Hallo allemaal, Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen Ik geef borstvoeding aan mijn zoontje van 8 maanden en denk er aan dit tot een jaar te doen. (ik dacht eerst een paar weken vervolgens 6 maanden en nu een jaar haha) Nu vraag ik me af hoe de overgang zal zijn als ik er mee zal stoppen Ik ben dan vooral benieuwd hoe hij er op zal reageren of dat hij het echt gaat missen Ik ben de afgelopen 2 maanden thuis geweest door vakantie en hij valt eigenlijk altijd aan de borst in slaap Als ik niet thuis ben is het vaak keihard huilen voordat hij gaat slapen Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind het niet erg dat hij aan de borst in slaap valt, maar vind het zo lastig als ik dan weg ben dat het voor zo een verdriet zorgt Ik hoor graag ervaringen of tips
Hier gaf mijn man een flesje borstvoeding als ik weg was, ging iets moeizamer maar wel prima. Met 14 maanden moest ik abrupt stoppen ivm medicijnen maar dat was geen probleem, ze dronk toen alleen nog voor het slapen gaan. Ik heb haar toen in plaats daarvan uit een bekertje water laten drinken en ze vond het prima.
Bedankt voor je reactie! Balen dat je ineens moest stoppen, maar wel fijn dat je dochter er geen moeite mee had!
Ik zou savonds de borst dan vervangen door een flesje. Ik weet dat de meningen hierover vaak anders zijn, maar ik vind dat een kindje van een jaar nog best een flesje mag voor het slapengaan.
Hier borstvoeding geven tot 14 maanden. En alleen voor het slapen gaan en in de ochtend. Maar bij mij werd de borstvoeding al gauw een stuk minder. We zijn toen overgestapt op een fles pepti. (Koemelkallergie) hij is nu bijna twee en krijgt nog steeds een fles voor het slapen gaan maar dan met kokosmelk.
Bedankt voor de reacties! Ja, ik vind dat als ze er behoeften aan hebben waarom niet. Kan geen kwaad. Ik zit nu nog aan de nachtvoedingen.
Hier is hij zelf na 12.5 maand gestopt, was blij dat ik geen keuze hoefde te maken en dat hij het deed. Zodoende was de overgang prima Hij krijgt nu een flesje halfvolle melk voor het slapen gaan. Dat zou je rond 11 maanden ook al (af en toe) kunnen doen zodat hij eraan is gewend met 1 jaar als je stopt?
Wat grappig dat hij het zelf genoeg geweest vond haha. Ja dat is inderdaad wel een goeie tip! Thanks.
Heeft er iemand ook nog tips om mijn zoontje aan te leren zelf te gaan slapen als ik hem in bed leg? Als ik dat nu doe dan weigert hij te slapen. Maar ik ben niet altijd thuis en kan hem dan niet elke keer in slaap krijgen aan de borst. En dan gaat het vooral om de ochtend en middag. Savonds ligt hij naast me en valt dan in slaap dan leg ik hem
Oeps te snel geplaatst savonds ligt hij naast me en valt dan zo in slaap ik leg hem daarna in zijn bed. Als ik hem overdag in bed leg dan gaat hij spelen in bed (omrollen/met handen en benen door spaken heen etc )
Daar moet bij even doorheen denk ik. Hij slaapt nu dus altijd als jij hem slapend in bed hebt gelegd? Dan moet hij zelf in slaap vallen nog leren en dat kost even wat tijd en zal wel wat onrust met zich meebrengen . Hier konden ze al vrij snel zelf in slaap vallen maar altijd wel periodes gehad dat ze liever gingen rollen of zitten, of staan.