Mijn zoontje krijgt BV en heeft nogal moeite met de fles. Hij kan er prima uit drinken, dat is wel gebleken, maar hij verzet zich er tegen. Soms maar 5 minuten maar soms ook ruim een kwartier. Dan is hij zo moe dat hij vervolgens halfslapend de fles opdrinkt. Het stomme is dat als hij zijn verzet opgeeft dat ie dan de fles ook in 1 keer leegdrinkt. Maar soms raakt ie zo over zijn toeren dat ik het gewoon niet meer aan kan zien Maar hij zal toch ooit aan de fles moeten.........hoe kan ik de overgang zo makkelijk mogelijk maken voor hem? (en mijzelf).
Hier heb ik maar 1 tip voor je: volhouden! Mocht je het niet kunnen aanzien (of aanhoren) dan kan misschien een ander het proberen. Vorig jaar heb ik het drama gehad van een echte flessenhater, met veel pijn en moeite is het uiteindelijk gelukt. Op de spartaanse methode, ik ben de hele dag weggeweest en mijn man was thuis met een voorraad afgekolfde melk. Pas op de late namiddag had de honger van Leo de haat voor de fles overwonnen. Tot die tijd heb ik bijna alle flessen en spenen al geprobeerd (zijn er wel meer dan 15!) Succes, groet van Kiki
waarom zal hij ooit aan de fles moeten? Mijn jongste was/is ook een flesweigeraar en die hebben we nooit aan de fles gekregen. Er zijn meer manieren om een kindje voeding te geven. Op het kdv deden ze het met een tuitbekertje. En thuis is ze op gegeven moment uit een rietjes beker gaan drinken.