hij op bed word gelegd omrollen en dan ergens naartoe proberen te wurmen. trappelzak helpt niet.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier wil ze juist dan wel de borst, want dan is ze moe en wil ze graag drinken. Hier begint ze al te miepen zodra de romper aangaat na het badje en helemaal als ze de trappelzak aankrijgt. Ze is dan ook niet eerder rustig dan dat ze aan de borst ligt. Wel haakt ze soms snel weer af en krijg haar er dan niet altijd meer aan. Of dan weer even zittend de andere kant.
    Ze heeft hier overdag net een tijdje weer om de 3 uur gedronken. Nu begint ze in een fase te komen dat ze minder de borst wil en een paar keer heeft gebeten en echt niet wilde. Nou ook prima, 8x per dag hoeft voor mij ook niet zo nodig meer ;)

5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Dat heeft mijn dochter ook een tijdej gedaan...volgens mij is het een fase. Ze drinkt nu wel weer rustig aan de borst, maar ik moet daarvoor wel in een rustige ruimte gaan zitten, ze is echt snel afgeleid en wil dan alles zien.

6. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    vannacht 2x wakker na een hele onrustige avond en vannacht wilde reza dus absoluut geen borst!

vanochtend meteen uit bed is het me 2x (woehoe) gelukt. ik denk dat dat nu de truc is. meteen uit bed, heel rustig op bed in mijn slaapkamer gaan zitten en aanleggen als hij nog lekker rozig (en rustig) van het slapen is.

7. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    de grote grap is dat ik zelf als baby kon lopen toen ik 10 maanden was en vanaf mijn eerste stapjes niet meer aan de borst wilde omdat ik alles zo spannend vond en een nieuw stukje zelfstandighed had ontdekt..

8. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Je zoontje lijkt dus op je! Het is ook wel een leeftijd waarop kinderen steeds meer belangstelling krijgen voor de wereld om zich heen. En als ze dan ook nog een nieuwsgierig en ondernemend karakter hebben.. Tja, dan hebben ze weinig tijd om aan de borst te drinken/tutten.
    Eva drinkt overdag ook nog maar heel kort hoor. Ik geloof niet dat het hele voedingen zijn die ze tot zich neemt.

9. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    kasper is ook sinds een paar dagen erg onrustig. ik denk dat het een sprongetje/fase is, volgens mij had thijmen dat ook af en toe... dus ik heb nog hoop haha

10. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    net bijna een derde x gelukt vandaag. hij begon net met drinken toen de poes langs bed kwam lopen en luid miauwde.. laat de poes nou net zijn grootste verlangen zijn...haha hij liet abrupt los om zich voorover te gooien om poes te kunnen zien en breed naar hem te lachen. toen was het wel over met de borst.

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Hier hielp het om in de slaapkamer te gaan voeden. Of liggend op de grond. In ieder geval ergens waar weinig prikkels waren.

Share This Page