kolven op je werk basisonderwijs

Discussion in 'Borstvoeding' started by theangels, Sep 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Nou het is nu dan echt weer zo ver. Ik moet aan het werk. Afgelopen maandag voor het eerst weer gewerkt. Ik vond het kolven ondanks dat het goed geregeld is och wel gedoe hoor. Even doorzetten dus.

Nog andere mensen die in het basisonderwijs werken en kolven? Ik vind het nl lastig om tijd te vinden. Je bent tenslotte de hele dag verantwoordelijk voor je groep. Hoe losten jullie dat op?

2. booky

booky Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    4,924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi hoi,

Ben deze week ook weer begonnen, werk op een middelbare school. Vind het hier ook nog wel eens lastig hoor om de tijd te vinden om te gaan kolven. Maar ik kan/mag de klas wat eerder wegsturen of later beginnen met de volgende klas. Maarja dat gaat in het basisonderwijs natuurlijk wat lastiger..

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou kijken of je niet met collega's kunt afspreken dat zij op jouw groep letten in de pauze's. Of anders met je directeur/ice overleggen, misschien kan hij/zij jouw groep even in de gaten houden.

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    In principe is het zo dat er vervanging voor jou geregeld moet worden.
    Jij hebt kolfrecht en het is aan de schoolleiding hoe ze jouw afwezigheid (in overleg met jou natuurlijk) gaan oplossen.

5. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    Bij ons kolven collega's tijdens de buitenspeeltijd, letten andere op, desnoods wat langer buiten. 's middags neemt de directeur of een ander die losloopt even de groep over.

6. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Hoi,

Ik kolfde twee keer per dag op school. De eerste keer kwam er steeds een collega (die dan eigenlijk tijd had voor mt taken) of de directeur even in de groep (die gaf dan schrijven of een ander vak dat je makkelijk kunt overnemen) dat was om 11 uur.
    De tweede keer kolfde ik meteen na schooltijd om 15 uur.
    's Morgens vroeg gaf ik gewoon rond 7 uur de borst en 's middags om 17:30 uur kon ik weer live voeden en 's avonds natuurlijk ook.
    Omdat ik heel dicht bij school woon, ging ik op vrijdag thuis voeden onder schooltijd (dan was Arend met papa thuis). Dan kwam onze administratief medewerkster in de groep video kijken met de kinderen.
    succes!

7. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik werkte vorig schooljaar alleen op maandag en dinsdag.
    Ik kolfde op maandag tijdens muziekles van vakleerkracht.
    Ik kolfde op dinsdag tijdens gym van vakleerkracht.
    Tussen de middag kon ik naar huis, live voeden.
    School is 250 m van mijn huis vandaan!

8. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wow wat lekker om zo dicht bij je huis te werken zeg! Ik kolf nu 3 keer maar denk dat 2 keer idd ook makkelijk kan. Kan ik tenminste gewoon lunchen ;) Nu in de ochtendpauze en na school die lunchpauze is nogal stressen omdat je natuurlijk ook nog moet eten.

Dank voor de reacties, altijd lekker om te merken dat je niet de enige bent die een beetje moet schipperen.

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Het is echt niet de bedoeling dat jij je pauzes opoffert hoor, er moet echt wat geregeld worden voor je!

Ik werk zelf ook in het onderwijs en vind dat je je pauzes tussendoor toch echt nodig hebt.

10. loveable

loveable Lid

Aug 12, 2007
    22
    0
    0
    Dames.

Ik ben ook alweer een paar weken aan het werk!
    Ook aan het kolven, ik doe dit gewoon tussen de bedrijven door, tijdens de fruitpauze en de middagpauze en na schooltijd!
    Ik zie het een beetje als ontspanning, kan ik toch nog wat doen voor me meisie!
    Ik zie geen bezwaren om het tijdens mijn pauze te doen! Denk dat dat voor iedereen persoonlijk is!

Share This Page